Deweloperzy za Władca Pierścieni: Gollum opublikowali przeprosiny po tym, jak zarówno krytycy, jak i gracze zatrzasnęli tytuł za słabą rozgrywkę, nierafinowaną grafikę i ogólny błąd. W opublikowanej wiadomości do Twittera I ParaDaedalic Entertainment przeprasza za „rozczarowujące wrażenia z gry”.
„Przyjmujemy do wiadomości i głęboko żałujemy, że gra nie spełniła oczekiwań, jakie postawiliśmy sobie lub naszej oddanej społeczności” – czytamy w komunikacie. „Naprawdę cenimy sobie wasze opinie i aktywnie słuchamy waszych głosów, czytamy wasze komentarze i analizujemy konstruktywną krytykę i sugestie, które przedstawiliście”.
Studio dodaje, że pracuje nad poprawkami niektórych błędów i problemów z wydajnością, których doświadczają gracze, i zapewnia, że będzie na bieżąco informować użytkowników o postępach.
Gollumaktórego akcja toczy się podczas wydarzeń z Drużyna pierścienia, to przygodowa gra akcji na konsole PlayStation 5, Xbox Series X/S oraz PC. (Ma się pojawić na Nintendo Switch jeszcze w tym roku.) Podczas gry przejmujesz kontrolę nad Gollumem i jego dwiema osobowościami, próbując przekraść się między orkami i uciec z Mordoru. Niestety, nie trzeba było długo czekać, aby negatywne recenzje zaczęły napływać po premierze w czwartek.
Chwila Wielokąt pisze grze bardzo brakowało osobowości, GameSpot notatki zawieszał się ponad 120 razy w ciągu 11 godzin gry, I IGN mówi to po prostu „nie jest zabawne”. Wersja gry na PC ma obecnie ocena 41 w serwisie Metacritic i odbiór „w większości negatywny”. Para. Mając to na uwadze, nie jest jasne, ile twórcy gry mogą zrobić, aby faktycznie naprawić grę, poza rozwiązaniem wszelkich problemów z wydajnością.