Jedną z głównych atrakcji nowego MacBooka Pro 2021 jest powrót gniazda kart SD. Niestety, wydaje się, że niektórzy użytkownicy mają problemy z czytnikiem kart SD na tych nowych komputerach, ponieważ zgłaszali wolne prędkości transferu lub nawet niedostępne pliki podczas próby użycia karty SD w nowym MacBooku Pro.
Jak zauważył MacPlotki, wiele raportów udostępnionych w Internecie sugeruje, że istnieje powszechny problem dotyczący czytnika kart SD w 14- i 16-calowych modelach MacBooka Pro wprowadzonych w tym roku. Wydaje się, że nie ma spójności między raportami, ponieważ użytkownicy twierdzą, że napotkali różne problemy z różnymi kartami SD.
Użytkownik 14-calowego MacBooka Pro z chipem M1 Pro opisuje swoje wrażenia jako „super niestabilne”, ponieważ rozpoznanie karty SD zajmuje maszynie do 1 minuty, a czasami pokazuje błąd. Inny użytkownik twierdzi, że Finder ulega awarii, gdy Mac próbuje odczytać kartę SD.
To bardzo frustrujące. Miałem nadzieję, że import z karty SD, w tym podgląd obrazów, będzie szybki na moim nowym 14-calowym MBP. Mam całkiem nową kartę SD o pojemności 64 GB, która działała dobrze. Ale Zdjęcia na MBP przy użyciu wewnętrznego gniazda kart SD zajmują kilka minut, aby pokazać zdjęcia, a czasami ulegają awarii w połowie. Czasami zawiesza się też Finder.
Jak wskazują inni użytkownicy, formatowanie karty SD w większości przypadków nie rozwiązuje problemu. Niektórzy nawet potwierdzają, że ta sama karta SD działa przy użyciu adaptera USB-C.
Jedyną spójną rzeczą jest to, że jeśli karta działa, to zawsze działa, a jeśli karta nie działa poprawnie, nigdy nie działa poprawnie. Ponowne formatowanie, nawet do wszystkich innych możliwych formatów, nie ma znaczenia. Sandisk, Sony, Samsung, 16GB, 32GB, 64GB, 128GB, 256GB, UHS-I, UHS-II, micro-SD, FAT32, exFAT, nie robi różnicy. 100% moich kart działa idealnie za pomocą klucza sprzętowego.
Apple jeszcze oficjalnie nie przyznał się do problemu – i jak dotąd nie jest jasne, czy jest to problem z oprogramowaniem, czy sprzętem. Firma poinformowała niektórych klientów, że jest „świadoma problemu” i obiecała, że wkrótce będzie dostępna aktualizacja oprogramowania z poprawką.
Czy doświadczyłeś podobnych problemów z nowym MacBookiem Pro? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
Przeczytaj także:
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich do zarabiania pieniędzy. Więcej.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej informacji o Apple: