Dyrektor generalny Tesli Elon Musk wysłane w piątek że model Y z napędem na tylne koła w standardzie Standard, który firma budowała i sprzedawała „w ciągu ostatnich kilku miesięcy”, ma w rzeczywistości większy zasięg niż 450 km, z którymi był sprzedawany. Do czasu „zatwierdzenia przez organy regulacyjne” napisał, że firma odblokuje kolejne 40–60 mil całkowitego zasięgu, w zależności od tego, jakie akumulatory posiadają właściciele Modelu Y, „za 1500–2000 dolarów”.
To nie pierwszy raz, kiedy Tesla blokuje programowo zasięg swoich samochodów. W 2016 roku firma ujawniła, że akumulator o pojemności 70 kWh w Modelu S 70 faktycznie miał 75 kWh pojemności, za dostęp do której klienci mogliby zapłacić ponad 3000 dolarów. Możliwe, że obecne modele S i X, które ważą tyle samo, co ich odpowiedniki o większym zasięgu, były również ograniczone programowo.