Stubios to nowa nazwa napędzanego przez fanów programu studyjnego Tubi


Tubi ugruntowało swoją pozycję jako jeden z ciekawszych graczy w przestrzeni streamingowej stając się łatwo dostępny węzeł dla niezależnych funkcji. Nawet przy niższych budżetach szum fanów udowodnił, że firma Tubi ma szerokie grono odbiorców biblioteka projektów opracowanych przez czarnoskórych i brązowych filmowców. Ale Tubi chce, aby ta publiczność rosła, a jego filmy były traktowane jeszcze poważniej, dlatego streamer rozpoczyna nową inicjatywę z Kolorowa kreacja Issy Rae miał przenieść wschodzących filmowców na wyższy poziom.

Tubi zawsze współpracowała z dystrybutorami filmowymi w celu pozyskiwania nowych niezależnych treści do swojego katalogu, ale twórcy filmowi będą mogli współpracować ze streamerem jeszcze bardziej bezpośrednio po dołączeniu do Stubios, nowego programu inkubatora Tubi, którego celem jest wspieranie kolejnego pokolenia pisarzy, reżyserzy i producenci. Podobnie jak Kickstarter, platforma Stubios umożliwi twórcom filmowym zaprezentowanie swoich pomysłów szerokiemu gronu odbiorców, którzy mogą wyrazić swoje zainteresowanie. Jeśli te propozycje zyskają wystarczające wsparcie, Tubi przeniesie je do następnej fazy produkcji, zapewniając twórcom zasoby potrzebne do wprowadzenia ich projektów w życie.

W komunikacie prasowym na temat inicjatywy Rae, która zapewni opiekę mentorską pierwszej klasie „Stubiobiegaczy”, podobnie jak robiła to dla zawodników w programie HBO Projekt Greenlight revival, wyraziła swoje podekscytowanie „tworzeniem ścieżek do trwałej kariery w Hollywood dla twórców z różnych środowisk”. Dyrektor naczelna Tubi, Anjali Sud, opisała Stubios jako wynik chęci firmy do tworzenia większej liczby filmów odzwierciedlających „kulturę taką, jaka się dzieje”, aby dotrzeć do młodszej, bardziej zróżnicowanej publiczności.

„Stubios to sposób na umożliwienie twórcom posiadającym zaangażowaną rzeszę fanów opowiadania historii, które w przeciwnym razie mogłyby nie zostać zielone w Hollywood” – powiedział Sud.

W tradycyjnym systemie studyjnym kierownictwo podejmuje decyzję, czy dać zielone światło projektom, w oparciu o różne czynniki, na które często nie ma wpływu indywidualny twórca. Jednak w przypadku Stubios zaangażowanie fanów w Internecie jest jednym z ważniejszych wskaźników decydujących o tym, jak daleko film przejdzie w procesie produkcyjnym.

Zamiast tylko przedstawiać propozycje dyrektorom, twórcy będą mogli przesyłać pomysły na filmy na swoje strony w Stubios, gdzie fani będą mogli wyrazić swoje zainteresowanie. Kiedy wystarczająca liczba osób wspomoże projekt, Tubi zapewni Stubiorunners — tak, tak ich nazywa firma — zasoby finansowe niezbędne do rozpoczęcia przedprodukcji. Na tej podstawie twórcy będą zachęcani do przeprowadzania wśród swoich zwolenników ankiet w celu uzyskania opinii podczas podejmowania decyzji o tym, jak powinien wyglądać film. Gdy ukończony projekt zostanie przesłany i opublikowany na Tubi, twórcy mają gwarancję automatycznego zielonego światła przy kolejnym projekcie, jeśli ich pierwszy osiągnie określone cele związane z zaangażowaniem i oglądalnością.

Reklama

Z materiałów prasowych Tubi wynika, że ​​wcześniejsze etapy procesu przypominają trochę produkcję filmu w ramach crowdfundingu. Jednak dyrektor ds. marketingu Tubi, Nicole Parlapiano, opisuje inkubator jako prostszy (w porównaniu z tradycyjnym systemem) sposób pomagania utalentowanym filmowcom we wprowadzaniu ich pomysłów na rynek.

„Nie jesteśmy streamerem, który zabiega o Oscara i wiemy, że czasami nasi fani lubią trochę więcej surowości w swoich opowieściach” – powiedział Parlapiano. „W ten sposób możemy ułożyć te historie w platformę i usprawnić proces w sposób, który usunie część uprzedzeń, z którymi wszyscy się spotykamy, gdy myślimy o tym, co powinniśmy stworzyć”.

Pomysł, który ostatecznie przekształcił się w Stubios, narodził się kilka lat temu, gdy Parlapiano nadal pracował w Fox, spółce-matce Tubi, w czasie, gdy kadra kierownicza chciała dowiedzieć się, jak będzie wyglądać przyszłość przesyłania strumieniowego – w szczególności rozrywki skierowanej do pokolenia Z – . Zespół Fox współpracował z niezależnymi twórcami filmowymi i twórcami treści w mediach społecznościowych, aby zidentyfikować problemy związane z większym rurociągiem, który pozyskuje nowe talenty z branży. I choć kierownictwo Fox uważało, że na ich biurkach nie pojawia się po prostu wystarczająca liczba nowych scenariuszy, twórcy, z którymi rozmawiali, jasno dali do zrozumienia, że ​​prawdziwym problemem nie jest brak oryginalnych historii, ale raczej bariery finansowe, które zniechęcają do rozpoczęcia kariery zawodowej. kariera.

“Wiele [young creators] zdobyć fundusze na swój pierwszy projekt, ale potem nie mają gdzie ich rozdzielić” – wyjaśnił Parlapiano. „Niektórzy zaczynają od programu inkubatora, ale nie mają wsparcia na kolejny projekt. Dostrzegliśmy szansę na uruchomienie nowego programu mającego na celu stworzenie koła zamachowego, które zapewni twórcom ciągły dostęp do wsparcia produkcyjnego i finansowania”.

Oprócz stałej opłaty za oryginalną własność intelektualną twórcy otrzymają w ramach programu kredyt producenta wykonawczego i wynagrodzenie po nim. Otrzymają także dodatkowe opłaty, jeśli wniosą jakąkolwiek pracę do projektu, np. zagrają w nim lub wyprodukują do niego muzykę. Do wstępnej wersji beta programu Tubi wybrał już trzy z czterech osób, które utworzą pierwszą grupę twórców Stubios. Kołatka Pani Londynktóra została ogłoszona jako pierwsza, ma wyprodukować dokument dotyczący premiery jej debiutanckiego albumu.

Tubi planuje, że filmy Stubios zadebiutują jeszcze w tym roku, ale Parlapiano podkreślił, że obecnie streamer tak naprawdę traktuje to jako eksperyment mający na celu sprawdzenie, „czy o powodzeniu projektu zadecyduje wielkość społeczności Stubio, czy też zaangażowanie w tej społeczności.”

Premiera Stubios nastąpi zaraz potem wprowadzenie nowej tożsamości marki Tubi oraz debiuty nowo nabytych oryginalnych programów, takich jak BBC Three Internauci i Kanał 4 Duży nastrój. Do pewnego stopnia program Stubios – który będzie wymagał od uczestników regularnego przesyłania aktualizacji na temat swoich projektów – wydaje się dość genialnym sposobem na zlecenie outsourcingu tworzenia nowego rodzaju treści zza kulis, które przyciągną zarówno twórców, jak i widzów Platforma. Parlapiano powiedział mi, że pod względem oglądalności filmy przedstawiające wyczyny kaskaderskie i filmy z produkcji regularnie osiągają lepsze wyniki niż ukończone filmy lub zwiastuny na platformie. Same aktualizacje Stubios mogą w podobny sposób przyciągnąć uwagę, ale Tubi stawia na element udziału fanów, aby stworzyć efekt synergii, który sprawi, że program odniesie sukces.

„W pewnym sensie postrzegamy to jako odsłonięcie kurtyny i danie fanom możliwości większego zaangażowania się niczym mali miniproducenci” – wyjaśnił Parlapiano. „Więc podejmą decyzje typu: «Jak będzie wyglądać kostium? Czy powinienem obsadzić tę czy tamtą osobę? Ale będą mogli także zobaczyć podróż bohatera tych twórców w ich pierwszych hollywoodzkich projektach.”

Zapraszanie opinii publicznej do dzielenia się opiniami na temat takich kwestii, jak decyzje dotyczące obsady, wydaje się zniechęcającą perspektywą w dobie skoordynowane bombardowanie przeglądowe oraz kampanie nękające w Internecie skierowane do grup historycznie marginalizowanych. Jednak Parlapiano jest przekonany, że zarządzanie społecznością Tubi i ogólny projekt Stubios pozwolą uniknąć tego rodzaju problemów.

„Skierowane jest to głównie do młodszych ludzi, którzy nie mają jeszcze doświadczenia i tworzą swoje społeczności w mediach społecznościowych” – powiedziała. „Potrzebujemy twórców, którzy mają dobre relacje i znają zasadę wzajemności w budowaniu responsywnych, otwartych relacji z fanami”.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Kuo: iPhone 16 Pro doda nowy kolor różowego tytanu, zastępując niebieski

Potwierdzenie poprzednich doniesieńanalityk Ming-Chi Kuo dzisiaj tweetował swoje oczekiwania co do gamy kolorystycznej iPhone'a 16. W serii Pro niebieski tytan zostaje zastąpiony...

Ręczne aparaty cyfrowe powracają dzięki TikTok

W wąskim korytarzu oddzielającym parkiet od łazienek w lokalnym klubie widziałem kilka dziewcząt robiących zdjęcia. Zamiast iPhone'a jeden z nich...

Gry X-Men, które są naprawdę dobre

To dobry czas, aby być fanem X-Men. Gwiezdny pierwszy sezon X-Men '97 właśnie się zapakowałem, Insomniac Games pracuje nad grą...
Advertisment