Activision i Raven Software w końcu rozprawiają się z oszustwami Call of Duty: Warzone. W obu pojawia się nowy system anty-cheatowy Ricochet Call of Duty: Warzone oraz Call of Duty: Straż przednia. System będzie wykorzystywał kombinację sterownika na poziomie jądra komputera PC, algorytmów uczenia maszynowego do badania zachowania graczy oraz „zespołu oddanych profesjonalistów” pracujących nad badaniem oszustów.
Sterownik na poziomie jądra komputera został opracowany wewnętrznie dla Call of Duty franczyzy i wystartuje jako pierwszy za Call of Duty: Warzone z nadchodzącą aktualizacją na Pacyfiku. Gry komputerowe coraz częściej wykorzystują sterowniki na poziomie jądra do wykrywania wyrafinowanych oszustw, ale ponieważ działają na tak wysokim poziomie w systemie Windows, takie podejście zawsze wiąże się z obawami dotyczącymi prywatności.
System anty-cheat Ricochet w Call of Duty według Raven Software nie zawsze będzie włączony. Oznacza to, że sterownik na poziomie jądra działa tylko po otwarciu Call of Duty: Warzone, a sterownik wyłączy się po wyjściu. Sam sterownik będzie monitorował procesy wchodzące w interakcje z Strefa wojny aby sprawdzić, czy próbują wstrzyknąć kod lub manipulować grą, i zgłosić wyniki.
Firma Raven Software twierdzi, że przetestowała sterownik na wielu komputerach i będzie wymagana do gry Call of Duty: Warzone kiedy aktualizacja mapy Pacyfiku zostanie uruchomiona jeszcze w tym roku. W końcu pojawi się sterownik na poziomie jądra Call of Duty: Straż przednia “w późniejszym terminie.”
Call of Duty gracze z zadowoleniem przyjmą tę nową próbę przeciwdziałania oszustwom, nawet jeśli pojawią się nieuniknione pytania i wątpliwości dotyczące sterownika na poziomie jądra. Przychodzi zaledwie dzień po głównym Call of Duty Konto na Twitterze ostrzegało oszustów: „Cheaterzy nie są mile widziani. Nie tolerujemy oszustów i wkrótce dowiesz się, co mamy na myśli.
Chociaż Activision blokuje tysiące kont, oszuści wciąż rujnują Call of Duty: Warzone na miesiące. Znaczący Strefa wojny gracze zaczęli głośno mówić o problemie, zmuszając Raven Software do częstszego komunikowania się o problemach z oszustwami i obiecuję pełny system anty-cheatowy w sierpniu.
Call of Duty: Warzone nie jest jednak jedyną grą na PC dotkniętą oszustami. Oszukiwanie w niektórych z najlepszych gier komputerowych na świecie staje się coraz gorsze w ciągu ostatniego roku, a aimboty i wallhacki są obecnie powszechne w najbardziej konkurencyjnych strzelankach w branży. Aimboty automatycznie blokują się na przeciwnikach, co ułatwia trafienie w głowę. Wallhacks ujawniają wszystkich na mapie, więc oszuści zyskują ogromną przewagę, wiedząc, gdzie są ich przeciwnicy przez cały czas.
Branża walczy z oszustami nawet za pomocą narzędzi takich jak Easy Anti-Cheat i BattlEye, które również wykorzystują sterowniki na poziomie jądra. Wycenianie odniosła pewien sukces dzięki własnemu, niestandardowemu sterownikowi na poziomie jądra, ale nadal jest to duża inwestycja, aby mieć zespoły zajmujące się zwalczaniem hakerów i autorów złośliwego oprogramowania. To ciągła gra w kotka i myszkę, ponieważ hakerzy regularnie omijają zabezpieczenia.
Aby naprawdę rozwiązać ten problem, konieczne mogą być bardziej skoordynowane wysiłki przemysłu. Microsoft jest posiadaczem platformy Windows, ale system przeciwdziałania oszustwom „TruePlay” dla systemu Windows 10 nigdy tak naprawdę się nie zmaterializował. Ograniczono się do platformy Universal Windows Platform (UWP) dla aplikacji, którą większość twórców gier zignorowała, i nie jest jasne, czy Microsoft kiedykolwiek zapewni pełne rozwiązanie zapobiegające oszustwom na poziomie jądra systemu Windows, aby pomóc twórcom gier.