Praktyczne podejście do PlayStation VR2: poważna aktualizacja


Sony PlayStation VR2 może nie ukaże się do przyszłego roku, ale po miesiącach wiadomości o kropelkach, firma w końcu pozwoliła prasie na oczy i praktyczne korzystanie z zestawu słuchawkowego VR. Nawet po krótkim czasie z urządzeniem wydaje się, że nowy zestaw słuchawkowy będzie pod każdym względem poważnym ulepszeniem oryginalnego PSVR.

Zacznijmy od sprzętu, który my już dużo o tym wiem. Po pierwsze, ma znacznie bardziej nowoczesny wygląd, który ściśle pasuje do języka projektowania PS5, a wystarczy podłączyć go do PS5 za pomocą jednego kabla USB-C. Sam zestaw słuchawkowy ma ekran OLED, oferuje pole widzenia 110 stopni i 4K HDR oraz obsługuje częstotliwości odświeżania 90 Hz i 120 Hz, zapewniając płynniejszą rozgrywkę. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, nie musisz konfigurować zewnętrznych kamer, aby śledzić swoje ruchy; zamiast tego zestaw słuchawkowy ma cztery kamery wbudowane z przodu wyświetlacza. Nowe kontrolery PSVR2 Sense w kształcie kuli zawierają adaptacyjne wyzwalacze i dotykowe sprzężenie zwrotne (takie jak DualSense), a także mogą wykrywać dotyk palców.

Oto zestaw słuchawkowy.
Fot. Vjeran Pavic / The Verge

Ale jakie to uczucie grać w gry na PSVR2 ze wszystkimi nowymi dzwonkami i gwizdkami? Rzeczywisty sprzęt PSVR2 był przyjemnością w użyciu. Podobnie jak większość nowoczesnych gogli VR, pozwala dostosować pasek na głowę, aby upewnić się, że wszystko leży wygodnie na głowie, a także można dostosować odległość między źrenicami (IPD), aby rzeczywiste soczewki wewnątrz gogli były dla Ciebie odpowiednią odległością. Ekrany wyglądały świetnie, chociaż czasami krawędzie były trochę zamglone, co również mogło się zdarzyć z pierwszym PSVR.

Nowe kontrolery Sony Sense były wyraźną poprawą. Oryginalny PSVR opierał się na kontrolerach Move firmy Sony – które, być może pamiętasz, wyglądały jak funkowe różdżki ze świecącymi kulkami na końcu – i miały kilka problemów. Oryginalna konfiguracja PSVR czasami miała problemy ze śledzeniem świecących kulek, co mogło zepsuć wciągające wrażenia VR, a pierwsza wersja kontrolera ruchu używała Port mini USB do ładowania. Sony na szczęście naprawiony ten ostatni zarzut, przechodząc na Micro USB (więc może nie była to wielka aktualizacja).

Z drugiej strony kontrolery Sense (gra słów zamierzona) wydają się być znacznie lepsze. Wrażenia dotykowe były doskonałe, co może nie być zbyt zaskakujące, jeśli poczułeś doskonałe wrażenia dotykowe Sony w DualSense. Wykrywanie dotyku było naprawdę przydatnym sposobem na interakcję ze światami VR. Jasne, możesz podnosić broń, ale pozwala to również na zginanie palców i interakcję z przedmiotami w bardziej naturalny sposób. Nie była idealna ani nie była dostępna w każdej grze, którą wypróbowaliśmy, ale kiedy zadziałała, dodała dodatkową warstwę zanurzenia.

Reklama
Zbliżenie kontrolera Sense PSVR2 na lewą rękę.

Kontroler Sense.
Fot. Vjeran Pavic / The Verge

Osoba trzyma w rękach lewy i prawy kontroler PSVR2.

A oto jak wygląda faktyczne trzymanie kontrolerów Sense.
Fot. Vjeran Pavic / The Verge

Konfiguracja z jednym kablem PSVR2 została bardzo doceniona. Oryginalny PSVR wymagał do działania dodatkowego pudełka i zestawu kabli, więc podłączenie jednego kabla bezpośrednio do PS5 jest o wiele mniej skomplikowanym rozwiązaniem. (Chociaż nie jest tak fajny jak w pełni samodzielny zestaw słuchawkowy bez przewodów, taki jak seria Meta Quest.) I zwykle gry VR wymagają od czasu do czasu przerwy, aby nie rozwinąć walącej migreny. Ale to nie był taki problem z PSVR 2. Możesz spędzić przyzwoity kawał czasu bez odczuwania napięcia.

Jeśli chodzi o same gry, musimy wypróbować kilka tytułów: Horyzont Zew Górywersja Resident Evil Village zoptymalizowany dla PSVR2, Żywe trupy: Święci i grzesznicy Rozdział 2a nowo ogłoszony Gwiezdne Wojny: Opowieści z Edycji Rozszerzonej Galaxy’s Edge.

Horyzont Zew Góry był najbardziej zaawansowany technicznie — prawdopodobnie dlatego, że został zbudowany od podstaw dla PSVR2. Poczucie skali w grze jest niesamowite, a oglądanie gigantyczny mechaniczny spacer dinozaura bezpośrednio nad głową przypominał wizytę w postapokaliptycznym świecie Park Jurajski. Wspinaczka po skałach była również niesamowicie zabawna, pod warunkiem, że oparłeś się pokusie spojrzenia w dół na przepaście poniżej. Nowe kontrolery Sense wibrują, gdy dotykasz obiektów, więc naciągasz łuk i strzelasz z łuku, dodając dodatkową warstwę fizyczności. Byliśmy również pod ogromnym wrażeniem tego, jak wiele przemyśleń włożono w budowanie interaktywnego świata. Czy możesz po prostu… rozbić talerze i zrzucić pudła z klifu? Tak! Czy potrafisz podnieść młotek i uderzyć w gong, mimo że fabuła nie ma ku temu powodu? Również tak!

Zrzut ekranu przedstawiający gracza trzymającego łuk i strzałę w grze PSVR2 Horizon Call of the Mountain.

Łuk i strzała w Horyzont Zew Góry.
Zdjęcie: Sony

Inne gry też były fajne. Resident Evil Village miał upiorny klimat i jest naprawdę przerażający, gdy nieumarli stają ci w twarz. (Biedny Ethan Winters, naprawdę przez to przechodzi.) Tymczasem możesz być kreatywny dokładnie w Jak walisz piechurów w The Walking Dead: Saint & Sinners Rozdział 2. Jasne, koszenie przez nie piłami łańcuchowymi jest fajne, ale zdecydowanie zalecamy robienie szaszłyków zombie z kataną.

Jedna rzecz, której jeszcze nie wiemy? Koszt; Sony nie udostępniło tego w ramach praktycznego wydarzenia. Ale z nowym, high-endowym zestawem słuchawkowym Quest Meta na horyzoncie (którego prototypem) wyciekły w ten weekend) oraz Od dawna plotkowany zestaw słuchawkowy „Reality” firmy Apple jest bliski premierymiejmy nadzieję, że Sony wycenia zestaw słuchawkowy PSVR2 konkurencyjnie (może około 400 USD?), aby zachęcić graczy PlayStation do wybrania jednego.

Fot. Vjeran Pavic / The Verge

Nie możemy się doczekać, aby ponownie doświadczyć nowego podejścia Sony do rzeczywistości wirtualnej. The Okno zwolnienia „początek 2023 r.” sprawia, że ​​wydaje się, że nie będziemy musieli czekać zbyt długo do przyszłego roku, aby w końcu zagrać więcej – i trzymamy kciuki, że zakup sprzętu nie rozbije banku.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

2 maja 2024 r. – Więcej zmian w UE dla App Store i iPada

Posłuchaj podsumowania najważniejszych artykułów dnia z 9 do 5Mac. Dostępny jest 9to5Mac Daily w iTunes i aplikacji Podcasty firmy Apple, Zszywacz, Dostroić,...

NLRB: Antyzwiązkowe komentarze dyrektora generalnego Amazona naruszają prawo pracy

Dyrektor generalny Amazona, Andy Jassy, ​​naruszył prawo pracy, składając „przymusowe oświadczenia” na temat związków zawodowych podczas wywiadów przeprowadzonych w 2022 r., sędzia Krajowej...

Powiadomienia wciąż przypominają nam o rzeczach, o których wolelibyśmy zapomnieć

Mój przełom w przypadku promocyjnych e-maili i alertów na komputerze w końcu nastąpił kilka tygodni temu. Obudziłem się o 7 rano i...
Advertisment