Brytyjscy nadawcy mają tendencję do koncentrowania się na wykorzystaniu danych w kilku konkretnych departamentach i aplikacjach, a nie w swoich organizacjach, prelegenci z BBC, Channel 4 i ITV powiedzieli 22 września na konferencji Big Data LDN (Londyn).
Megan Stamper, szefowa ds. analizy danych w grupie produktów BBC, powiedziała, że korporacja rozwijała prace w tym obszarze w ciągu ostatnich lat poprzez laboratoria inkubacyjne i projekty skoncentrowane na ściśle określonych obszarach. Chociaż BBC mówi teraz o tym, gdzie może wykorzystać naukę o danych, „Nie sądzę, abyśmy osiągnęli utopię”, powiedziała podczas sesji na ten temat.
Michael Terrell, kierownik nauka o danych dla Channel 4, powiedział, że komercyjna strona nadawcy korzystała z nauki o danych przez sześć lat, ponieważ było jasne, czego chce, i było niewiele blokad do przyjęcia.
„Z resztą biznesu jest trochę trudniej”, powiedział podczas sesji. Aby zaangażować mniej zainteresowanych, powiedział, że sensowne jest rozpoczęcie od prostych technik nauki o danych, które mogą oznaczać analizę istniejących danych w celu uzyskania informacji, na których ludzie mogą działać, zamiast tworzenia algorytmów predykcyjnych. „Musisz zbudować ten most bardzo, bardzo powoli”, powiedział Terrell.
Dyrektor ds. innowacji danych w ITV, Clémence Burnichon, powiedział na wcześniejszej sesji, że nowa strategia firmy w zakresie danych koncentrowała się wcześnie na dziale marketingu nadawcy, ponieważ miał określone wymagania dotyczące danych, dzięki którym jej zespół był w stanie przyspieszyć produkcję.
Podsumowując strategię, powiedziała: „Chodziło o umieszczenie obok liczby ze znakiem funta i stwierdzenie, że to jest wartość tego konkretnego projektu, a stamtąd, jak to zrobić?”
Prelegenci w późniejszej sesji zgodzili się co do potrzeby uzasadnienia i badania danych rynkowych.
Terrell z Channel 4 powiedział, że prosi personel finansowy departamentu o wycenę korzyści z projektów realizowanych przez jego zespół, dodając, że pokryły one koszty jego zespołu wielokrotnie.
Stamper z BBC powiedziała, że zachęca swój zespół do promowania swoich projektów i skupienia się na tym, co dostarczają grupie produktów BBC, która opracowuje i dostarcza produkty cyfrowe, w tym usługę przeglądarki iPlayer i gamę aplikacji.
Powiedziała, że dla naukowców zajmujących się danymi, którzy są dobrze opłacani, ważne jest, aby zrobili coś naprawdę interesującego, aby przynosili korzyści swoim organizacjom, a nie angażowali się w „projekty pasji”, które ich interesują lub rozwijają ich karierę. „Za to odpowiadamy wszystkim w domenie” – powiedziała.
Stamper dodał jednak, że spędzanie czasu na projektach eksperymentalnych przynosi korzyści. „Myślę, że to musi być częścią codziennego sposobu, w jaki uprawiasz naukę danych” – powiedziała.
Może to obejmować spędzanie przez pracowników części swojego czasu na takich projektach, wspieranie praktyk studenckich i podejmowanie konkretnych projektów, takich jak np. konwersacyjna sztuczna inteligencja z udziałem Jeff Dalton z Uniwersytetu w Glasgow oraz laboratorium danych Uniwersytetu w Edynburgu. Grupa współpracuje również z działem badawczo-rozwojowym BBC w obszarach obejmujących m.in. uczenie maszynowe.