Dotdash Meredith, wydawca Ludzie, Lepsze domy i ogrody, Investopedia, Jedzenie i wino, I W stylu, podpisała we wtorek umowę z OpenAI na wykorzystanie modeli sztucznej inteligencji w swoim produkcie do targetowania reklam, D/Cipher. Z kolei Dotdash Meredith udzieli licencji na swoje treści firmie ChatGPT.
Dzięki partnerstwu OpenAI będzie przenosić treści z publikacji Dotdash Meredith do ChatGPT, łączyć się z artykułami w chatbocie i szkolić modele sztucznej inteligencji za pomocą swoich artykułów. (Przypuszczalnie obejmuje to również archiwum wszystkich plików poprzedni najseksowniejszy żyjący mężczyzna.)
Dotdash Meredith i firma zajmująca się sztuczną inteligencją będą także współpracować nad nowymi funkcjami sztucznej inteligencji dla czytelników magazynu.
Dotdash Meredith wykorzysta modele OpenAI do uaktualnienia D/Cipher, który pomaga reklamodawcom znajdować konsumentów na podstawie treści przeglądanych przez tych użytkowników bez osobistych identyfikatorów, takich jak pliki cookie. Wydawca – czytamy w komunikacie prasowym że modele OpenAI „doładują” technologię celowania D/Cipher w miarę przygotowań świata dla świata bez plików cookie. Dotdash Meredith planuje wykorzystać modele sztucznej inteligencji, aby produkt reklamowy był „bardziej szczegółowy i dopracowany”.
„Nie wstydziliśmy się faktu, że platformy AI powinny płacić wydawcom za ich treści i że treści te muszą być odpowiednio przypisane” – mówi Neil Vogel, dyrektor generalny Dotdash Meredith.