Microsoft omówił nadchodzące dodatki do Xbox Cloud Gaming, w tym obsługę myszy i klawiatury, a także ulepszenia opóźnień podczas ostatniego wydarzenia dla programistów. Obecna lista tytułów Xbox obsługujących klawiaturę i mysz jest obecnie dość krótka, ale ponieważ Microsoft promuje tę nową funkcję, spodziewamy się, że ta oferta będzie się powiększać. Firma Microsoft ogłosiła również nową funkcję Direct Capture w swoim interfejsie Display Details API, która może zmniejszyć opóźnienia nawet o 72 ms do zaledwie 2–12 ms w porównaniu z 8–74 ms w przypadku obecnego potoku.
Ten nowy interfejs API ma jednak pewne ograniczenia, takie jak dopuszczanie tylko maksymalnej rozdzielczości 1440p i nieobsługiwanie jeszcze rozdzielczości dynamicznej ani HDR. Te ograniczenia powinny mieć minimalny wpływ na programistów, ponieważ strumienie są obecnie ograniczone do 720p na urządzeniach mobilnych i 1080p na innych platformach. Microsoft planuje również wkrótce uruchomić kilka nowych narzędzi, które pomogą programistom w dodaniu obsługi Direct Capture do ich gier.
Morgan Brown — inżynier oprogramowania @ XboxXbox od kilku lat obsługuje klawiaturę i mysz, a my pracujemy nad dodaniem jej do streamingu dla użytkowników komputerów PC
Wideo