Bluesky udostępnia kanały z niestandardowymi algorytmami


Jedna z potencjalnie największych funkcji Bluesky jest tutaj: niestandardowe algorytmy lub tak zwane „niestandardowe kanały”. Pomysł polega na tym, że możesz subskrybować kanały, które mają algorytmy dostrojone do wyświetlania różnych rodzajów postów niż te, które możesz zobaczyć w głównym kanale Bluesky „What’s Hot”.

W praktyce niestandardowe kanały działają bardzo przypomina listy na Twitterze. Podobnie jak te, możesz przypiąć określone niestandardowe kanały, a pojawią się one u góry osi czasu jako różne karty do wyboru. Kanały do ​​przypięcia możesz wybrać z nowego menu „Moje kanały” na pasku bocznym aplikacji. Domyślnie na tej karcie znajdują się kanały „What’s Hot” („Treści cieszące się największą popularnością w całej sieci”), „What’s Hot Classic” („Oryginalna wersja What’s Hot”), „Bluesky Team” („Posty od członków Bluesky Team”) oraz „Popularne wśród znajomych” („Mieszanka popularnych treści z kont, które obserwujesz, i treści, które podobają się Twoim obserwowanym”).

Moje kanały mają również sekcję do odkrywania nowych kanałów. Istnieje już wiele opcji, w tym oswojone kanały, takie jak „Zdjęcia kotów” i „Muzyka”, ale także kanały, które obsługują dziwniejszą stronę Bluesky, takie jak „Kanał piekielnej nici” I “Co jest Alfem”. A co najważniejsze, nie musisz przypinać żadnych kanałów, co oznacza, że ​​jeśli chcesz, możesz skonfigurować ustawienia tak, aby widzieć tylko odwróconą chronologicznie oś czasu postów osób, które obserwujesz.

Jak dotąd bardzo podoba mi się implementacja tych niestandardowych kanałów. Miło jest czuć, że mam pewną kontrolę nad tym, co jest mi podawane algorytmicznie, zwłaszcza w świecie, w którym Posty Elona Muska mogą opanować Twittera a kanał TikTok jest wyjątkowo dobry w utrzymywaniu mnie wciągniętego w aplikację. I nie zdziwiłbym się, gdybym często ograniczał się tylko do obserwowania ludzi, których obserwuję — mam już wystarczająco dużo rozpraszaczy w moim życiu.

„Chcemy przyszłości, w której kontrolujesz to, co widzisz w mediach społecznościowych” – napisał dyrektor generalny Bluesky Jay Graber w marcowym poście na blogu o wizji platformy do wyboru algorytmicznego. „Naszym celem jest zastąpienie konwencjonalnego „algorytmu nadrzędnego”, kontrolowanego przez jedną firmę, otwartym i zróżnicowanym „rynkiem algorytmów”.

Kanały niestandardowe są teraz dostępne w najnowszej wersji aplikacji mobilnych oraz w kliencie internetowym Bluesky, bsky.app. Jednak alternatywa na Twitterze pozostaje tylko dla zaproszonych, więc jedynym sposobem, w jaki możesz to wypróbować, jest posiadanie już konta lub jeśli ktoś wyśle ​​​​Ci kod zaproszenia. (Nie mam żadnych zapasów, przepraszam!)

Reklama



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Google zakazuje reklamodawcom promowania fałszywych usług pornograficznych

Google od dawna zakazuje reklam o charakterze jednoznacznie seksualnym, ale jak dotąd firma nie zabraniała reklamodawcom promowania usługi których ludzie mogą używać do...

Niezwykły telewizor w teczce firmy LG jest prawie porównywalny ze swoją najlepszą dotychczas ceną

Jak zauważył mój kolega Chris Welch w swoim recenzja LG StanbyME Go, jest coś odświeżającego w telewizorze, który rzuca wyzwanie mniej znanej koncepcji,...

Netflix Unfrosted i każdy nowy film do obejrzenia w domu w ten weekend

Witamy czytelników Polygon! Co tydzień podsumowujemy najciekawsze nowości w serwisach streamingowych i VOD, wyróżniając największe i najlepsze nowe filmy, które...
Advertisment