Studia obstawiają rok 2025, rezygnując z hitów kinowych z 2024 roku


Od początku pandemii Covid-19 kina i studia dostarczające treści starają się wydostać z finansowego krateru. Po Avengers: Koniec gry, Akcja na żywo Król LewI Todda Phillipsa Żartowniś pomogło paliwo rekordowe zyski ze sprzedaży biletów w 2019 r. blokady spowodowane pandemią wstrzymały działalność kin, a następująca po nich odwilż powolne i trudne Do każda branża mająca kontakt z kinem.

Imponujący sukces kasowy w 2023 r., na czele którego stoi: Barbenheimera, bracia Mario, Milesa Moralesai więcej, niekoniecznie oznacza, że ​​kina mają w tym momencie stabilną sytuację finansową. Jest to jednak pełen nadziei znak, że wracają do pełni sił i mają trochę miejsca na rozwój. Na horyzoncie widać też więcej nadziei: Projekcje analityka kina Erica Wolda wskazują, że sprzedaż biletów w końcu powróci w 2025 r. niemal na poziomie z 2019 r. Na dobre i na złe, studia filmowe witają te prognozy, oszczędzając wiele ze swoich planowanych hitów kinowych na przyszły rok.

Nadzieja na mocny rok 2025 powtarzała się jak mantra podczas tegorocznego CinemaCon, corocznej konferencji w Las Vegas, która gromadzi studia, właścicieli kin i firmy zajmujące się technologią kinową, aby omówić stan kin i zapoznać się z ofertą studiów dla widzów. następne kilka lat. Wszyscy, od dyrektorów studiów po właścicieli kin, którzy mieli tylko jeden ekran do programu, zachwalali powrót kin z nadzieją i lekką obawą – w obu przypadkach nie bez powodu.

Reklama

Zdjęcie: Obrazy Uniwersalne

Pomimo kasowych ciągły wzrost w ciągu ostatnich kilku latokres po kwarantannie był w dalszym ciągu niezwykle trudny dla kin. I chociaż przewiduje się, że zyski w 2024 r. przekroczą zyski z 2023 r., zyski te będą nadal prawdopodobnie bardziej stopniowe, niż ktokolwiek oczekiwał, zarówno ze względu na ogólny powolny wzrost gospodarczy, jak i z powodu Gildia Pisarzy I Gildia Aktorów Ekranowych strajki w zeszłym roku. Nawet po ożywieniu działalności teatralnej, marginesy są nadal dość delikatne. Przywrócenie zysków ze sprzedaży biletów do poziomu sprzed pandemii zapewniłoby wszystkim w branży odetchnięcie ulgi i chwilę, aby spojrzeć w przyszłość.

Jednak rzeczywistość nie zawsze pokrywa się z prognozami gospodarczymi. Aby sprzedaż biletów rzeczywiście osiągnęła przewidywane poziomy, właściciele kin potrzebują do wyświetlenia całej masy ekscytujących filmów, co studia naprawdę wzięły sobie do serca, jeśli już wypełniony kalendarz na rok 2025 może być jakąś wskazówką.

Godzilla i Kong, teraz kumple, ścigają się w stronę niewidzialnego zagrożenia w Godzilla x Kong: Nowe Imperium

Zdjęcie: Warner Bros. Pictures

Nadzieja na ożywienie sprzedaży biletów w 2025 roku stała się czymś w rodzaju samospełniającej się przepowiedni. Oto argument: jeśli więcej osób obejrzy filmy w 2025 r., oczywiste jest, że studia będą chciały wypuścić swoje największe filmy właśnie wtedy, a nie w 2024 r. Jednocześnie ludzie chodzą do kin, aby zobaczyć filmy, które ich ekscytują , więc harmonogram nowych hitów kinowych i ekscytujących filmów z każdego studia tydzień po tygodniu powinien podsycać płomienie. Te dwa proste punkty tworzą idealny logiczny okrąg, który wydaje się być na dobrej drodze, aby zapewnić nam jeden z najbardziej przebojowych składów od lat. Jedynym prawdziwym przegranym jest plan filmowy na rok 2024.

Chociaż w tym roku jest kilka pewnych hitów, jak np Wydma: część druga, Godzilla x Kong: Nowe imperiumI Moana 2, tegoroczny hitowy repertuar składa się w dużej mierze z listy również tych, którzy wystąpili. Trzy z największe filmy są z Seria spinoffów Spider-Mana od Sony zamiast serii hitów Marvela lub DC. Kilka z zamierzonych hitów już upadł płasko. Najlepszymi typami w kalendarzu na rok 2024 wydaje się mnóstwo filmów animowanych, które, miejmy nadzieję, utrzymają resztę sprzedaży na rynku, wraz z kilkoma prawdopodobnymi hitami, takimi jak Deadpoola i Wolverine’a Lub Joker: Folie à Deuxoraz kilka perełek nisko- i średniobudżetowych, np Wojna domowa I Bob Marley: Jedna miłośćktóre docierają do widzów dzięki mniejszej liczbie hitów tłoczących się w kinach.

Jednak porównując tegoroczny skład z 2025, od razu zaczynamy widzieć zupełnie inny obraz i wstyd przed bogactwem na horyzoncie. Przyszły rok obejmuje wszystko, od długo oczekiwanych filmów komiksowych, takich jak Odświeżenie Fantastycznej Czwórki Marvela I Pełny restart DC Jamesa Gunna do spinoffu Johna Wicka, nowego filmu Mission: Impossible, nowej części serii Fast & Furious, nowego filmu Jurassic World, a nawet kolejnego filmu z serii Seria Avatar Jamesa Camerona. Części franczyzowe będą towarzyszyć nowym projektom znanych reżyserów, takich jak Bong Joon-ho, Paul Thomas Anderson i Ryan Coogler. I tylko tyle ogłoszono na razie.

Z całym szacunkiem dla Dźwiękowy I Mufasa, w przypadku którego nowe filmy mają ukazać się pod koniec 2024 r., ciężko jest konkurować z rokiem, który zawiera kontynuację Avatara. Brak znaczących wyróżnień w 2024 r. może zaszkodzić tegorocznemu kasowi, ale jak sugerowała nieoficjalna mantra CinemaCon 2024, nie ma w tym nic złego, ponieważ nadchodzi rok 2025, aby wszystko naprawić! Patrząc na planowany skład, ta analiza naprawdę może się sprawdzić. Rok 2024 będzie nadal dobrym rokiem na pójście do kina, ale nie świetnym. Na to trzeba będzie poczekać do 2025 roku, kiedy filmy w końcu powrócą – miejmy nadzieję.

Nie wszystko to jest czymś, co Hollywood zrobiło z wyboru. Choć Marvel z pewnością świadomie wycofał się ze swojego zwykle wypełnionego kalendarza premier na rok 2024, w tym filmów Awatar 3 I Misja: Niemożliwa 8 został uderzony z powodu opóźnień podczas strajków WGA i SAG w 2023 r. Prawdopodobnie nawet kilka filmów w napiętym harmonogramie na 2025 r. zostanie przesuniętych na 2026 r. z tego czy innego powodu – w rzeczywistości film Matta Reevesa Batman 2 już było. Mimo to są to bardziej intrygująco brzmiące hity kinowe, niż normalnie widzieliśmy w rocznej liście.

Wypuszczenie wszystkich tych filmów na raz to tylko połowa sukcesu w Hollywood. Filmy muszą być dobre, aby przetrwać weekend otwarcia w kinach, a nawet jeśli są dobre, nie ma gwarancji, że wszystkie znajdą uznanie na tak konkurencyjnym rynku.

Jake Sully i Neytiri pocieszają się nawzajem po bitwie, a za nimi nad wodą szaleje ogień w filmie Avatar: Droga wody

Zdjęcie: Studia XX wieku

W erze przedpandemicznych hitów kinowych największe filmy żyły i umierały, utrzymując swój dochód brutto w weekend otwarcia, zgarniając setki milionów dolarów w ciągu pierwszych kilku dni, co często wskazywało, jak dobrze film będzie sobie radził w kolejnych tygodnie. Jednak w ciągu ostatnich kilku lat niektóre z największych hitów, jak np Pierwiastkowy, Dźwięk Wolności, pięć nocy u Freddy’ego, Każdy, tylko nie Tyi nawet lalka Barbie I Oppenheimeramiał dość ciche otwarcia w porównaniu z końcową sumą sprzedaży biletów, w dużej mierze dzięki pozytywnym przekazom szeptanym i wielokrotnym wielokrotnym wyświetleniom.

Mężczyzna w ciemnoniebieskiej koszuli z krótkim rękawem stoi obok kobiety w kwiecistej górze od bikini i szortach, wokół stołu pełnego ciastek.

Zdjęcie: Brook Rushton/Sony Pictures

Dla studiów oznacza to to, że dłuższe trzymanie hitów kinowych w kinach może być korzystne, dając im więcej czasu na znalezienie widzów. Widzowie nie przestali chodzić na film Mario tylko dlatego, że Strażnicy Galaktyki Vol. 3 wyszedł. Poszli do obu – nie mówiąc już o podwójnym sukcesie Barbenheimera. Jednak przy tak napiętym harmonogramie może być trudniej utrzymać się przez wiele miesięcy w kinach w 2025 roku.

Jednak gęstość premier w 2025 r. odzwierciedla obawę, którą właściciele kin powtórzyli również na CinemaCon: woleliby mieć kalendarz obejmujący 52 tygodnie premier filmowych wysokiej jakości, niż kilka ogromnych hitów przez cały rok, z w dużej mierze pustymi przerwami pomiędzy nimi. Chcą oferować swoim płacącym klientom co tydzień coś nowego i interesującego.

Studia zazwyczaj unikają umieszczania własnych filmów w kinach przez dłuższy czas, co może postawić ich własne premiery w konkurencji między sobą oraz z największymi premierami innych studiów. Jednak rok 2025 wypełniony jest po brzegi filmami, wydaje się, że studia mogły zdecydować się na chaos i zaakceptować małą przyjazną rywalizację pomiędzy największymi uczestnikami kalendarza. Liczy się przyciągnięcie widzów z powrotem do kin, niezależnie od tego, co oglądają.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Dlaczego Wielka Brytania musi naprawić swój zepsuty rynek bezpieczeństwa IT

Niepowodzenia na rynku technologii powodują dyskusje w rządzie na temat tego, czy Wielka Brytania będzie ostatecznie musiała uchwalić przepisy zmuszające dostawców IT do...

Jak szanować w Elden Ring

Możesz szanuj swoje statystyki i atrybuty w Pierścień Eldena z przedmiotem zwanym Łzami Larw. Ale będziesz musiał znaleźć (i...

Sezon 1 X-Men ’97 stawia ludzi ponad superbohaterami

Dla kogo są X-Men? Plastyczność metafory mutantów od dawna jest mocną stroną Marvela. Jako wytwór lat 60. był powszechnie rozumiany...
Advertisment