The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom to w zasadzie horror


The Legend of Zelda: Łzy królestwa przeraża mnie. Nie dlatego, że gracze używają mocy Linka torturować biednych Koroków Lub budować machiny wojenne zrównać z ziemią wrogie osady. To dlatego, że cała kraina Hyrule doświadczyła wstrząsającego wydarzenia zwanego Przewrotem, a niegdyś pasterska ziemia wydziela teraz lepką maź, która wygląda jak ognisty koktajl krwi i trucizny. W tym Hyrule nawet drzewa nie są bezpieczne, ponieważ mogą się wykorzenić i zamordować Linka. Łzy Królestwa to nie tylko rozległa przygoda fantasy; to także horror.

W Łzy Królestwa, Zelda zniknęła, a wibracje są wyłączone. Nie chodzi tylko o to, że Link nie może jej znaleźć. Chodzi o to, że wciąż pojawia się w przypadkowych miejscach w całym Hyrule, a potem wystrzeliwuje w eter – ale też nie jest sobą, zamiast tego zachowuje się jak lalka lub jakiś opętany trup. Gdy wzejdzie krwawy księżyc — rutynowe wydarzenie w obu przypadkach Oddech dziczy I Łzy Królestwa w którym potwory, które zabił Link, zostaną wskrzeszone — gracze będą mogli obejrzeć jedną z najbardziej przerażających przerywników filmowych w historii Zeldy. W Oddech dziczy, Zelda potulnie woła Linka i mówi mu, żeby miał się na baczności. W nowej Patricia Summersett wykonuje bardzo przerażającą wersję głosu Zeldy, opowiadającą o odrodzeniu potworów. Wszystko, co Link może zrobić, to bezradnie obserwować splamione krwią niebo, gdy rytuał mija i pojawia się zło.

Ponownie, większa kraina przeszła wydarzenie znane jako Przewrót i jest teraz pokryta czerwono-czarną mazią, którą bohaterowie nazywają „mrokiem”. Gdy Link schodzi z Podniebnych Wysp, zobaczy z lotu ptaka ziejące dziury w powierzchni ziemi, z których każda jest wyłożona pierścieniem substancji. Jeśli odważysz się zapuścić do jednej z tych dziur — a trochę mi zajęło zebranie się w sobie — odkryjesz przerażający podziemny świat zwany Głębinami.

Reklama

Zdjęcie: Nintendo EPD/Nintendo

Od chwili, gdy przeszedłem z Powierzchni do Głębin, poczucie niepokoju osłabiało każdy mój ruch. Zeskoczyłem w ciemność. Nie wiedziałem, jak daleko jest ziemia ani co było wokół mnie, kiedy wylądowałem. Trzepotałem szybowcem, wchodząc i wypuszczając go, ponieważ nie byłem pewien, gdzie coś się zaczyna, a gdzie kończy. Dotarłem bezpiecznie do ziemi, ale nawet twardy grunt nie zapewniał mi aż takiego bezpieczeństwa. Nadal jest ciemno. Link musi oświetlać obszar jedną kulą światła naraz, używając przedmiotów, takich jak nasiona jasnego kwiatu. Ich światło sięga jednak tylko do pewnego stopnia, a zagrożenie ze strony niewidzialnych wrogów zawsze czai się o rzut kamieniem.

Wrogowie w Głębinach są jeszcze bardziej niezwykli niż ich odpowiednicy na Powierzchni; świecą czerwoną demoniczną aurą. Jeśli spędzasz zbyt dużo czasu dotykając mroku (lub jeśli ty zostać uderzonym przez Mroczne Ręce), maksymalne zdrowie Linka zostanie tymczasowo obniżone. Jeśli na przykład stracisz dwa serca, te serca są stracony — i musisz podjąć określone kroki, takie jak gotowanie specjalny posiłek lub powrót na powierzchnię, aby je odzyskać. Link jest sam w ciemności i jeśli nie jest wystarczająco ostrożny, może wyjść z walki poważnie osłabiony. To ekscytujące, ale i straszne przeżycie.

Nawet rutynowe czynności w Łzy Królestwa może przybrać odcień grozy. Losowe drzewa zwane Evermeans będą się animować, brutalnie ścigać Linka i atakować go. Lub Link może biegać po górach tylko po to, by znaleźć watahę okrutnych i wrzeszczących Dłoni Mroku, które otaczają wszystko po ich śladzie, gdy chwytają go pazurami. Są silni, ale panika, którą wywołują, jest ich najbardziej osłabiającą mocą — wystarczającą, by zmącić zmysły doświadczonego gracza Zelda, gdy nadchodzą szybko i gorąco.

Mroczne dłonie szybko znikają z kałuży mroku w The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Zdjęcie: Nintendo EPD/Nintendo przez Polygon

I chociaż w tej chwili wszystko wydaje się bardzo przerażające i przytłaczające, upiorność Łzy Królestwa pasuje do całej serii Zelda. Weźmy na przykład Mroczne Ręce. Przerażające ręce, które być może muszą nauczyć się, czym jest zlew, są cechą gier Zelda od dziesięcioleci. Niektóre przykłady obejmują fioletowe patrolowanie Mistrzowie parkietu z Budzący Wiatr, przerażające zwisające nieskończone ręce z Okaryna CzasuLub Ręce Zanta W księżniczka zmierzchu. Nawet kreskówkowy Budzący Wiatr umieścił swój Link przed wrzeszczącymi trupami który przyczepił się do niego i zjadł.

Wszystko to mówi, że mrok w całym Hyrule wydaje się bardzo wierny duchowi Zeldy, a ja z jednej strony cieszę się (nawet jeśli jestem też trochę przestraszony), że Łzy Królestwa po raz kolejny przeradza się w horror Oddech dziczy.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Sędzia Epic v. Apple wydaje się niezadowolony z ograniczeń stylistycznych przycisków iOS

Podczas tych przesłuchań będzie mnóstwo najdrobniejszych szczegółów na temat wytycznych App Store. Na przykład dzisiaj pojawia się wiele pytań dotyczących przycisków. ...

8 maja 2024 r. – Więcej nowych ciekawostek o iPadzie, partnerstwo Apple + Rivian?

Posłuchaj podsumowania najważniejszych artykułów dnia z 9 do 5Mac. Dostępny jest 9to5Mac Daily w iTunes i aplikacji Podcasty firmy Apple, Zszywacz, Dostroić,...

Wymiary iPada Air i iPada Pro: co w ogóle oznacza teraz „Powietrze”?

The nowego iPada Pro i iPada Air już tu są, a niektóre z największych zmian dotyczą konstrukcji iPada Pro. Zmiany konstrukcyjne sprawiają,...
Advertisment