Technologia AMD FSR 3 FidelityFX Super Resolution zaprezentowana na GDC 2023


AMD opublikowało materiały informacyjne na początku tego miesiąca, dokuczanie nadchodzącemu ujawnieniu swojej nowej generacji FidelityFX na GDC 2023. Zgodnie z prawdą, dziś specjalista od sprzętu ogłosił, że nadchodzi FidelityFX Super Resolution 3.0. Firma próbuje dogonić konkurencyjną firmę NVIDIA, która wydała już wersję 3.0 swojego wzmacniacza/ulepszacza grafiki DLSS dla niewielkiej liczby gier. AMD twierdzi, że FSR 3.0 jest na wczesnym etapie rozwoju, ale ma nadzieję, że jego prace nad skalowaniem czasowym zaowocują szeregiem ulepszeń w stosunku do poprzedniej generacji.

Zespół inżynierów dąży do 2-krotnej poprawy wydajności klatek w stosunku do istniejącej techniki FSR 2.0, która, jak twierdzi, jest już w stanie: „obliczyć więcej pikseli, niż mamy próbek w bieżącej klatce”. Zostanie to osiągnięte poprzez wygenerowanie większej liczby pikseli w bieżącej klatce, poprzez dodanie klatek interpolowanych. Jest wysoce prawdopodobne, że zespół osiągnie punkt w rozwoju, w którym zostanie utworzona co najmniej jedna próbka dla każdego interpolowanego piksela. Zespół chce zapobiec występowaniu pętli sprzężenia zwrotnego — interpolowana klatka zostanie wyświetlona tylko raz, a wszelkie artefakty interpolacji pozostaną tylko przez jedną klatkę.

Odnotowano jednak szereg potencjalnych niepowodzeń — poleganie na zaciskaniu koloru w celu poprawienia koloru przestarzałych próbek nie jest całkowicie wykonalne. Trudno będzie wytworzyć nieliniową interpolację ruchu na wektorach ruchu w przestrzeni ekranu 2D, a interpolacja końcowych klatek będzie oznaczać, że całe przetwarzanie końcowe będzie wymagało interpolacji, wliczając również interfejs użytkownika na pierwszym planie. Jeden z diagramów AMD pokazuje, jak natywna technika renderowania układa się w FSR 2.0 i 3.0.

FSR 3.0 zapewni płynniejszą ogólną rozgrywkę, a jednocześnie pozwoli programistom poświęcić więcej czasu GPU na jakość obrazu. Redukcja opóźnień jest kluczowym obszarem, na którym koncentruje się FSR 3.0 – AMD ma na uwadze graczy, z wysoką liczbą klatek na sekundę i najniższym osiągalnym opóźnieniem jako podstawowymi wymaganiami. Inżynierowie dążą również do płynnej ścieżki aktualizacji z tytułów, które obecnie korzystają z wersji 2.0 FSR.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Wydarzenie Apple „Let Loose” dotyczące iPada obejmie także specjalne wydarzenie w Londynie

Apple ma specjalne wydarzenie zaplanowane na 7 maja, podczas którego oczekuje się, że „odpuści” i zaprezentuje duże zmiany w ofercie iPadów. Co...

W pierwszym wyścigu Autonomous Racing League walka była prawdziwa

Pierwszy wyścig Liga Wyścigów Autonomicznych Abu Zabi (A2RL) odbyła się dzisiaj na torze Formuły 1 Yas Marina Abu Zabi Grand Prix i mam...

Ceny Apple Vision Pro w serwisie eBay przyprawiają mnie o smutek

Zapłaciłem dużo pieniędzy za przywilej zdobycia Apple Vision Pro nowość w lutym. W sumie, z wkładkami optycznymi i podatkami, sfinansowałem nieco ponad...
Advertisment