Super Mario 64 sprzedaje się na aukcji za 1,5 miliona dolarów


W zeszłym tygodniu kaseta z grą Legenda Zeldy sprzedany za 870 000 $, najwyższa cena, jaką kiedykolwiek zapłacono za grę wideo na aukcji. Ale Legenda Zeldy utrzymywał ten rekord tylko przez kilka dni, zanim w przenośni znalazł się na drugim miejscu. Przez weekend zapieczętowana kopia Super Mario 64 sprzedany za 1,56 miliona dolarów na aukcjach dziedzictwa.

Ten moment zbliża się od dłuższego czasu, ponieważ gry wideo i inne nostalgiczne media zyskały na popularności i atrakcyjności głównego nurtu (i, co ważne, ceny) w ciągu ostatnich kilku lat. Ale eksperci zajmujący się konserwacją gier wideo i historią byli zaskoczeni, gdy to zobaczyli Super Mario 64 złamać ten zapis, pomimo nieskazitelnej jakości kopii. Wspaniały Mario 64 nie jest szczególnie rzadką grą; Nintendo sprzedało miliony egzemplarzy od czasu premiery w 1996 roku.

Ale większość tych kopii copies Super Mario 64 nie mają oceny 9,8 Wata — oceny firmy zajmującej się ocenianiem gier wideo, co oznacza, że ​​jakość jest prawie idealna, zarówno pod względem produkcji, jak i konserwacji. Aukcje dziedzictwa sprzedającego zwane zapieczętowaną kopią Super Mario 64 „najwyżej oceniona kopia” gry, jaką kiedykolwiek sprzedał.

Wata to serwis oceniający specjalizujący się w grach wideo w stylu retro. Ludzie przesyłają swoje gry wideo do przeglądu i certyfikacji. Ocena jest ważna w przypadku tych gier z dużymi biletami, ponieważ daje kupującym pewność, że dostają coś wartościowego.

Skala Waty dochodzi do 10, a 9,8 to bardzo wysoki wynik. Gry wideo z oceną 10 są niezwykle rzadkie, powiedział dyrektor generalny Wata Ryan Sabga Polygon – tylko „mała garstka” gier otrzymała ocenę. (Sabga odmówił podania dokładnej liczby.) Aby gra mogła otrzymać 10, musi być utrzymana w „nieskazitelnym” stanie, ale także wyprodukowana perfekcyjnie, „co daje najwyższą rozsądnie osiągalną ocenę dla gry zamkniętej” 9,8A ++. powiedział.

Sabga powiedział, że Wata otrzymała „opakowania” gier Nintendo 64 – prosto z fabryki i przeznaczonych do sprzedaży detalicznej – które nigdy nie były w obiegu ani nie były otwierane. „Nawet w tych nierozpowszechnianych, świeżych egzemplarzach, najczęściej wyniki kończą się na dwóch lub mniej 9,8 sekundach, a często wcale” – powiedział Sabga.

Reklama

Konserwator gier wideo Chris Kohler powiedział firmie Polygon, że znalezienie takiej kopii jest rzadkością, nawet w przypadku jednej z najpopularniejszych gier na Nintendo 64. „W tej chwili trwa gorączka złota, kiedy ludzie próbują kupować najładniejsze kopie rzeczy, jakie mogą, iz jakiegoś powodu pieniądze nie były celem” – powiedział Kohler.

Kopia Super Mario 64, oceniona na 9,4 A+, sprzedana na styczniowych aukcjach Heritage za 38 400 USD. Mnóstwo innych, z niższymi ocenami z Waty, również sprzedało się w tym roku — od setek do tysięcy dolarów na stronach takich jak Aukcje Dziedzictwa i gdzie indziej. Jednak w ten weekend cena wzrosła do ponad miliona dolarów, co zaszokowało niektórych ekspertów zajmujących się historią gier wideo i konserwacją. Kohler powiedział firmie Polygon, że nie domyśliłby się, że to będzie gra o przebicie miliona dolarów. Inni, jak założyciel Video Game History Foundation, Frank Cifaldi, wyrazili początkowy sceptycyzm oparty na nagłym skoku wartości.

„Skok cen na tych rzeczach jest tak nagły i na tak konkretnych przedmiotach, że nie wierzę, że stało się to naturalnie” Cifaldi napisał na Twitterze w niedzielę. „Wszystko wydaje się naprawdę podejrzane imo”.

Podobną opinię wyraził współdyrektor Video Game History Foundation i sprzedawca gier wideo, Kelsey Lewin. „Dwie naprawdę podejrzane rzeczy na ten temat: pomimo braku raportów populacyjnych, jest wiele znanych zapieczętowanych Super Mario 64 pierwsze odbitki” Lewin napisał na Twitterze. „Aukcje na inne spekulacyjne przedmioty faktycznie spadły w tym tygodniu stosunkowo *nisko*, a jedna matowa naklejka Mario sprzedała się za jedyne 3600 USD”.

Lubić Pokemony, która również przeżywa boom w wartości swoich kart kolekcjonerskich, gry Nintendo, takie jak Super Mario 64 reprezentują okres, za którym ludzie stali się nostalgiczni.

„Są to rzeczy, których wartość w ciągu najbliższych 10, 20, 30 lat wzrośnie” – powiedział Kohler. „To nie jest jakaś bańka, która jutro pęknie”.

Chociaż ceny są dziwaczne, niekoniecznie są to anomalie. Komiksy i karty kolekcjonerskie przeżywały ostatnio podobny boom, a wartość gier wideo gwałtownie rosła w ciągu ostatniego roku.

W 2020 r. zapieczętowana kopia Super Mario Bros., ocenione przez Wata 9,4 i sprzedane za 114,00 USD, co było wówczas rekordem. Rok później rzadki egzemplarz Super Mario Bros., oceniona przez Wata na 9,6, sprzedana za 660,00 USD — ponad pięciokrotność ceny z 2020 roku.

„Od jakiegoś czasu obserwujemy stały wzrost cen gier, które uwierzytelniamy i oceniamy” – powiedział Sabga. „To nie jest dla nas nowe ani nagłe”.

Wartość jest oczywiście bezpośrednio powiązana z ceną, jaką ktoś za coś zapłaci — i najwyraźniej ktoś naprawdę chciał mieć tę niemal nieskazitelną kopię Super Mario 64. W aukcji wzięło udział wielu oferentów, którzy podnieśli cenę do astronomicznie wysokiego poziomu.

Ten rodzaj szybkiego wzrostu niekoniecznie jest dobry lub zły dla konserwatorów gier wideo, powiedział Kohler. Super Mario 64 został zachowany; istnieje wiele jego kopii, a na dodatek ktoś ujawnił kod źródłowy.

„Nie sądzę, aby ta sprzedaż za to, za co została sprzedana, będzie miała tak duży wpływ na rzeczywistą konserwację” – powiedział Kohler. Byłoby problemem, aby zobaczyć tego rodzaju ceny za niewydane gry i prototypy — rzeczy, które są uwięzione na jednej kasecie ROM, powiedział.

Cifaldi dodane w tweecie poniedziałek, w odpowiedzi na obawy, że wysokie ceny gier retro mogą wpłynąć na ich zachowanie, Fundacja Historii Gier Wideo koncentruje się głównie na „informacjach i kontekście”, przywiązując niewielką wagę do „archiwizacji nieskazitelnej kopii popularnej gry”. Zauważył, że Wata ze swojej strony była również korzystna dla sceny konserwatorskiej: Cifaldi powiedział że Video Game History Foundation podpisała umowę z firmą Wata na archiwizację prototypowych danych gry, które przeszły przez system oceniania. Powiedział, że „każdy prototyp” przesłany do Waty od września został zarchiwizowany przez fundację.





Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Cena przepustki sezonowej MLS spada do 49 USD na pozostałą część sezonu

Ten Subskrypcja karnetu sezonowego MLS obniżył cenę do 49 USD, aby uzyskać dostęp do oglądania pozostałej części sezonu 2024. Obniżka o 50% w...

Wyciek mapy platformy stacjonarnej Intel Core Ultra „Arrow Lake”: dwa gniazda M.2 podłączone do procesora

Nadchodzący procesor Intel Core Ultra „Arrow Lake-S” do komputerów stacjonarnych wprowadza nowe gniazdo LGA1851 wraz z nowym chipsetem Intel z serii 800 do...

SK Hynix zainwestuje 75 miliardów dolarów do 2028 roku w rozwiązania pamięciowe dla sztucznej inteligencji

Południowokoreański gigant SK Group ujawnił plany znacznych inwestycji w sztuczną inteligencję i technologie półprzewodnikowe o wartości prawie 75 miliardów dolarów. Spółka zależna...
Advertisment