Remake filmu z 2007 roku Wiedźmin da graczom trochę więcej swobody niż za pierwszym razem. Remake Wiedźmina, nad którym pracuje CD Projekt Red, będzie miało otwarty świat, w przeciwieństwie do oryginalnej wersji gry z 2007 roku, która była nieco bardziej liniowa. Nie ma jeszcze słowa o tym, kiedy remake może zostać wydany, co oznacza, że prawdopodobnie jest jeszcze dość daleko.
Nowe ujawnienie na temat struktury gry pochodzi ze slajdu w Prezentacja inwestorska Grupy CD Project za trzeci kwartał. Slajd zawiera rozpryskującą się, wypełnioną ogniem grafikę z logo remake’u w rozpoznawalnej czcionce Wiedźmina i opisuje grę jako „Opartą na fabule, jednoosobową grę RPG z otwartym światem”. Chociaż nie mówi nam to zbyt wiele o tym, jak mógłby wyglądać otwarty świat remake’u, brzmi to jak całkiem duża zmiana w stosunku do oryginalnej gry, która dała graczom kilka większych środowisk do eksploracji, zabijając potwory i zdobywając ulepszenia dla Gerald, ale ogólnie był dość liniowy.
Chociaż nic z tego nie jest strasznie zaskakujące, biorąc pod uwagę, że to właśnie struktura pomogła serii wybić się z ogromnym hitem z 2015 roku Wiedźmin 3: Dziki Gon, różni się nieco od struktury oryginalnej gry. Co najważniejsze, sugeruje to, że CD Projekt rozszerzy zakres pierwszej gry i może opowiadać tę samą historię, dając graczom znacznie większy i bardziej ekspansywny świat do eksploracji.