Od połowy grudnia użytkownicy płyt głównych z chipsetami serii Intel 700 (które debiutowały w i226-V) zgłaszali zerwanie losowych połączeń z Społeczność pomocy technicznej firmy Intel, Microsoftu, ASUS i Reddita 1, 2, 3, 4, 5. Te spadki są chwilowe, trwają kilka sekund i przeważnie ich nie zauważysz; jednak w przypadku aplikacji wymagających nieprzerwanego połączenia (takich jak gry online, wideokonferencje, VPN, pulpit zdalny itp.) taki spadek łącza będzie zauważalny. Możesz sprawdzić, czy masz na to wpływ, otwierając Podgląd zdarzeń systemu Windows, przejdź do „Dzienników systemu Windows”, „System” i wyszukaj „e2fnexpress”, w szczególności zdarzenie 27 „Kontroler Intel Ethernet I226-V, łącze sieciowe jest rozłączone”. i zdarzenie 32 „Kontroler Intel Ethernet I226-V. Połączenie sieciowe zostało ustanowione z szybkością 1 Gb/s w trybie pełnego dupleksu”. Doświadczyliśmy tego problemu w naszych laboratoriach. Próbowaliśmy zaktualizować sterowniki firmy Intel do najnowszych wersji 27.8 i użyliśmy najnowszego systemu BIOS płyty głównej z szybkością 1 Gb/s, ale nie udało się niezawodnie rozwiązać problemu. W końcu po prostu przełączyliśmy się na drugi interfejs sieciowy płyty głównej, który nie jest kartą sieciową Intela, i problem zniknął. Inną opcją może być zakup taniej karty sieciowej PCI-Express lub skorzystanie ze zintegrowanego Wi-Fi na płycie. Jednak takie problemy są nie do zaakceptowania, zwłaszcza od wiodącego na świecie producenta, takiego jak Intel, który kiedyś słynął z jakości swojego sprzętu sieciowego. Intel i jego partnerzy w zakresie płyt głównych muszą zająć się tym problemem.