Zasady Disney Lorcana mają być dostępne dla nowych i starych graczy TCG


Od pierwsze karty Do Lorcana Disneya udostępniono we wrześniu ubiegłego roku, zarówno fani Disneya, jak i zagorzali gracze mieli tylko jedno pytanie: jakie są zasady gry i czym różnią się od uznanych marek, takich jak Magia: Zgromadzenie I Kolekcjonerska gra karciana Pokémon? Cóż, jak się okazuje, trudno jest zapanować nad tą magiczną małą grą i tymi zasadami wyciekł trochę wcześniej w poniedziałek. Ale być może najważniejsza część tych zasad — ich kontekst i intencja — do tej pory była niedostępna.

Na początku tego miesiąca Polygon usiadł z Lorcana Disneya współtwórcy Ryana Millera, aby dowiedzieć się wszystkiego, co mogliśmy o najgorętsza nowa kolekcja Disneya. Odkryliśmy produkt, który został zaprojektowany z zaskakująco lekkim dotykiem. W rzeczywistości zasady pasują dość dobrze z przodu iz tyłu pojedyncza kartka papieru. Ale nie myl tej zwięzłości z prostotą.

„Chcieliśmy czegoś, co było dostępne. I podoba mi się termin dostępny, ponieważ nie oznacza on prostoty” – powiedział Miller. „Zazwyczaj ma koncepcje i rzeczy, które są łatwe do zrozumienia dla osób, które nigdy wcześniej nie grały w tego typu gry – i które sprawdziły się w naszych wczesnych testach”.

Reklama

Zdjęcie: Ravensburger i Disney

Kristoff, oficjalny mistrz lodu, to migot 3/3 — zrodzony z opowieści sprzymierzeniec — którego można zagrać na stole za 3 atramenty.  Generuje dwa punkty wiedzy podczas wykonywania zadań.

Zdjęcie: Ravensburger i Disney

W Lorcana Disneya, gracze wcielają się w rolę Illuminerów, potężnych jednostek, które używają unikalnego zasobu, zwanego atramentem, aby ożywić wersje klasycznych postaci i przedmiotów Disneya na stole. Każdy gracz przychodzi do tego stołu z unikalną talią kart ze swojej kolekcji lub gotową talią startową, którą kupił w sklepie. Celem jest zebranie „wiedzy”, rodzaju magicznego macguffina, który w podobnych grach zastępuje punkty życia lub punkty wytrzymałości. Wiedzę zdobywa się, wysyłając postacie na misje, a pierwszy gracz, który zdobędzie 20 punktów wiedzy, wygrywa grę.

Aby ożywić te klasyczne postacie Disneya, najpierw musisz wygenerować pulę atramentu — głównego zasobu, który Lorcana Disneya używa do napędzania akcji w grze. Tak więc, zgodnie z tym, co powiedział Miller, proces jest przystępny – wygeneruj atrament, aby stworzyć postacie, które następnie wysyłasz na misje w celu zebrania wiedzy – ale nie jest to takie proste. A właściwe ustawienie systemu zasobów, powiedział Miller, było jedną z najtrudniejszych części projektowania Lorcana Disneya na pierwszym miejscu.

Atrament

W dwóch najpopularniejszych kolekcjonerskich grach karcianych, magia I Pokémony, kart i ich zdolności nie można tak po prostu zagrywać. Mają koszt, który musi zostać opłacony w zasobach w pierwszej kolejności. Zasoby te są reprezentowane przez własne karty specjalne w obu grach — karty lądów, które generują manę magiaoraz karty energii, które przyczepiają się do stworzeń w Pokémony.

Aby jednak umieścić ziemię lub energię w grze, musisz najpierw dobrać te karty ze swojej talii do ręki. W przypadku magiaw rzeczywistości możesz potrzebować kilku różnych rodzaje zasobów — różne rodzaje lądów, z których każdy daje inny kolor many — aby zagrać różne karty ze swojej talii. Może to sprawić, że kilka pierwszych rund otwarcia stanie się wyzwaniem, ponieważ gracze oceniają się nawzajem i wykonują kilka pierwszych niepewnych kroków na stole z zaledwie kilkoma zasobami w grze.

Miller i jego współprojektant Steve Warner przez sześć miesięcy próbowali znaleźć inne rozwiązanie i ostatecznie zdecydowali się na coś wyjątkowego.

Tinkerbell, mały taktyk, to błyszczyk — smok, sprzymierzeniec, wróżka — z 2/4.  Kiedy jest wyczerpana, pozwala graczowi dobrać kartę, a następnie wybrać i odrzucić kolejną kartę.  Podczas wykonywania zadań jest warta jedną wiedzę.

Zdjęcie: Ravensburger i Disney

Przedmiot z patelni może Clang!  co powoduje wygnanie przedmiotu, a trafiona postać nie może rzucić wyzwania — to znaczy walczyć z innymi migotami — w swojej następnej turze.

Zdjęcie: Ravensburger i Disney

Na początku praktycznie każda karta Lorcana Disneya można użyć do wygenerowania atramentu zasobów, w tempie jednego na turę. To dość łatwo rozwiązało problem braku wystarczających zasobów we wczesnych rundach. Potem zaczęli usuwać tę zdolność atramentu z niektórych potężniejszych kart, obniżając ich użyteczność pod jednym względem, jednocześnie wzmacniając ją pod innym. Obecnie wielu kart w grze nie można zamienić w atrament, ale to od graczy zależy, czy włączą je do swoich własnych talii.

„Pozwala to na naprawdę interesującą zmianę balansu, którą możemy zrobić” — powiedział Miller — „ponieważ usunięcie atramentu z karty i stwierdzenie, że ta karta nie zapewnia ci atramentu, naprawdę zmienia twoją ocenę podczas budowania talii . Naprawdę musi się teraz usprawiedliwić, ponieważ nie mogę użyć go jako atramentu. […] Wierzę, że doświadczeni gracze karciani uznają to za bardzo interesujące.”

Tak jak napisane, Lorcana Disneyasystem atramentu odsuwa generowanie zasobów od szczęścia losowania i zamiast tego sprawia, że ​​generowanie zasobów jest wyborem — opartym na doświadczeniu i umiejętnościach — którego gracze mogą dokonywać samodzielnie, zarówno podczas gry, jak i podczas tworzenia własnych talii . Dodatkowym utrudnieniem jest to, że żadne karty zamienione na atrament nie mogą być używane do żadnej innej funkcji w dalszej części gry. To sprawia, że ​​topienie potężniejszych kart w celu wygenerowania atramentu jest naprawdę złym pomysłem — chyba że jest to konieczne, aby nie zostać cofniętym do rogu.

“[I’ve] muszę zdecydować, która z tych kart jest dla mnie najmniej użyteczna w tej grze” — powiedział Miller — „i zadecyduję, patrząc na [other cards on the] tabela. To najlepsza decyzja do podjęcia, ponieważ czuję – jako gracz – wykorzystuję teraz swoje umiejętności. Po tym, w co grają, widzę, że stosują tę strategię. […] Więc pójdę dalej i napiszę to [high-value card]. Czuję się dobrze z tą decyzją: czuję, że wykorzystałem swoje umiejętności.

Inną kluczową zaletą projektu atramentu, który podoba się Millerowi, jest to, że rozszerza to, co nazywa wariancją. Nadanie każdej karcie w tej 60-kartowej talii wielu funkcji — jako atramentu, zbierania wiedzy lub wykorzystania do innych unikalnych działań — jeszcze bardziej zwiększa różnorodność w każdej talii. I to właśnie ta wariancja powinna powodować Lorcana Disneya tyle zabawy w granie i kolekcjonowanie — i eksperymentowanie z nimi, nawet jeśli oznacza to przegranie trudnej gry.

„Powodem, dla którego chcę dodać wariancję, jest to, że wariancja daje nadzieję” – powiedział Miller. Bez tej dodatkowej wariancji gracze, którzy zaczynają przegrywać wyścig do 20 poziomu wiedzy, mogliby mieć na to większą szansę Kontynuować przegrywając wyścig w czasie. Większa wariancja daje graczom więcej rzeczy do zrobienia, więcej kart do zagrania w celu zmniejszenia tej luki. To nie jest niebieska skorupa Mario kart pod każdym względem, ale daje każdej grze więcej dramatyzmu.

„Bez wariancji” — kontynuował Miller — „nie może być nadziei”.

piosenki

Miller powiedział, że po wprowadzeniu systemu atramentowego wiele innych elementów projektu gry zaczęło się krystalizować podczas wielokrotnych testów gry. Wśród nich były trzy rodzaje kart, które będą dostępne w dniu premiery: postacie, przedmioty i akcje.

Postacie, zwane przebłyskami we wszechświecie Lorcana Disneya, zostały zaczerpnięte ze skarbca wypełnionego wcześniejszym katalogiem klasycznych filmów animowanych Disneya i otrzymały unikalne, tematyczne moce do zabawy przy stole. Przedmioty, takie jak dinglehopper Ariel z Mała Syrenka, wyskoczył z marginesu scenariuszy filmowych, by wypełnić ważne role, takie jak leczenie innych uszkodzonych postaci. Tymczasem kultowe akcje, takie jak Maleficent ziejąca zielonym ogniem, będąc pod postacią smoka na końcu Śpiąca Królewnabyły naturalnym kolejnym krokiem w ewolucji gry.

Karta akcji, piosenka o nazwie One Jump Ahead.  Sztuka przedstawia Aladyna używającego dywanu jak spadochronu.  Jego moc pozwala graczowi umieścić wierzchnią kartę swojej talii w kałamarzu.

Zdjęcie: Ravensburger i Disney

Mewa trzymająca widelec.  Karta dinglehopper pozwala wyprostować włosy w grze Disney Lorcana, usuwając maksymalnie jedno uszkodzenie.

Zdjęcie: Ravensburger i Disney

Ale jeden podtyp karty, zwany „piosenką”, wyróżnia się. Piosenki pochodzą z ogromnego katalogu Disneya dotyczącego kulturowych kamieni probierczych, które są również potężnymi robakami uszu. Dowolna piosenka może być odtwarzana, za jej koszt w tuszu, przez dowolnego gracza. Ale piosenki mogą być również śpiewane przez pojedyncze postacie, które zostały zagrane przy stole, uwalniając w ten sposób graczy do używania atramentu do innych zadań. Mechanicznie to kolejny sposób na dodanie wariancji Lorcana Disneya.

Jako przykład Miller wskazuje kartę o nazwie One Jump Ahead, nazwaną na cześć piosenki o tej samej nazwie z Disney’s Aladyn. Gracze mogą zapłacić dwa atramenty, aby sami zagrać One Jump Ahead, co pozwala im dobrać kartę z ręki i natychmiast zamienić ją w atrament – dając im jeden skok lub jeden atrament do przodu w następnej rundzie. Alternatywnie, gracze mogą zaśpiewać tę piosenkę dowolną postacią, którą kontrolują, wartą dwa lub mniej atramentu, zamieniając swoją akcję w tej rundzie w okazję do wygenerowania większej ilości atramentu zasadniczo za darmo. Ale ten wybór — wywieranie nacisku na postać zamiast używania jej do generowania wiedzy — jest kompromisem, który może mieć dalsze konsekwencje w przyszłości.

Wspólnota

Ostatecznie czas pokaże, czy gracze są tak podekscytowani tymi sprytnymi wyborami projektowymi, jak zespół Ravensburger. Same zasady są celowo szkieletowe, powiedział Miller, a znaczna część gry znajduje się na setkach kart zawartych w pierwszym z wielu zestawów – z których zdecydowana większość nie została jeszcze ujawniona.

Ale prawdziwa magia Lorcana Disneya może się zdarzyć tylko wtedy, gdy fani pojawią się gotowi, aby w nią zagrać, gdy ostateczna gra pojawi się w sklepach detalicznych tego lata. Miller ma nadzieję. Źródło jego optymizmu? To wraca do tych robaków usznych.

„Jedną z rzeczy, które zauważyliśmy” — powiedział Miller — „jest to, że zaśpiewasz piosenkę, przynajmniej [first] linia tego. Na przykład „Jeden skok przed linią chleba!” […] To prawie tak, jakby to była reguła gry, ponieważ zdarza się tak często, że ludzie śpiewają piosenkę, gdy ją grają.

Miller, weteran armii z pięknym barytonowym głosem, powiedział, że szczególnie lubi nucić „Let it go!” gdy usuwa przebłyski swoich przeciwników potężną piosenką Elsy.

„Wyobraź sobie pokój pełen ludzi, a przypadkowo usłyszysz, jak ludzie śpiewają fragmenty piosenek Disneya” — kontynuował Miller z szerokim uśmiechem na twarzy, gdy tasuje i łączy stos kart przedprodukcyjnych. “To jest po prostu cudowne!”

Lorcana Disneya najpierw będzie dostępny na tegorocznym Gen Con, a wkrótce potem w sklepach hobbystycznych, począwszy od 18 sierpnia — po czym nastąpi 12 tygodni zorganizowanej gry społecznościowej. Fani mogą go znaleźć w głównych sklepach detalicznych od 1 września SklepDisney.com.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Zobacz wyrafinowane podejście Ayaneo do Game Boya i Game Boya Micro

The Kieszonka analogowa to najbardziej zaawansowany Game Boy, jaki kiedykolwiek obsługiwał wózki, ale firma Ayaneo właśnie zaprezentowała parę emulator-centryczne komputery kieszonkowe, które mogłyby...

AGGRO DR1FT oferuje niechlujne, żywe powitanie w incelowym życiu

Ta recenzja AGGRO DR1FT został pierwotnie opublikowany po pokazie na Festiwalu Filmowym w Nowym Jorku w 2023 roku. Został...

Apple zwiększa kredyt w zamian za iPhone’a 15

Jeśli nadal masz iPhone'a 14 lub starszego, Apple oferuje Ci kredyt na zakup nowego iPhone'a, gdy zwrócisz go do firmy. Już wkrótce...
Advertisment