Rząd Wielkiej Brytanii obiecuje oszczędności w wysokości 1 miliarda funtów dzięki najnowszej strategii cyfrowej


Rząd Wielkiej Brytanii ogłosił nową strategię cyfrową, obiecując przynieść ponad miliard funtów oszczędności do 2025 r. wraz ze „znaczącymi ulepszeniami” internetowych usług publicznych.

The znacznie opóźniony plan – pierwotnie planowany na jesień 2020 r., następnie przełożony na 2021 r. w wyniku pandemii – okładki w większości znany grunt dla poprzednich cyfrowych map drogowych Whitehall.

Obejmuje sześć „misji” – transformację usług publicznych, lepsze wykorzystanie danych, poprawę umiejętności cyfrowych w służbie cywilnej, „bezpieczne, wydajne i zrównoważone” korzystanie z technologii, międzyrządową platformę tożsamości cyfrowej oraz „system, który odblokowuje cyfrową transformację”.

Trzyletnia mapa drogowa, opracowana przez Centralny Urząd ds. Cyfryzacji i Danych (CDDO)który został utworzony na początku 2021 r. w celu realizacji planów administracji cyfrowej, identyfikuje 75 najlepszych usług publicznych i ma na celu ulepszenie co najmniej 50 z nich do „świetnego standardu” w oparciu o „spójną miarę wydajności usług”.

„Musimy tworzyć politykę, która ma realny wpływ na życie ludzi – nie tylko w czasie kryzysu, ale na co dzień i dla wszystkich” – powiedziała minister odpowiedzialna za rząd cyfrowy Heather Wheeler, podsekretarz stanu w Parlamencie w Kancelarii Rady Ministrów.

„Kiedy ludzie zamawiają artykuły spożywcze, rezerwują wakacje lub sprawdzają swoje konta bankowe, oczekują i otrzymują bezproblemową i łatwą obsługę. To samo powinno dotyczyć usług rządowych”.

Reklama

Paul Willmott, prezes CDDOdodał, że realizacja strategii „wymagałaby zmian na skalę, której rząd nigdy wcześniej nie podjął”.

„Ten plan działania to ambitne oświadczenie o zamiarach. Reprezentuje nową erę współpracy w zakresie transformacji cyfrowej i oznacza skokową zmianę w agendzie cyfrowej i danych. Napisany wspólnie, przedstawia zbiorową wizję popartą prawdziwymi, namacalnymi zobowiązaniami i działaniami, które mają być realizowane przez wszystkie departamenty rządowe” – powiedział.

„Wykorzystanie mocy cyfrowej i danych sprawi, że rząd będzie bardziej wydajny i zrównoważony, przy mniejszym powielaniu i marnotrawstwie. Procesy i systemy będą działały wydajniej, a polityka i programy będą realizowane z większą precyzją i oddziaływaniem”

Strategia cyfrowa rządu Wielkiej Brytanii

Tysiące urzędników zostanie wysłanych na „cyfrowe bootcampy”, których celem jest wyposażenie ponad 6500 starszych pracowników w „niezbędne” umiejętności cyfrowe do 2025 roku.

Zgodnie z oświadczeniem rządu, deklarowane oszczędności w wysokości ponad 1 miliarda funtów będą pochodzić z lepszego świadczenia usług i wymiany przestarzałych systemów informatycznych, z przyjęciem polityki „buduj raz, używaj wiele razy”, co pomoże zmniejszyć powielanie wydatków w rządach . Plan pomoże również wesprzeć zamiar premiera Borisa Johnsona, aby zmniejszyć liczbę pracowników służby cywilnej do poziomu z 2016 r. – równowartość 91 tys. zwolnień.

„Wykorzystanie mocy cyfrowej i danych sprawi, że rząd będzie bardziej wydajny i zrównoważony, przy mniejszym powielaniu i marnotrawstwie. Procesy i systemy będą działały wydajniej, a polityka i programy będą dostarczane z większą precyzją i wpływem” – powiedział The dokument strategiczny.

The poprzednia rządowa strategia cyfrowa została uruchomiona w 2017 r.i obiecano, że „przeniesie cyfrową transformację dalej niż kiedykolwiek wcześniej” poprzez nadanie priorytetu przebudowie służby cywilnej, rozwijaniu umiejętności i kultury, korzystaniu ze wspólnych platform, zmianie procesów i systemów back-office oraz zacieśnianiu współpracy.

Ówczesny minister Gabinetu Ben Gummer powiedział w momencie inauguracji, że strategia 2017 „przekształci rząd, zapewniając milionom ludzi dostęp do potrzebnych usług online, kiedy tylko tego potrzebują”, dodając, że chciał zobaczyć „ rewolucja w sposobie świadczenia usług publicznych, aby ludzie w całym naszym kraju czuli, że rząd jest do ich dyspozycji na każdym etapie podróży”.

Nowa strategia zawiera podobne obietnice, ale uwzględnia skalę tego, co wciąż pozostaje do osiągnięcia.

„Mamy do pokonania znaczące wyzwania. Musimy zająć się latami nierównomiernego postępu i zahamowanego rozwoju w poszczególnych departamentach, które doprowadziły do ​​różnych poziomów dojrzałości cyfrowej w rządach. Musimy uporać się z kosztownym problemem starszego IT, któremu pozwolono rozwijać się w wielu cyklach finansowych i które obecnie stanowi przeszkodę w realizacji doskonałej polityki i usług” – czytamy w dokumencie.

„Musimy zająć się luką w umiejętnościach, którą widzimy na wszystkich poziomach służby cywilnej i skuteczniej konkurować z sektorem prywatnym o umiejętności, w przeciwnym razie nasz brak umiejętności będzie nadal nas powstrzymywał i uniemożliwiał osiągnięcie naszych ambicji”.

Każda z sześciu „misji” jest sponsorowana przez starszego urzędnika służby cywilnej na stałym szczeblu sekretarza – a nie przez starszych liderów cyfrowych. Na przykład warta 400 mln funtów platforma tożsamości cyfrowej One Login, która jest już opracowywana w celu zastąpienia nie powiodło się Gov.uk Sprawdź systemjest sponsorowany przez stałego sekretarza Urzędu Skarbowego i Celnego (HMRC) Jima Harrę.

„Musimy zająć się luką w umiejętnościach, którą obserwujemy na wszystkich poziomach służby cywilnej i skuteczniej konkurować z sektorem prywatnym o umiejętności, w przeciwnym razie nasz brak umiejętności będzie nadal nas powstrzymywał i uniemożliwiał osiągnięcie naszych ambicji”

Strategia cyfrowa rządu Wielkiej Brytanii

HMRC historycznie był niechętny używaniu Verify, preferując własne System bram rządowych. Jednak zgodnie z nowym planem Harra jest odpowiedzialna za zapewnienie, że wszystkie działy Whitehall mają strategię przyjęcia i mapę drogową dla One Login do kwietnia 2023 roku.

Postępy w zakresie strategii cyfrowej będą nadzorowane przez Radę ds. Cyfryzacji i Danych, złożoną ze stałych sekretarzy wspieranych przez specjalną grupę sterującą wyższych urzędników służby cywilnej, w tym liderów cyfrowych, danych i technologii z całego rządu.

Zgodnie z dokumentem strategicznym plan działania zostanie podzielony na wymierne cele na poziomie departamentu, względem których będzie mierzony postęp. Przeglądy kwartalne, pod przewodnictwem CDDO i HM Treasury, będą śledzić postępy i rozwiązywać wszelkie problemy.

„Musimy zapewnić podatnikom stosunek wartości do ceny, zmieniając nasze sposoby pracy, aby umożliwić służbie cywilnej sprawniejszą i szybszą pracę oraz spełnić nasze ambicje w zakresie szeroko zakrojonej transformacji cyfrowej” – powiedział Wheeler.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Dążenie speedrunnera do (od)budowania idealnego kontrolera N64

Dobry speedrun w grze wideo to cud, którego można być świadkiem. Obserwujesz, jak gracze latają po Twoich ulubionych grach, wykonują niemożliwe skoki...

Nowa biała księga Schurtera podkreśla najważniejsze kwestie dotyczące modułów wejściowych zasilania

W miarę wzrostu zapotrzebowania na bezpieczne i wydajne rozwiązania zasilania sprzętu, Schurter stara się zająć się wpływem strat mocy w odniesieniu do modułów...

Badania Apple dotyczące sztucznej inteligencji sugerują, że wkrótce pojawią się funkcje dla Siri, artystów i nie tylko.

Łatwo byłoby pomyśleć, że Apple spóźnił się z grą w AI. Od końca 2022 r., kiedy ChatGPT szturmem podbiło świat, większość konkurentów...
Advertisment