Nadawcy traktują naukę o danych jako niszę i sporadycznie w użyciu


Brytyjscy nadawcy mają tendencję do koncentrowania się na wykorzystaniu danych w kilku konkretnych departamentach i aplikacjach, a nie w swoich organizacjach, prelegenci z BBC, Channel 4 i ITV powiedzieli 22 września na konferencji Big Data LDN (Londyn).

Megan Stamper, szefowa ds. analizy danych w grupie produktów BBC, powiedziała, że ​​korporacja rozwijała prace w tym obszarze w ciągu ostatnich lat poprzez laboratoria inkubacyjne i projekty skoncentrowane na ściśle określonych obszarach. Chociaż BBC mówi teraz o tym, gdzie może wykorzystać naukę o danych, „Nie sądzę, abyśmy osiągnęli utopię”, powiedziała podczas sesji na ten temat.

Michael Terrell, kierownik nauka o danych dla Channel 4, powiedział, że komercyjna strona nadawcy korzystała z nauki o danych przez sześć lat, ponieważ było jasne, czego chce, i było niewiele blokad do przyjęcia.

„Z resztą biznesu jest trochę trudniej”, powiedział podczas sesji. Aby zaangażować mniej zainteresowanych, powiedział, że sensowne jest rozpoczęcie od prostych technik nauki o danych, które mogą oznaczać analizę istniejących danych w celu uzyskania informacji, na których ludzie mogą działać, zamiast tworzenia algorytmów predykcyjnych. „Musisz zbudować ten most bardzo, bardzo powoli”, powiedział Terrell.

Dyrektor ds. innowacji danych w ITV, Clémence Burnichon, powiedział na wcześniejszej sesji, że nowa strategia firmy w zakresie danych koncentrowała się wcześnie na dziale marketingu nadawcy, ponieważ miał określone wymagania dotyczące danych, dzięki którym jej zespół był w stanie przyspieszyć produkcję.

Podsumowując strategię, powiedziała: „Chodziło o umieszczenie obok liczby ze znakiem funta i stwierdzenie, że to jest wartość tego konkretnego projektu, a stamtąd, jak to zrobić?”

Reklama

Prelegenci w późniejszej sesji zgodzili się co do potrzeby uzasadnienia i badania danych rynkowych.

Terrell z Channel 4 powiedział, że prosi personel finansowy departamentu o wycenę korzyści z projektów realizowanych przez jego zespół, dodając, że pokryły one koszty jego zespołu wielokrotnie.

Stamper z BBC powiedziała, że ​​zachęca swój zespół do promowania swoich projektów i skupienia się na tym, co dostarczają grupie produktów BBC, która opracowuje i dostarcza produkty cyfrowe, w tym usługę przeglądarki iPlayer i gamę aplikacji.

Powiedziała, że ​​dla naukowców zajmujących się danymi, którzy są dobrze opłacani, ważne jest, aby zrobili coś naprawdę interesującego, aby przynosili korzyści swoim organizacjom, a nie angażowali się w „projekty pasji”, które ich interesują lub rozwijają ich karierę. „Za to odpowiadamy wszystkim w domenie” – powiedziała.

Stamper dodał jednak, że spędzanie czasu na projektach eksperymentalnych przynosi korzyści. „Myślę, że to musi być częścią codziennego sposobu, w jaki uprawiasz naukę danych” – powiedziała.

Może to obejmować spędzanie przez pracowników części swojego czasu na takich projektach, wspieranie praktyk studenckich i podejmowanie konkretnych projektów, takich jak np. konwersacyjna sztuczna inteligencja z udziałem Jeff Dalton z Uniwersytetu w Glasgow oraz laboratorium danych Uniwersytetu w Edynburgu. Grupa współpracuje również z działem badawczo-rozwojowym BBC w obszarach obejmujących m.in. uczenie maszynowe.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

PSI Audio promuje nowy aktywny pochłaniacz akustyczny C214 na targach High End 2024

PSI Audio rozszerzyło swoją koncepcję aktywnego pochłaniacza akustycznego (AVAA) w 2023 roku, wprowadzając model AVAA C214, odpowiedni do domowych środowisk audio. Stoisko...

MSI wypuszcza aktualizację oprogramowania układowego odtwarzaczy MPG 271QRX i MPG 321URX QD-OLED, zapewniającą kontrolę DSC

Firma MSI udostępniła dziś aktualizacje oprogramowania sprzętowego dla gamingowych monitorów MPG 271QRX QD-OLED i MPG 321URX QD-OLED. Aktualizacje mają na celu zapewnienie...

Eventide wiernie odtwarza kultowe brzmienie legendarnego Ultra-Harmonizera H3000 w formie wtyczki

Firma Eventide ogłosiła drugą generację powszechnie uznanych wtyczek H3000, zapewniających odtwarzanie 1:1 w formie cyfrowej legendarnego harmonizatora H3000. Jako jeden z najsłynniejszych...
Advertisment