Volvo: Nasi przyjaciele w oprogramowaniu


W czerwcu tego roku Volvo Cars przedstawiło swoje plany ponownego przemyślenia produkcji samochodów w oparciu o ideę platformy samochodowej definiowanej programowo. . Producent samochodów planuje przejść na samochody w pełni elektryczne do 2030 roku. Prezes firmy, Håkan Samuelsson, uważa, że ​​do tego czasu samochody będą się wyróżniać na podstawie oprogramowania. Zamiast posiadania głównych komponentów sprzętowych, coraz więcej funkcji będzie dostarczanych przez oprogramowanie.

Przygotowując się do tej zmiany, firma powiększa swoje wewnętrzne zespoły programistyczne i standaryzuje na podstawowym pakiecie oprogramowania i platform sprzętowych. Dla Samuelssona tradycyjne podejście polegające na określaniu komponentów i posiadaniu dostawcy pierwszego poziomu dostarczającego czarną skrzynkę sprzętu z wbudowanym oprogramowaniem nie jest już skutecznym sposobem dostarczania nowych funkcji motoryzacyjnych.

Zamiast tego Volvo opracowuje centralną platformę obliczeniową i własne oprogramowanie. Samuelsson uważa, że ​​przejście na samochód definiowany programowo jest prawie tak samo dużą zmianą dla branży, jak przejście na pojazdy elektryczne.

Podczas wydarzenia informacyjnego Patrik Bengtsson, szef platformy oprogramowania w Volvo Cars, opisał, jak wiele poziomów transformacji napędza cyfryzację przemysłu motoryzacyjnego. Według Bengtssona zmiany, które nadchodzą w pojazdach autonomicznych, elektryfikacja i łączność mają jeden wspólny czynnik – oprogramowanie.

Ilość oprogramowania wdrożonego w samochodach rośnie pod względem objętości, złożoności i wartości. Dla Bengtssona oprogramowanie w końcu wpłynie, przekształci, a nawet zakłóci każdą część przemysłu motoryzacyjnego.

Computer Weekly rozmawiał niedawno z Bengtssonem o tym, jak transformacja cyfrowa w Volvo trafia do produkcji samochodów. „Jesteśmy w podróży”, mówi. „Kiedy patrzymy na obecną architekturę samochodu, coraz więcej funkcji jest sterowanych oprogramowaniem. W przeszłości producenci samochodów polegali na dostawcach pierwszego poziomu, aby dostarczać te elementy nowej funkcjonalności jako pakiety oprogramowania czarnej skrzynki. Oprócz Tesli robią to wszyscy inni producenci samochodów”.

Reklama

Ambicją Volvo jest wykorzystanie wszystkich zalet oprogramowania. W samochodzie definiowanym programowo główne elementy funkcjonalności są zapewniane przez oprogramowanie. Zamiast rozpoznawać rodzaj zawieszenia lub silnika, samochód zdefiniowany programowo byłby kategoryzowany na podstawie funkcji i cech, które oferuje jego oprogramowanie, mówi Bengtsson.

Bengtsson, który wcześniej kierował rozwojem oprogramowania informacyjno-rozrywkowego i interakcji z kierowcą dla Volvo, mówi, że doświadczenie firmy z tym nowym systemem informacyjno-rozrywkowym utorowało drogę do przyszłości definiowanej przez oprogramowanie. „W 2017 roku, kiedy opracowaliśmy system informacyjno-rozrywkowy, my przeniesiono na Androida,” on mówi. Stanowiło to ważny krok dla Volvo, ponieważ producent samochodów wcześniej zaopatrywał się w swoje systemy informacyjno-rozrywkowe od dostawcy pierwszego poziomu.

Samochód Volvo zazwyczaj korzysta z około 180 komputerów. Bengtsson twierdzi, że firma zmniejsza tę liczbę, przenosząc moduły obliczeniowe o największej funkcjonalności do podstawowych komponentów sprzętowych. Podstawowy system obliczeniowy, który zostanie po raz pierwszy wprowadzony w nowym modelu Volvo, który zostanie zaprezentowany w 2022 roku, składa się z trzech głównych komputerów. Wspierają się nawzajem w działaniu przetwarzanie wizji i sztuczna inteligencja, informatyka ogólna i informatyka.

System operacyjny systemów operacyjnych

Następna generacja całkowicie elektrycznych modeli Volvo, w tym pierwszy SUV firmy oparty na całkowicie nowej technologii wyłącznie elektrycznej, będzie działała na własnym systemie operacyjnym (OS) Volvo Cars o nazwie VolvoCars.OS. Będzie to działać jako system parasolowy dla elektrycznych samochodów Volvo, jak wyjaśnia Bengtsson: „Budujemy system i stos oprogramowania w całości, aby połączyć się z VolvoCar.OS. Kluczem jest zbudowanie struktury API, która umożliwi naszym programistom dostęp do wszystkich czujników samochodowych”.

Celem jest zintegrowanie różnych systemów operacyjnych firmy w całym samochodzie i chmurze, tworząc jedno środowisko oprogramowania systemu operacyjnego. . Podstawowe systemy operacyjne to Android Automotive OS, QNX, AutoSar (AUTomotive Open System ARchitecture) i Linux.

Przetwarzanie w czasie rzeczywistym odbywa się na głównych komputerach samochodu, ale łączność z chmurą jest również wykorzystywana do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności.

Bengtsson twierdzi, że podejście przyjęte przez Volvo umożliwi szybszy i bardziej elastyczny rozwój oraz umożliwi częstsze bezprzewodowe aktualizacje samochodów klientów. „Celem firmy jest codzienne ulepszanie samochodów Volvo” – dodaje.

Dzięki wykorzystaniu symulatorów i emulatorów Androida oraz wewnętrznym możliwościom ciągłej integracji i wdrażania, szybkość dodawania nowych funkcji do samochodów jest znacznie zwiększona.

Bengtsson twierdzi, że sprzęt wdrażany w samochodach Volvo będzie miał zapas na rozwój, ale można go również zastąpić bardziej zaktualizowanymi komponentami bez wpływu na oprogramowanie. Jest to analogiczne do sposobu, w jaki użytkownicy smartfonów otrzymują nowe funkcje na istniejących urządzeniach poprzez bezprzewodowe aktualizacje systemu operacyjnego. Ale w pewnym momencie mogą chcieć uaktualnić do nowego urządzenia.

Od rozmowy z Bengtssonem, interesującym faktem na temat samochodu definiowanego programowo jest to, że model podstawowy i modele z wyższej półki zawierają te same podstawowe komponenty. Wartość dodana pochodzi z udostępnienia nowej funkcjonalności oprogramowania.

Na przykład klient może zakupić standardową opcję informacyjno-rozrywkową, ale w późniejszym terminie może zdecydować się na aktualizację oprogramowania, aby włączyć funkcje informacyjno-rozrywkowe wyższej jakości. Podobnie, można wdrożyć aktualizację bezprzewodową, aby poprawić żywotność baterii i zasięg samochodów elektrycznych Volvo.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Recenzja GE Profile Smart Indoor Smoker: łatwy sposób na grillowanie w pomieszczeniu

Mój romans z grillem powoli wypalał się. Pochodzę z Anglii, gdzie BBQ oznacza grillowanie burgerów i steków w ogrodzie na grillu gazowym....

Najlepsze filmy science fiction do obejrzenia w serwisie Netflix w maju 2024 r

Mamy klapsa w połowie maja i, jeśli recenzje Furiosa: Saga Mad Maxa Nic nie wskazuje na to, że kinomanów czeka...

Apple @ Work: Gdy Ubiquiti dodaje obsługę telefoniczną, zwraca uwagę innych dostawców usług sieciowych

Usługa Apple @ Work jest dostarczana wyłącznie przez firmę Mosyle, jedyna zunifikowana platforma Apple. Mosyle to jedyne rozwiązanie, które integruje w jednej...
Advertisment