Nowe zobowiązania Facebooka dotyczące dezinformacji klimatycznej nie mają sensu, mówią aktywiści


Ekolodzy twierdzą, że kłamstwa na temat zmian klimatycznych wciąż są niekontrolowane na Facebooku, nawet gdy gigant mediów społecznościowych ogłasza nowe inicjatywy klimatyczne. Firma dzisiaj powiedział że wzbogaca „Centrum Nauki o Klimatze” o więcej faktów, quizów i filmów. Inwestuje także milion dolarów w dotacje dla grup „działających na rzecz walki z dezinformacją klimatyczną”.

Te wysiłki nadal nie docierają do sedna problemu. Próba skierowania użytkowników Facebooka do „centrum nauki” w rzeczywistości nie powstrzymuje negacjonistów przed publikowaniem fałszywych informacji, które mogą rozprzestrzeniać się błyskawicznie na platformie. A Facebook nadal zaakceptować reklamowe dolary od firm naftowych i gazowych.

„Facebook zna super rozprzestrzeniających dezinformację klimatyczną i powinien położyć kres ich powtarzającym się kłamstwom” – powiedział w dzisiejszym oświadczeniu Michael Khoo, współprzewodniczący koalicji dezinformacji klimatycznej w organizacji non-profit Friends of the Earth (FOE). „Facebook i inne platformy technologiczne muszą podjąć znacznie silniejsze działania, aby ograniczyć superrozrzutniki i nie obciążać zwykłych użytkowników”.

Jeden z ostatnich ataków z dezinformacją na temat rozwiązań klimatycznych, takich jak energia odnawialna, miał miejsce podczas śmiertelnego zaciemnienia i nagłego zimna w Teksasie w lutym. Posty rozpowszechniane w mediach społecznościowych, które fałszywie twierdziły, że zamarznięte turbiny wiatrowe były głównie winne awarii. W rzeczywistości silne zimno wpłynęło na prawie każde źródło energii, nie tylko odnawialne, i infrastruktura mrożonego gazu ziemnego odegrał ogromną rolę w blackoutach.

W nowym raport opublikowanych dzisiaj Friends of the Earth przeanalizowało 10 najlepszych postów na Facebooku, które fałszywie obwiniają turbiny wiatrowe za przerwy w dostawie prądu. Mniej niż 1% interakcji — w tym polubienia, komentarze i udostępnienia — dotyczyło postów oznaczonych etykietą potwierdzającą fakty, którą Facebook umieszcza w postach, które zostały sprawdzone przez zewnętrzne podmioty weryfikujące fakty na platformie. FOE twierdzi, że bez sprawdzania faktów dezinformacja może rozprzestrzeniać się zarówno w obrębie platformy, jak i poza nią, do głównego nurtu mediów i polityki.

Facebook broni swojego sposobu postępowania z dezinformacją po zimowej burzy. „Wiele przykładów w raporcie cytowanych jako brak etykiet to po prostu pozycje, które [FOE] nie zgadza się z” – powiedział Facebook w e-mailowym oświadczeniu do Pobocze.

Reklama

Posty przeanalizowane przez FOE obejmują kilka od Fox News cytuje Tuckera Carlsona mówiącego: „Zielona energia nieuchronnie oznacza przerwy w dostawie prądu” i „Globalne ocieplenie nie jest już pilne obawy w Houston. Rozwiązaliśmy ten problem. Zła wiadomość jest taka, że ​​nie mają prądu. Wiatraki zamarły, więc sieć energetyczna uległa awarii”. Żadne stwierdzenie nie jest prawdziwe.

Friends of the Earth przyjrzeli się także 10 najpopularniejszych postów, w których udostępniono wirusowy obraz drona rozmrażającego turbinę wiatrową. Obraz był właściwie zrobione lata wcześniej i nie miał nic wspólnego z przerwami w dostawie prądu. Według raportu FOE dziewięćdziesiąt procent tych postów miało etykietę sprawdzania faktów Facebooka.

Dezinformacje na temat energii odnawialnej w Internecie mogą mieć realne konsekwencje. Po katastrofie prawodawcy w Teksasie potępili energię wiatrową i przytaczali awarie, podczas gdy pchanie rachunków zwiększenie gazu ziemnego i wprowadzenie nowych opłat na odnawialne źródła energii.

Facebook również dostał dziś krytykę za pieniądze, które zarabia na reklamach ropy i gazu. „Firma często mówi o swoim zaangażowaniu w przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, ale nadal umożliwia wykorzystywanie swojej platformy przez sektor paliw kopalnych do podważania działań na rzecz klimatu opartych na nauce” – Faye Holder, menedżer programu w think tanku ds. klimatu i energii InfluenceMap powiedział w dzisiejszym oświadczeniu.

Dwadzieścia pięć firm z sektora ropy i gazu wydało w zeszłym roku prawie 9,6 miliona dolarów na reklamy na Facebooku, według InfluenceMap raport wydany w zeszłym miesiącu. Reklamy te obejrzano ponad 431 milionów razy. Facebook odrzuca reklamy, które jego niezależne podmioty weryfikujące fakty oceniają jako fałszywe lub wprowadzające w błąd, podała firma w swoim e-mailowym oświadczeniu.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

NASA twierdzi, że Voyager 1 powrócił do sieci kilka miesięcy po tym, jak przestał mieć sens

Voyager 1, najdalszy od Ziemi statek zbudowany przez człowieka, w końcu wysyła dane ze wszystkich czterech swoich instrumentów naukowych, NASA powiedziała w tym...

Inside Out 2 psuje jeden z najlepszych gagów Inside Out – i musiał

Moment, w którym Pixar ujawnił pierwsze nowe postacie w Od środka 2, fani studia animacji zaczęli kłócić się o podstawową koncepcję...

Oto programy i filmy, które tego lata pojawią się w Apple TV+

AppleTV+ może nie oferować nowych treści w porównaniu z usługami takimi jak Netflix, ale mimo to zawsze pojawiają się nowe wydania. Tego lata Apple...
Advertisment