Świat Warcrafta zagłębia się głęboko w Smocze Wyspy w swojej pierwszej dużej aktualizacji zawartości, Embers of Neltharion. Aktualizacja 10.1, która nie ma obecnie daty premiery, przenosi graczy do Jaskini Zaralek, rozległej przestrzeni pod Smoczymi Wyspami, gdzie Aspekt Ziemi miał niegdyś swoje tajne laboratoria. Gracze będą musieli zmierzyć się z pozostałymi Wcielonymi, potężnymi złoczyńcami żywiołów, żywiącymi wieloletnią urazę do Aspektów. W czasie wolnym bohaterowie Azeroth mogą spotykać się z uroczymi krecimi przyjaciółmi i uczestniczyć w wyścigach ślimaków.
„Ta historia i miejsce akcji reprezentują zbieżność wielu różnych wątków, które łączy wspólny motyw spuścizny” — mówi Ion Hazzikostas, dyrektor gry w Świat Warcrafta, w rozmowie z Polygon. Nasi przyjaciele, Smocze Aspekty, ścigają się w laboratorium przeciwko nikczemnym wcieleniom. Tymczasem Dracthyr po obu stronach konfliktu chce zbadać laboratorium i znaleźć własne pochodzenie.
Embers of Neltharion wprowadza do gry trzy duże aktualizacje. Pierwsza z nich to Jaskinia Zaralek, która ma trzy różne biomy: Są tam baseny siarki, nękane żrącymi chemikaliami, gdzie Neltharion (znany również jako boss rajdowy Deathwing) porzucił swój nieudany eksperyment. Istnieją również masywne krystaliczne odcinki ze stalaktytami i eterycznym, turkusowym oświetleniem. Wreszcie są naturalne wulkany i baseny lawy. To nie tylko niebezpieczeństwo i zagłada; gracze spotkają drogbar (ostatnio widziany w Legion) oraz nową, radosną rasę kretów zwaną Niffen z nowym, znanym torem.
Zdjęcie: Blizzard Entertainment
Hazzikostas zauważa, że tworzenie jaskini wiązało się z wyzwaniami technicznymi. „W ciągu ostatnich kilku lat nasi inżynierowie wykonali wiele pracy, aby – przepraszam, wybaczcie tę analogię – położyć pod to podwaliny. Dawno temu w podstawach gry przyjęto założenie, że teren nigdy nie znajdzie się na górze ani pod innym terenem. Możemy mieć platformy lub geometrię i rzeczy unoszące się na niebie, to żaden problem”. Ale poziom gruntu był znacznie trudniejszy do złamania i wymagał inwestycji w obszary podziemne, które prawdopodobnie zwrócą się w przyszłych łatkach i rozszerzeniach.
Druga duża aktualizacja to nowa zawartość na Smoczych Wyspach. Ognisty Wcielony Fyrakk atakuje Smocze Wyspy, udając się do spokojnych miejsc i kąpiąc je w płomieniach. Pojawią się również nowe linie zadań dotyczące Niebieskiego Stada Smoków i tytana Tyra. Smocze Wyspy są połączone z Jaskinią tunelami i naturalnymi wejściami, co oznacza, że nie ma tu portali ładowania ani stref instancji. Gracze mogą jeździć smokami przez wyspy i zanurzać się w jaskiniach w Thaldraszus, Azure Span lub na równinach Ohn’ahran, aby przemierzać tę ogromną strefę bez zsiadania z konia.
„Nie chcemy, żeby to wyglądało jak… okej, koniec zabawy w czterech strefach Smoczych Wysp, które do tej pory odwiedziłeś” — mówi Hazzikostas. „Teraz nadszedł czas, aby spędzić cały swój czas w Zaralku i nigdy nie wracać.”
Wreszcie jest Aberrus, Shadowed Crucible. To rajd z dziewięcioma bossami w sercu starego laboratorium Nelthariona i wszystkich różnych smoczych frakcji w Smocze stado konflikty ścigają się, aby dotrzeć tam jako pierwszy.
Świat Warcrafta gracze powrócą do strefy początkowej Dracthyr w Zakazanym Zasięgu w nadchodzącej łatce 10.0.7, która rozpocznie się 21 marca. Ta łatka ustawi nowych antagonistów i da graczom więcej informacji na temat smoków i Dracthyrów, a także odblokuje questy na zbroje dziedzictwa dla orków i ludzi. Chociaż nie jest znana data wydania wersji 10.1, ta ewentualna łatka będzie zawierała gildie międzyfrakcyjne i inne aktualizacje poprawiające jakość życia.