Port Switch Astroneer: doskonały do ​​eksploracji, nie do budowania bazy


Astroneer może być grą o przetrwaniu, ale zawsze miała bardziej sandboksowy charakter, dzięki niższej presji elementów „przetrwania”. W trybie przygodowym umierasz, gdy zabraknie Ci tlenu — wskaźnik na plecaku pokazuje pozostały zapas — ale tlen jest łatwo dostępny w budynkach, pojazdach lub smyczach rzemieślniczych, które łączą graczy z linią tlenową.

To sprawiło, że Astroneer idealny dla graczy, którzy lubią rzemiosło i zarządzanie bazą, ale wolą dążyć do tych celów w warunkach niskiej presji. Gra umieszcza astronautę na proceduralnie generowanej planecie, na której gracze zbierają zasoby, budują swoją bazę i eksplorują rozległe zakamarki kosmosu. Nowy port dla Switcha, który pojawi się 13 stycznia, oferuje w dużej mierze te same wrażenia, ale w przenośnym otoczeniu, dając grze przewagę podczas zwykłych, kreatywnych sesji gry. Ale jeśli szukasz bardziej intensywnego budowania bazy, Astroneer to wciąż lepszy tytuł na komputery z systemem Windows, który korzysta z bardziej precyzyjnych kontroli i większej mocy obliczeniowej.

Pod wieloma względami byłem mile zaskoczony tym, jak bardzo mi się podobało Astroneer na przełączniku. Kolorowy, low-poly art styl pięknie przekłada się na konsolę. To jest kluczowe, jak większość mojego czasu w Astroneer polega na wędrowaniu po pięknej, rozległej mapie świata za pomocą specjalnego pistoletu promieniowego, aby modyfikować środowisko i zbierać zasoby.

Dzięki tym narzędziom potencjał eksploracji w Astroneer czuje się prawie nieskończony. Możesz zagłębić się w jaskinie w poszukiwaniu zasobów mineralnych. Możesz terraformować dziwne klify i skakać z nich. Możesz dosłownie zakopać się w jądrze planety i iść dalej, aż pojawisz się po drugiej stronie. w odróżnieniu Valheim, kolejna gra, która usunęła grind przetrwania z eksploracji i budowania bazy, nie ma bossów, które otwierają regiony z miękką bramą.

Sterowanie Switchem jest całkiem intuicyjne: prawy spust to albo kursor, albo kamera gracza, w zależności od tego, czy włączony jest ray gun. Gdy jest kursorem, gracze mogą zbierać przedmioty, takie jak nasiona, zasoby lub przedmioty podstawowe, a także podłączać kable zasilające i przesuwać położenie uwięzi. Po przełączeniu pistoletu promieniowego prawy spust podświetla obszar, w którym pistolet będzie terraformowany. Przełączanie między tymi trybami to pestka. Bardzo satysfakcjonujące jest również naciśnięcie odpowiedniego spustu, aby uruchomić ray gun brrbrr, wsysając otoczenie wokół ciebie w trąbie powietrznej.

Pomimo kinetycznej satysfakcji z eksploracji i terraformowania, usilnie zmagałem się z budowaniem bazy. Znacznie trudniej jest manewrować joystickiem dokładnie nad okienkiem odbioru przedmiotu, co jest denerwujące, gdy próbujesz pobrać drobne materiały z paczki i przykleić je do różnych drukarek w celu wykonania. (Mogę sobie wyobrazić Joy-Con drift sprawiłoby to, że byłoby to jeszcze bardziej frustrujące). To rozczarowujące, ponieważ to jest gra w budowanie bazy. Zawsze byłem graczem w symulatory zarządzania, głównie na PC — jestem maniakiem, który uwielbia gęste menu, dużo zarządzania ekwipunkiem i stresujące sytuacje, i zazwyczaj gram w te gry za pomocą myszy.

Reklama

Zdjęcie: Oprogramowanie Ery Systemu

pierwotnie grałem Astroneer na PC w 2019 roku. Skupiłem się bardziej na celach, takich jak budowa wahadłowca i wystrzelenie się w kosmos. Tak naprawdę nie terraformowałem ani nie eksplorowałem wyłącznie dla zabawy w otoczeniu — używałem narzędzi do terraformowania, aby tworzyć długie stoki, po których mój astronauta mógł „snowboardować” i usprawnić ścieżki do cennych zasobów. W końcu się rozleniwiłem i po prostu zacząłem wkładać pojemniki na brud do wirówki do gleby, która wydobywała dla mnie podstawowe surowce. Chociaż nie doświadczyłem tego osobiście, wiem, że podczas pierwszego uruchomienia gry na Xboksie ucierpiała liczba klatek na sekundę, szczególnie dla graczy, którzy zbudowali bardziej solidną bazę. Nie zbudowałem wystarczająco dużej bazy w mojej grze na Switchu, aby zauważyć te same problemy, ale biorąc pod uwagę mniejszą moc obliczeniową konsoli, widziałem, że tak jest w dalszej części drogi.

Granie na Switchu nie umniejszało radości z czystej eksploracji w grze. Jeśli już, to popchnęło mnie to do głębszego odkrywania — jest coś w używaniu kontrolera do przechodzenia, co zawsze będzie dla mnie bardziej naturalne, jako osoby, która dorastała grając w gry Nintendo. Co więcej, przenośność Switcha oznacza, że ​​częściej sięgam po grę na sesje relaksujące w trybie kreatywności, gdzie mogę naprawdę pochylić się nad piaskownicową naturą gry i mniej używać terraformowania do zbierania zasobów, a więcej do prostych wybryków. W moim aktualnym pliku zapisu zbudowałem bardzo niewiele — ale wydrążyłem rdzeń góry.

Jako oddany fan gier symulacyjnych i budowania baz, cieszę się, że mam dwa miejsca do grania Astroneer, z których każdy daje mi inny cel — PC do budowania bazy i Switch do biegania i robienia głupich rzeczy. Chociaż chciałbym, aby Switch był ostrzejszą platformą do rzeczywistego zarządzania bazą, opcja przenośna daje mi więcej możliwości zabawy w świecie gry. Z Astroneerekspansywna i wysoce zmienna mapa, to wciąż wstyd bogactwa.

Astroneer ukaże się 13 stycznia na Nintendo Switch. Jest również dostępny na PlayStation 4, Windows PC i Xbox One. Te wyświetlenia są oparte na ostatecznym kodzie pobierania Switcha „detalicznego” dostarczonym przez System Era Softworks. Możesz znaleźć dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon tutaj.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

O której godzinie ukaże się Hellblade 2?

Saga Senuy: Hellblade 2 kontynuuje podróż Senuy, udając się na mityczną wyspę Islandię. Po wydarzeniach z Ofiara Senuy: Piekielne OstrzeSenua...

Przewodnik po Dniu Społeczności Pokémon Go Bounsweet

PokemonGo organizuje wydarzenie z okazji Dnia Społeczności Bounsweet Niedziela, 19 maja, od 14:00 do 17:00 czasu lokalnego. Zgodnie z oczekiwaniami w...

Porzucenie iFixit ujawnia dużą zmianę w możliwości naprawy iPada Pro M4

Zrzut ekranu Dzięki do rozbiórek I badania trwałości (zginania)., dowiadujemy się wiele o konstrukcji nowego, ultracienkiego iPada Pro. Teraz ludzie z iFixit to...
Advertisment