O touchHLE, narzędziu open source stworzonym przez dewelopera pisaliśmy w zeszłym roku Hikari no Yume Do emuluj stare aplikacje iOS na macOS i Windows. W oparciu o ten projekt innemu programiście udało się emulować te stare aplikacje iOS na Androidzie – i teraz “ciciplusplus” pomyślnie przeniósł to narzędzie na iOS (tak, zgadza się).
Deweloper dzieli się postępami prac nad narzędziem touchHLE w sieci społecznościowej X. W ostatnich tygodniach udało mu się nie tylko emulować kilka bardziej skomplikowanych gier, ale także przeportował narzędzie tak, aby działało na nowoczesnych urządzeniach z systemem iOS. W jednym z przykładów deweloper pokazał klasyczną grę Super Monkey Ball działającą na telefonie iPhone SE z systemem iOS 15.8.
Ale jaki jest sens emulowania aplikacji iOS na iOS? Jak szczegółowo opisaliśmy w poprzednim artykule, ideą touchHLE jest utrzymanie starych gier przy życiu. Wraz z ewolucją systemu iOS i wycofywaniem niektórych interfejsów API aplikacje, które są zbyt stare i nie otrzymują już aktualizacji, nie są kompatybilne z najnowszymi wersjami systemu operacyjnego.
Na przykład nowoczesne iPhone’y i iPady nie obsługują aplikacji 32-bitowych, więc nie można na nich uruchomić większości aplikacji z początków App Store. Dzięki touchHLE ci, którzy tęsknią za tymi aplikacjami i grami, będą mieli kolejną szansę, aby zagrać w nie ponownie, bez konieczności posiadania starego sprzętu.
Oprócz Super Monkey Ball widzieliśmy, jak programiści z powodzeniem uruchamiali gry takie jak Shrek, Resident Evil i Crash Bandicoot: Nitro Kart 3D z touchHLE. Oczywiście na tym etapie wszystko jest bardzo eksperymentalne i ograniczone, ale zawsze ciekawie jest zobaczyć, jak programiści pracują nad uruchamianiem aplikacji na iOS na różnych platformach.
Możesz znaleźć kod źródłowy projektu touchHLE w serwisie GitHub. Czy są jakieś stare gry na iOS, które chciałbyś emulować na nowoczesnym urządzeniu? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.
Przeczytaj także
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.