Premiere Pro, aby uzyskać dostęp do edycji tekstowej i nie tylko, zmieniając sposób edytowania filmów


Firma Adobe ogłosiła dziś kilka istotnych zmian w oprogramowaniu do edycji wideo Premiere Pro. Przed NAB Show 2023 firma ogłosiła wprowadzenie tekstowej edycji wideo opartej na sztucznej inteligencji, umożliwiającej montażystom cięcie wideo poprzez edycję tekstu automatycznie generowanej transkrypcji. Ta oparta na tekście edycja łączy automatyczne mapowanie tonalne, ulepszoną obsługę formatów i ulepszenia współpracy, które zostały zaimplementowane w Premier Pro w tym roku,

Premiera Pro

Wiele z tych funkcji najpierw trafiło do oprogramowania Premiere Pro Beta, zanim zostało dodanych do podstawowej wersji Premiere Pro. Oprócz aktualizacji funkcji Adobe określa to jako „najszybszą i najbardziej stabilną wersję Premiere Pro w historii”.

Edycja wideo oparta na tekście

W maju Adobe wprowadzi proces edycji tekstu „oparty na sztucznej inteligencji” do edycji filmów. Podczas gdy edytowanie tekstu nie przyciągnie tego samego kreatywnego oka do dokładnej klatki, w której chcesz wyciąć wideo, sprawi, że tworzenie wstępnej wersji wideo będzie niewiarygodnie szybkie i łatwe, dzięki czemu możesz spędzić większość czasu na dopracowaniu edycji .

Edycja tekstowa korzysta z tego samego uczenia maszynowego Adobe Sensei, które jest obecnie dostępne w przypadku automatycznego generowania napisów. Możesz identyfikować osoby mówiące, modyfikować napisy, a następnie automatycznie konwertować je na różne formaty napisów lub konwertować napisy na grafikę w celu dokładniejszego dostosowania napisów otwartych. Dzięki edycji opartej na tekście będziesz mógł edytować swoje wideo, modyfikując transkrypcję głosu na tekst, przy czym zmiany te będą obowiązywać bezpośrednio na osi czasu z nowymi cięciami.

Konkurencyjna usługa Descript oferowała podobne tekstowe narzędzie do edycji wideo, ale Premiere jest pierwszym dużym, w pełni funkcjonalnym NLE, które integruje tę funkcję.

Reklama

W lutym automatyczne mapowanie tonów trafiło do standardowej wersji Premiere Pro. Odwzorowanie tonalne odnosi się do sposobu, w jaki materiał filmowy o wysokim zakresie dynamicznym (HDR) jest konwertowany i wyświetlany w przestrzeni kolorów o standardowym zakresie dynamicznym.

Materiał HDR, taki jak iPhone, może nagrywać, wykorzystuje różne przestrzenie kolorów i większą głębię bitową do tworzenia materiału wideo, który może pokazać więcej szczegółów zarówno w jaśniejszych, jak i ciemniejszych elementach – oraz szerszy zestaw kolorów – niż jest to możliwe w przypadku standardowego materiału filmowego. Jednak ze względu na szersze przestrzenie kolorów nie można po prostu wrzucić materiału HDR do projektu SDR i oczekiwać, że będzie wyglądał dobrze – wideo często będzie wyglądać zbyt jasno z wyblakłymi kolorami.

Zamiast tego materiał filmowy musi być „mapowany tonalnie”, w którym niektóre kolory w oryginalnej przestrzeni kolorów HDR są konwertowane na określone kolory w przestrzeni kolorów SDR. Dzięki automatycznemu mapowaniu tonów, Premiere Pro zajmuje się tym automatycznie. Możesz więc wziąć materiał HDR z iPhone’a i umieścić go na osi czasu SDR z materiałem z innych kamer, a wszystkie będą wyglądać poprawnie.

Wcześniej można to było zrobić ręcznie z określonymi tablicami LUT na podstawie materiału filmowego i chociaż nadal można pracować z tablicami LUT, nie trzeba już tego robić w przypadku nagrań z iPhone’a, materiałów Rec 2100 HLG i PQ, S-Log firmy Sony, V- Log lub C-Log firmy Canon.

Frame.io

Oprócz zmian w Premiere Pro narzędzie Adobe do współpracy jest rozszerzane z projektów wideo na fotografię i pliki PDF. Frame.io nie jest tak dobrze znane, jak wiele innych narzędzi firmy, ale pozwala zespołom współpracować i przekazywać opinie na temat projektów. Począwszy od aparatów Fujifilm X-H2 i X-H2S, umożliwiają one aparatom przesyłanie plików RAW bezpośrednio do chmury.

Poprawiają również bezpieczeństwo dzięki temu, co firma określa jako „Forensic Watermark”. Jest to ukryty znak wodny w nawet krótkich plikach wideo, który według firmy „wykorzystuje szczegóły na poziomie pikseli, które są w stanie przetrwać nagrywanie ekranu, kopiowanie plików i nagrywanie zewnętrzne”, aby umożliwić zbadanie i znalezienie źródeł wycieków.

Ujęcie 9to5Mac

Podczas gdy ulepszenia Frame.io są prawdopodobnie nieistotne dla większości zwykłych kreacji, edycja wideo oparta na tekście jest ogromnym ulepszeniem Premiere, którego nie mogę się doczekać. Wcześniej korzystałem z wersji beta programu Premiere, aby wypróbować automatyczne mapowanie tonalne w filmach HDR na iPhonie. Działało to naprawdę dobrze, a dzięki tej funkcji w pełnej wersji wszystko bez wątpienia będzie jeszcze bardziej stabilne. Żadne z tych ulepszeń ani zmian nie jest zbyt wielką niespodzianką, ale cieszę się, że wchodzą do powszechnej dystrybucji, gdzie zwłaszcza edycja tekstowa będzie główną zmianą w sposobie, w jaki wiele osób edytuje filmy.

FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich przynoszących dochód. Więcej.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Przewodnik po Dniu Społeczności Pokémon Go Bounsweet

PokemonGo organizuje wydarzenie z okazji Dnia Społeczności Bounsweet Niedziela, 19 maja, od 14:00 do 17:00 czasu lokalnego. Zgodnie z oczekiwaniami w...

Porzucenie iFixit ujawnia dużą zmianę w możliwości naprawy iPada Pro M4

Zrzut ekranu Dzięki do rozbiórek I badania trwałości (zginania)., dowiadujemy się wiele o konstrukcji nowego, ultracienkiego iPada Pro. Teraz ludzie z iFixit to...

Pierwszy załogowy start Blue Origin od 2022 r.: gdzie oglądać

Minęło ponad półtora roku, odkąd rakieta New Shepard firmy Blue Origin uległa awarii w trakcie lotu, i ponad dwa lata od ostatniego lotu...
Advertisment