Toyota po cichu naciska na Kongres, aby spowolnił przejście na pojazdy elektryczne


Stany Zjednoczone spowalniają dążenie do przyjęcia polityki, która wprowadziłaby na drogi więcej pojazdów elektrycznych, ale dla Toyoty nie jest to wystarczająco powolne. . Japoński producent samochodów, który jest największą firmą motoryzacyjną na świecie, po cichu lobbuje decydentów w Waszyngtonie, aby oprzeć się pokusie przejścia na całkowicie elektryczną przyszłość – częściowo dlatego, że Toyota pozostaje w tyle za resztą przemysłu w dokonywaniu tej transformacji samo.

Według ten New York Times, czołowy dyrektor Toyoty spotkał się w ostatnich tygodniach z przywódcami Kongresu za zamkniętymi drzwiami, aby opowiedzieć się przeciwko planom administracji Bidena, aby wydać miliardy dolarów na zachęcanie do przejścia na pojazdy elektryczne. Dyrektor wykonawczy, Chris Reynolds, przekonywał, że hybrydy, takie jak Toyota Prius, a także pojazdy napędzane ogniwami wodorowymi również powinny znaleźć się w zestawie.

Ponadto Toyota sprzeciwia się polityce przyjaznej pojazdom elektrycznym za pośrednictwem głównej grupy lobbingowej przemysłu motoryzacyjnego, Alliance for Automotive Innovation. Grupa, która reprezentuje główne firmy samochodowe i ich dostawców, a której przewodniczy Reynolds, argumentuje przeciwko planowi administracji Bidena, aby przyjąć jako oficjalne stanowisko tzw. kompromis kalifornijski, Czasy raporty.

W zeszłym roku grupa firm samochodowych zawarła umowę w sprawie emisji z rur wydechowych z Kalifornią, która dążyła do ustanowienia surowszych przepisów niż w USA jako całości. Za prezydenta Donalda Trumpa Agencja Ochrony Środowiska starała się pozbawić Kalifornię możliwości ustanawiania własnych standardów emisji. Ale za Bidena ta zasada została odwrócona, pozwalając Kalifornii i innym stanom na narzucenie surowszych standardów.

Toyota, która stanęła po stronie administracji Trumpa w walce z Kalifornią, nie była częścią pierwotnego kompromisu. Firma argumentowała również przeciwko polityce przyjaznej dla pojazdów elektrycznych w Indiach, a także w Japonii, w jej ojczystym kraju. .

Zakulisowe wysiłki Toyoty mające na celu spowolnienie tempa polityki przyjaznej dla pojazdów elektrycznych są zaskakujące, biorąc pod uwagę jej status wczesnego użytkownika transportu na baterie. Wraz z premierą Toyoty Prius w 1997 roku firma pomogła utorować drogę Tesli i innym, udowadniając, że pojazdy z alternatywnymi układami napędowymi mogą być niezwykle popularne. A ostatnio producent samochodów ujawnił plany wypuszczenia 70 nowych modeli do 2025 r, w tym hybrydy akumulatorowo-elektryczne, wodorowe ogniwa paliwowe i gazowo-elektryczne hybrydy.

Reklama

Ale to nie ukrywa faktu, że Toyota pozostała daleko w tyle za swoimi konkurentami, wyglądając na zadowoloną z tego, że spoczywa na laurach, podczas gdy reszta branży kilkakrotnie ją okrążyła. Firmy takie jak Nissan, General Motors i Volkswagen od lat sprzedają pojazdy z napędem wyłącznie na baterie, jednocześnie ujawniając swoje plany całkowitego wycofania samochodów na gaz. A niepowodzenie Toyoty we wdrażaniu pojazdów elektrycznych nie jest nową koncepcją; ten New York Times tyle odnotowałem w tym artykule z 2009 roku.

kadra kierownicza Toyoty, w tym miliarder CEO Akio Toyoda, odnotowuje się, że trend w kierunku pojazdów elektrycznych jest „przereklamowany” częściowo z powodu emisji związanych z elektrowniami – co jest ulubionym tematem rozmów używanym przez przemysł naftowy i gazowy.

Firma znalazła się pod ostrzałem niedawno po tym, jak ujawniono, że jest największy korporacyjny darczyńca na rzecz republikańskich prawodawców, którzy sprzeciwili się certyfikacji wyborów prezydenckich w 2020 r. Większość z tych polityków kwestionuje również konsensus naukowy w sprawie zmian klimatycznych. Toyota początkowo broniła składek, ale później powiedział, że to ich zatrzyma. Wiesz, że sprawy są złe dla firmy, gdy rzecznik Toyoty musi potwierdzić Czasy że producent samochodów rzeczywiście wierzy, że zmiany klimatyczne są rzeczywiste.

Argument Toyoty, że hybrydy i pojazdy na ogniwa paliwowe również powinny zostać uwzględnione w rozmowie, nie jest zły. Zwłaszcza pojazdy hybrydowe są ważnym krokiem w kierunku szerszego przyjęcia pojazdów elektrycznych, zwłaszcza że infrastruktura ładowania jest wciąż w powijakach. .

Ale ten argument może mieć większą wagę, jeśli osiągnięcia producenta w zakresie oszczędności paliwa były rzeczywiście, no cóż, dobre. Według EPA, Toyota spadła w rankingu pod względem zużycia paliwa w całej swojej flocie, przechodząc od lidera w branży do najniższego poziomu z GM i Fordem. Dzieje się tak, gdy firma zwiększyła sprzedaż ogromnych, pochłaniających gaz ciężarówek i SUV-ów, które zwykle przynoszą większe zyski niż mniejsze sedany i hatchbacki.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Platformy Intel AI przyspieszają modele Microsoft Phi-3 GenAI

Firma Intel zweryfikowała i zoptymalizowała swoje portfolio produktów AI dla klientów, urządzeń brzegowych i centrów danych dla kilku otwartych modeli z rodziny Phi-3...

Humane szuka kupca po rozczarowującym debiucie AI Pin

Humane, startup stojący za słabo ocenianymi Komputer do noszenia AI Pin, już poszukuje potencjalnego nabywcy na swoją działalność. To według raport z...

Czy iPad Pro M4 ma tajemniczy czujnik w aparacie?

Apple w tym miesiącu ogłosiło nowa generacja iPada Pro, wyposażony w chip M4 i smuklejszy. Jednak firma po cichu usunął ultraszerokokątny obiektyw...
Advertisment