7 najlepszych napadów D&D w nowej antologii Keys From the Golden Vault


Opublikowane wcześniej antologie do 5. edycji Dungeons & Dragons były szczególnie mocne, w tym najważniejsze Tajemnice Candlekeep i przełomowe Podróże przez Promienną Cytadelę. Teraz powraca wydawca Wizards of the Coast Klucze Ze Złotej Kryptyksięga napadów dla poziomów 1-11.

Chociaż wszystkie przygody w książce są dobre, niektóre są o wiele lepsze niż inne. Poniżej znajdują się nasze typy dla pierwszej siódemki, wymienione w kolejności trudności. Nasze notatki zawierają wskazówki dla chętnych Mistrzów Podziemi, którzy chcą zintegrować te nowe przygody z trwającymi kampaniami.

[Ed. note: This article includes spoilers for Keys From the Golden Vault.]

Wrogość Murkmire (poziom 1)

Dość prosty napad na muzeum z mnóstwem cienko napisanych, ale kolorowych postaci, „The Murkmire Malevolence” to przygoda na jedno posiedzenie, w której DM będą się świetnie bawić, występując dla swojej grupy. Mimo że jest to przygoda pierwszego poziomu, jest to złożona praca ze wspaniałymi efektami wizualnymi, którymi można się dzielić z graczami. Najlepsze jest to, co się stanie, jeśli bohaterowie nie przejdą przygody, co prowadzi do polowania na złowrogie demoniczne stworzenie w całym muzeum, z ukłonem w stronę Obcy I Park Jurajski.

„The Murkmire Malevolence” to świetny sposób na rozpoczęcie nowej kampanii z nową grupą poszukiwaczy przygód. Z niewielką modyfikacją może również dobrze działać dla postaci na wyższym poziomie.

Gambit Stygijski (poziom 2)

Sprytni DM ukradną scenerię „Stygijskiego Gambitu”, nawet jeśli nie chcą prowadzić tej konkretnej przygody. To zabawny mały napad na kasyno, w którym starzy kumple od hazardu walczą ze sobą w pogoni za starymi urazami. Jeśli twoja grupa obserwowała Pokerowa twarz, to świetny sposób na wprowadzenie tego rodzaju intrygi do wieczoru D&D. Prawdziwą przyjemnością w tym kasynie jest samo kasyno, luksusowa grota rzeczna, przez którą przepływa wiele punktów wejścia i wyjścia.

Reklama

Sięgnij gwiazd (poziom 3)

„Sięgnij gwiazd” to tajemnica nawiedzonego domu, która z pewnością spodoba się fanom kosmicznego horroru i gier takich jak Zew Cthulhu. Doświadczenie jest podwyższone dzięki innej grupie poszukiwaczy przygód, która poprzedza postacie gracza — mniejszej, ale nie mniej utalentowanej drużynie, która spotkała się z makabrycznym końcem. Odniesienia do tych wcześniejszych poszukiwaczy przygód wciąż pojawiają się podczas napadu, a nawet istnieje potencjalny haczyk na przyszłe historie oparte na wyniku tajemnicy.

Arcydzieło Imbroglio (poziom 5)

Ta ryzykowna próba napadu na cenny obraz sprzymierza graczy z grupą rzekomo szczerych historyków przeciwko lokalnej gildii złodziei. Samo ustawienie ma dość małą powierzchnię — zaledwie kilka pięter i kilkanaście pokoi — ale mimo to doświadczenie jest gęste i ekscytujące.

Jeśli szukasz miejsca pełnego pułapek, które może doprowadzić do makabrycznego całkowitego zabójstwa drużyny, to jest przygoda do poprowadzenia. Cel napadu — świadomy obraz historycznego przystojniaka — zapewnia również odgrywanie ról kleju, który spaja różne części tej historii.

Topór prosto z grobu (poziom 6)

„Topór zza grobu” może być jedną z najlepszych przygód w piątej edycji D&D. Jak napisano, jest to rozkosz od początku do końca i powinno znaleźć się na krótkiej liście dla prawie każdego DM, który uwielbia prowadzić gry dla swoich przyjaciół.

W tej przygodzie skradziona mandolina prowadzi bohaterów w krętą podróż z rybackiej dziury nad strumieniem do zamożnego konserwatorium muzycznego. Po drodze gracze napotkają wielu aspirujących muzyków — i nieumarłych. W ten sposób „Axe From the Grave” w czarujący i zaskakujący sposób remiksuje motywy i dźwięki z klasycznej konfiguracji „deal with the devil” oraz piosenki Charliego Danielsa „The Devil Went Down to Georgia”.

Ta sekcja faktycznie zapewnia książce najbardziej żywą przygodę, mimo że w miksie jest zombie. Książka zawiera również porady, jak wielokrotnie uruchamiać „Topór z grobu” — w tym z chętnymi graczami, którzy chcą spróbować ponownie. Jest to również pierwsza przygoda od dłuższego czasu, w której wyraźnie wspomniano o zabraniu ze sobą barda, aby upewnić się, że ktoś w drużynie może grać.

Odłamek przeklętego (poziom 8)

Klucze Ze Złotej Krypty obejmuje kilka niekonwencjonalnych napadów, w tym „Shard of the Cursed”, który jest napadem odwrotnym. W nim gracze mają za zadanie zwrócić przedmiot do świętego miejsca, do którego należy. To przygoda na wyższym poziomie, co oznacza, że ​​nie będzie dostępna dla nowszych graczy bez znaczących modyfikacji, ale ze wszystkich przygód w książce wydaje się, że ma największy potencjał narracyjny. To, co na pierwszy rzut oka wydaje się być wątkiem zapożyczonym z filmu Indiana Jones, w końcu ma wiele dodatkowych warstw i ostatecznie służy jako dobry test kompasu moralnego danej grupy.

Afera w Concordant Express (poziom 9)

Oprócz „Topora z grobu”, „Afera w Concordant Express” jest lekturą obowiązkową dla piątej edycji DM. To napad na pociąg, który podnosi koncepcję napadu na pociąg — dosłownie z latającym pociągiem.

Gracze muszą wsiąść do mechanicznego środka transportu zbudowanego i zaprojektowanego przez modrony, czujące mechaniczne konstrukcje, które mają długą historię w światach D&D. Ta przygoda jest godna uwagi, ponieważ łatwo się z nią łączy Podróże przez Promienną Cytadelę, i że zawiera łupieżcę umysłów, który przebiera się za Sherlocka Holmesa, wykonującego swoje najlepsze naśladowanie Herkulesa Poirota. W nagrodę za swoją służbę, odnoszący sukcesy gracze będą mogli zdobyć jedno z kilku potężnych dobrodziejstw, które będą mogli wykorzystać na swoją korzyść w niepowiązanych przygodach. Już samo to sprawia, że ​​jest to doskonała śródmiąższowa misja dla długoterminowych graczy, których DM chcą trochę pomieszać podczas następnej nocy gry.

Klucze Ze Złotej Krypty jest już dostępny. Książka została zrecenzowana przy użyciu detalicznej kopii fizycznej książki dostarczonej przez Wizards of the Coast. Vox Media ma partnerstwa partnerskie. Nie mają one wpływu na treść redakcyjną, chociaż Vox Media może otrzymywać prowizje za produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon tutaj.



Klucze Ze Złotej Krypty

Ceny przyjęte w momencie publikacji.

Zbiór 13 napadowych przygód osadzonych w uniwersum D&D, w które można grać jako samodzielne sesje lub jako część epizodycznej kampanii.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Kanguru przedstawia wewnętrzne, samoszyfrujące dyski SSD Defender oparte na sprzęcie

Kanguru ogłasza nową, wyjątkową linię sprzętowych, wewnętrznych dysków samoszyfrujących, zaprojektowanych, aby pomóc organizacjom zabezpieczyć i chronić ich dane. Pod marką Kanguru Defender,...

Aplikacja Apple Store oferuje teraz opcję „Kupuj ze specjalistą przez wideo”

W zeszłym roku Apple zaktualizowało swój sklep internetowy o nową funkcję o nazwie „Kupuj ze specjalistą przez wideo.” Jak sama nazwa wskazuje,...

Apple ma przewagę nad rozwojem swojej generatywnej sztucznej inteligencji

Po ogłoszeniu wyników Apple za drugi kwartał fiskalny 2024, dyrektor generalny Apple Tim Cook dołączył do dyrektora finansowego firmy Luca Maestri podczas rozmowy...
Advertisment