Nintendo powiedział to w środę Pokémony Szkarłat oraz Fioletowy sprzedała się w ponad 10 milionach egzemplarzy w ciągu pierwszych trzech dni od premiery Nintendo Switch. Gry zostały wydane 18 listopada i od tego czasu osiągnęły „najwyższy globalny poziom sprzedaży dowolnego oprogramowania na dowolną platformę Nintendo w ciągu pierwszych trzech dni”. Dzieje się tak pomimo uruchomienia, które zostało zepsute przez wiele poważne problemy z wydajnością i grafiką.
To było ważne, rekordowe wydanie dla Nintendo, przewyższające wielka premiera z Miecz Pokémona oraz Tarcza w 2019 roku. Gry The Pokémon Company ósmej generacji sprzedały się w 6 milionach egzemplarzy na całym świecie w weekend premiery.
Jednak przy rekordowej sprzedaży wydaje się, że The Pokémon Company ma również jedną ze swoich najbardziej wadliwych premier. Pokémon Scarlet oraz Fioletowy uruchomiona z problemami z pojawianiem się Pokémonów i NPC, przerażającą liczbą klatek na sekundę oraz postaciami i Pokémonami przecinającymi świat. Wiele błędów jest naprawdę zabawnych, ale niektóre powodują awarię gry. W środę, Cyfrowa odlewniaktóra jest znana z analizy technicznej gier, skrytykowała „wszechstronne awarie techniczne” gier, mówiąc, że są one o krok wstecz od Legendy Pokémon: Arceus, inna półotwarta gra The Pokémon Company wydana w tym roku. Kilku graczy było prosząc o zwrot pieniędzy w grze ze względu na problemy z wydajnością, a wielu z tych graczy powiedziało, że je dostali.
Rzecz w tym, że pomimo Pokémon Scarlet oraz Fioletowysprawy, gry są tym, co wielu fanów Pokémon szukali. Są pierwszą dużą iteracją gier z głównej serii, tworząc otwarty świat, w którym trenerzy Pokémonów mogą wybierać własne przygody poprzez trzy różne linie zadań. Co więcej, gracze w końcu mogą ruszyć dalej przygody z przyjaciółmi w Szkarłat oraz Violetty komponent dla wielu graczy.