Nowy projekt Spotify zamienia Twoją muzykę i podcasty w kanał TikTok


Spotify przeprojektowuje główny ekran główny swojej aplikacji, starając się ułatwić użytkownikom znajdowanie nowych rzeczy do słuchania – i oglądania. Nowy projekt skupia się na obrazach i przewijaniu w pionie, zamieniając ekran główny z zestawu okładek albumów w kanał, który znacznie bardziej przypomina TikTok i Instagram. Podczas przewijania Spotify ma również nadzieję, że ułatwi odkrywanie nowych rzeczy w ekosystemie Spotify.

Nowy wygląd, który właśnie ogłosił Spotify jego wydarzenie Stream On, jest wyraźnym dowodem na to, jaką firmą (i produktem) chce być Spotify. W ciągu ostatnich kilku lat mocno zainwestował w podcasty, audiobooki, audio na żywo i nie tylko, starając się być czymś więcej niż tylko aplikacją muzyczną. Firma chce też być domem dla twórców: prezesa Spotify Daniela Eka powiedział Krawędź w 2021 roku miał nadzieję mieć na platformie ponad 50 milionów „twórców dźwięku”. Spotify również od lat naciska na tworzenie podcastów wideo i obecnie w dużej mierze obserwuje, jak YouTube to robi.

Złóż to wszystko razem, a to wiele rzeczy do upchnięcia w jednej aplikacji o nazwie Spotify. Spotify nieustannie dąży do nakłonienia ludzi do bardziej zróżnicowanych i bardziej dochodowych treści, co często oznaczało, że trudniej słuchać muzyki. Właśnie dlatego nowy projekt aplikacji wydaje się częściowo mieć na celu stworzenie bardziej dedykowanej przestrzeni dla wszystkich tych nowych rodzajów treści. Spotify od lat próbuje znaleźć sposób na połączenie podcastów, muzyki i wszystkiego innego obok siebie, ale wydaje się, że zdaje sobie sprawę, że najlepszą odpowiedzią jest danie każdej rzeczy więcej przestrzeni do oddychania.

W szczególności wykrywanie podcastów ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego działania Spotify.
Obraz: Spotify

Idąc dalej, kiedy otworzysz Spotify, nadal będziesz widzieć kilka okładek albumów i list odtwarzania u góry. Ale pod spodem możesz zobaczyć automatycznie odtwarzany podcast wideo, do którego możesz wskoczyć jednym dotknięciem. Możesz też zobaczyć duże zdjęcie w stylu Instagrama, które powie Ci trochę więcej o liście odtwarzania, która może Ci się spodobać.

Jeśli dotkniesz „Muzyka” lub „Podcasty i programy”, zostaniesz przeniesiony do przewijanego w pionie kanału, który wygląda bardziej jak Instagram Stories lub TikTok

Reklama

U góry, jeśli dotkniesz „Muzyka” lub „Podcasty i programy”, zostaniesz przeniesiony do przewijanego w pionie kanału, który wygląda bardziej jak Instagram Stories lub TikTok niż Spotify, do którego jesteś przyzwyczajony, poświęcony tylko tę sekcję Spotify. Możesz przeglądać tyle, ile chcesz, a każdy z nich odtwarza się automatycznie, aby dać ci poczucie, co to jest, lub dotknij jednego, aby zanurzyć się i zapisać lub zbadać go dalej.

Istnieje oczywiste napięcie w projekcie, między Spotify chcącym uczynić aplikację spokojniejszą i łatwiejszą do nawigacji przestrzenią, a także próbując znaleźć nowe sposoby zachęcenia ludzi do nowych rzeczy. W aplikacji jest teraz więcej treści z autoodtwarzaniem niż kiedykolwiek i wiele sposobów szybkiego przeglądania utworów i list odtwarzania bez pełnego zagłębiania się. Pełnoekranowe przewijanie w pionie jest teraz wszędzie i jest oczywiście przydatnym narzędziem do odkrywania. Miliardy użytkowników są przyzwyczajone do przeglądania tuzina rzeczy, które im się nie podobają, zanim trafią na tę, którą lubią. A w tym nowym wyglądzie każda piosenka, playlista lub podcast ma chwilową dodatkową szansę, by cię złapać.

Listy odtwarzania były głównym — i pod każdym względem jedynym — źródłem odkryć Spotify, ale w nowym projekcie kładzie się znacznie większy nacisk na wprowadzanie Cię w nowe rzeczy. Ma to szczególny sens w przypadku podcastów, gdzie Spotify desperacko musi znaleźć sposób na odzyskanie swoich ogromnych inwestycji w przestrzeń. Ek może mieć przyznał się do błędu w zakładach tak dużych na nowe rodzaje audio, a firma ma ograniczył swój zespół w przestrzeni, ale to nie znaczy, że zwalnia.

Inną nową rzeczą, którą możesz zauważyć w Spotify, jest bardziej spersonalizowana sztuczna inteligencja. Funkcja Smart Shuffle, która tymczasowo dodaje utwory do istniejących list odtwarzania, jest podobno ulepszeniem pomysłu „tylko dla Ciebie”, nad którym Spotify pracuje od lat — i nie zapomnij o DJ’usztuczna inteligencja kręci nagrania i prowadzi własny osobisty program radiowy.

Spotify jest największym graczem w strumieniowym przesyłaniu muzyki ale nadal chce posiadać dźwięk w jeszcze większym stopniu. To właśnie pokazuje nowy projekt: Spotify nie jest już aplikacją muzyczną i nie powinien tak wyglądać – i miejmy nadzieję, że nie wygląda też jak miszmasz treści.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Użytkownicy Apple tracą dostęp do swoich identyfikatorów Apple ID bez żadnego wyjaśnienia

Wydaje się, że dziś wieczorem coraz bardziej powszechna jest awaria Apple ID, która dotyka użytkowników Apple. Wiele osób w mediach społecznościowych twierdzi,...

Czasem nie ma nic złego w przyznaniu się do błędu, Apple

Apple ma problem z przyznaniem się do błędu. W marketingu firmy zawsze chodziło o doskonałość, a przyznanie się, że coś jest nie...

Dlaczego Xenomorph z Alien jest wciąż idealnym złoczyńcą science-fiction

Ta funkcja w Ridley Scott Obcy a franczyza, którą uruchomiła, została pierwotnie opublikowana jako część pakiet poświęcony najbardziej ukochanym złoczyńcom science...
Advertisment