Europejski bank centralny ujawnia spadek oszustw związanych z kartami w strefie euro


Najnowsze dane Europejskiego Banku Centralnego (EBC) pokazują, że oszustwa związane z kartami są na najniższym poziomie w strefie euro, odkąd zaczął on raportować dane, po 12-procentowym spadku liczby kradzieży bez posiadania karty.

W swoich ustaleniach za cały rok 2021 EBC zgłosił oszustwa związane z kartami o łącznej wartości 1,53 mld euro, co jest najniższym poziomem od 2016 r., kiedy po raz pierwszy zgłosił te dane. W tym okresie wydano w sumie 5,4 bln euro na karty w Jednolity obszar płatności w euro.

Od początku raportowania poziom oszustw związanych z kartami był najwyższy w 2019 r., kiedy to 1,87 mld EUR z łącznej wartości 5,16 bln EUR.

Zdecydowana większość (84%) oszustw związanych z kartami w 2021 r. była wynikiem oszustw związanych z brakiem karty, ale według danych EBC liczba ta spadła o 12% w porównaniu z całym rokiem 2012.

Oszustwo związane z brakiem karty, w którym przestępca wykorzystuje dane karty bez fizycznej karty, stale rośnie wraz z rozwojem handlu elektronicznego. Przestępcy wykorzystują wyrafinowane metody pozyskiwania danych kart płatniczych, w tym złośliwe oprogramowanie i oszustwa typu phishing.

EBC powiedział, że spadek oszustw związanych z brakiem karty zmniejszył się po wprowadzeniu silne uwierzytelnienie klienta (SCA) w ramach unijnej dyrektywy o usługach płatniczych (PSD2).

Reklama

Zgodnie z zasadami SCA, niektóre płatności online wymagają od osoby dokonującej płatności dwóch metod uwierzytelnienia, takich jak hasło, uwierzytelnienie biometryczne lub posiadanie telefonu, który może ją zidentyfikować.

EBC stwierdził, że 63% wszystkich skradzionych pieniędzy pochodziło z transakcji transgranicznych: „Podobnie jak w poprzednich raportach, większość oszustw związanych z kartami zarówno w 2020, jak i 2021 r. dotyczyła transakcji transgranicznych. Chociaż transakcje transgraniczne stanowiły zaledwie 11% całkowitej wartości transakcji płatniczych kartami, w 2021 r. stanowiły 63% całkowitej wartości oszustw kartowych”.

EBC powiedział, że obecnie gromadzone są dane dotyczące oszustw za 2022 r.

W Wielkiej Brytanii oszustwo związane z autoryzowanymi płatnościami push to: oszustwo związane z brakiem karty, powodujące ogromne straty. Dzieje się tak, gdy przestępcy używają fałszywych stron internetowych i wiadomości e-mail, aby nakłonić konsumentów do autoryzacji płatności na ich rzecz, co oznacza, że ​​transakcje omijają systemy bezpieczeństwa stosowane przez banki w celu zapobiegania oszustwom, ponieważ płatność jest już autoryzowana.

Ten rodzaj oszustwa spowodował straty w wysokości 789,4 mln USD dla obywateli Wielkiej Brytanii w 2021 r., które według raportu dostawcy oprogramowania płatniczego mogą wzrosnąć do 1,56 mld USD do 2026 r. ACI na całym świecie i firma analityczna Globalne dane.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Rząd zwiększa finansowanie pojazdów autonomicznych Wayve

Wayve, brytyjska firma specjalizująca się w sztucznej inteligencji (AI) dla pojazdy autonomicznezabezpieczyła inwestycje o wartości ponad 1 miliarda dolarów od Softbank, Nvidia i...

Francuska firma MSP oszczędza 30% na kosztach chmury, wdrażając Cubbit

Cloudreso.com z siedzibą w Paryżu zaoszczędziło 30% na kosztach przechowywania obiektów w chmurze dzięki wdrożeniu rozproszonego DS3 firmy Cubbit przechowywanie obiektów. Cloudreso.com to dostawca...

Yubico zwiększa bezpieczeństwo dzięki zaktualizowanym urządzeniom YubiKey z serii 5

Yubico przygotowuje się do wprowadzenia odświeżonych wersji sprzętu uwierzytelniającego z serii YubiKey 5, Security Key i Security Key Enterprise Edition, które mają pomóc...
Advertisment