Raport „H1 2021 Delisted Mobile Apps Report” firmy Pixalate pokazuje, że w pierwszej połowie 2021 roku w sklepie Google Play i Apple App Store usunięto ponad 813 000 aplikacji, przy czym ponad 86% tych aplikacji jest skierowanych do dzieci w wieku do 12 lat.
Według raport (przez VentureBeat), w ramach którego przeanalizowano ponad 5 milionów aplikacji mobilnych w sklepach Apple App Store i Google Play Store, aplikacje te przed usunięciem miały ponad 21 milionów recenzji konsumenckich w App Store.
Usunięcie aplikacji z listy może być spowodowane różnymi czynnikami, w tym naruszeniem zasad sklepu z aplikacjami lub wycofaniem się programisty.
Potencjalne obawy zarówno dla reklamodawców, jak i konsumentów, te aplikacje mogą pozostać zainstalowane na urządzeniu nawet po usunięciu aplikacji ze sklepu z aplikacjami. Jeśli aplikacja została usunięta z powodu naruszenia zasad sklepu z aplikacjami, istnieje zwiększone ryzyko naruszenia prywatności i bezpieczeństwa konsumentów, a także bezpieczeństwa marki dla reklamodawców.
Raport pokazuje również, że 89% aplikacji usuniętych z App Store, które były skierowane do dzieci w wieku do 12 lat, 59% nie wykryło polityki prywatności. Ponad 60% usuniętych aplikacji w Chinach również nie miało wykrytej polityki prywatności.
Raport o usuniętych aplikacjach mobilnych pokazuje również, że 83% aplikacji usuniętych z listy w tym okresie nie miało podanego adresu (78%) lub nie miało adresu możliwego do zidentyfikowania (5%).
W przypadku Sklepu Google Play sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, ponieważ 66% usuniętych aplikacji miało co najmniej jedno „niebezpieczne pozwolenie”. Na przykład 27% z nich miało dostęp do współrzędnych GPS, a 19% miało dostęp do aparatu.
Oto 20 najpopularniejszych aplikacji przed usunięciem z App Store:
Możesz przeczytać pełny raport tutaj, gdzie znajdziesz więcej informacji o tych usuniętych aplikacjach.
Związane z
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich do zarabiania. Więcej.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej informacji o Apple: