Microsoft twierdzi, że potrzebuje gier takich jak Hi-Fi Rush następnego dnia po zabiciu swojego studia


Dziś, dzień po ogłoszeniu przez Microsoft że zamknie cztery studia gierMatt Booty, szef Xbox Game Studios, spotkał się w ratuszu, aby omówić przyszłe cele oddziału. „Potrzebujemy mniejszych gier, które zapewnią nam prestiż i nagrody” – powiedział pracownikom Booty, zgodnie z wewnętrznymi uwagami, którym udostępniono Krawędź.

Dla niektórych słuchaczy był to zaskakujący cel: Microsoft właśnie zamknął japońskiego dewelopera Tango Gameworks, który pracował nad małym, prestiżowym hitem Pośpiech Hi-Fi.

Pośpiech Hi-Fiktóry był niespodzianka, która ukazała się w zeszłym roku, był chwalony za innowacyjność i urok. Rytmiczna gra akcji zawierała muzykę The Black Keys i Nine Inch Nails, a styl graficzny nawiązywał do hiperstylizowanych gier z ery PS2. Zaledwie cztery miesiące po premierze, Pośpiech Hi-Fi osiągnął 3 miliony graczy. W sezonie nagród 2023–2024 gra zdobyła nagrody Game Award, Game Developers Choice i BAFTA.

Choć Microsoft nie podzielił się danymi dotyczącymi sprzedaży, najwyraźniej był zadowolony z gry. Kiedy krążyły plotki, że nie radzi sobie dobrze komercyjnie, Aaron Greenberg, wiceprezes ds. marketingu gier Xbox, napisał w X, że Pośpiech Hi-Fi „był przełomowym hitem dla nas i naszych graczy we wszystkich kluczowych pomiarach i oczekiwaniach”.

Według wszystkich, łącznie z Microsoftem, Tango Gameworks odniosło sukces i coś w tym stylu całkowicie niepodobny do niczego, co zostało wcześniej stworzone. Zanim Pośpiech Hi-FiTango Gameworks było znane wyłącznie z gier typu survival horror, m.in Wewnątrz Zło seria i Ghostwire: Tokio. W wywiad z Trochę śmieszne gryszef Xbox, Phil Spencer, mówił o tym, jak ważne dla Xbox było umożliwienie studiom tworzenia gier poza ich strefą komfortu.

„Chcę zapewnić zespołom kreatywną platformę, na której mogą rozwijać swoje umiejętności i aspiracje” – powiedział Spencer.

Reklama

Pośpiech Hi-Fi reprezentowało także zaangażowanie Microsoftu we wprowadzanie japońskich tytułów na konsolę. W wywiad z Oglądanie gryjapoński portal zajmujący się grami wideo, pochwalił Spencer Pośpiech Hi-Fi za „wysoką jakość” i stwierdził, że gracze mogą „spodziewać się” większej liczby tytułów AAA z Japonii, przywołując tym samym czasy, gdy Zaginiona Odyseja I Niebieski smok oba były dostępne wyłącznie na konsoli Xbox 360. „Chociaż są tytuły, których nie możemy jeszcze ogłosić” – powiedział Spencer w wywiadzie z września 2023 r., przetłumaczone przez VGC„obecnie tworzymy nowe gry we współpracy z japońskimi firmami”. Warto się zastanowić, czy nadal taki jest plan teraz, gdy Tango zostało zamknięte.

W tej chwili małe gry dla jednego gracza, takie jak Pośpiech Hi-Fi przeżywają ważny moment. Balatropokerowy roguelike stworzony przez jednego dewelopera, sprzedał się w ponad 1 milionie egzemplarzy w pierwszym miesiącu. Panowie dworscyto kolejny projekt solowego dewelopera we wczesnym dostępie na Steamie sprzedał się w ponad 1 milionie egzemplarzy. Hades 2 właśnie wypuszczona we wczesnym dostępie I podwoiła najwyższą liczbę graczy wszech czasów na platformie Steam w jeden dzień. Nawet oryginał Hades ponownie wspina się na szczyty list przebojów Steam, właśnie dzisiaj pobił swój rekord wszechczasów pod względem liczby graczy prawie cztery lata po pierwszym wydaniu.

Choć nie wiemy dokładnie, jakie cele sprzedażowe przyświecał Microsoftowi Pośpiech Hi-Fi, wyraźnie widać apetyt na tego rodzaju gry, a Tango Gameworks jest w stanie go dostarczyć. Faktycznie, wg raport z BloombergaTango Gameworks pracowało nad kontynuacją Pośpiech Hi-Fi zanim został zamknięty.

Z Pośpiech Hi-Fi, Tango Gameworks dało Microsoftowi dokładnie to, czego chce Booty: małą, unikalną pod względem twórczym, bardzo chwaloną i wielokrotnie nagradzaną grę. Komentarze Booty’ego sugerują zatem, że liderzy Xboksa nie potrafili rozpoznać, co mają w rękach — lub po prostu nie wiedzieli, jak wykorzystać sukces, którego oczekiwali.

O komentarz zwróciliśmy się do Microsoftu.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Dwóch studentów znajduje błąd w zabezpieczeniach, który może pozwolić milionom ludzi na darmowe pranie

Luka w zabezpieczeniach może pozwolić milionom studentów na darmowe pranie dzięki jednej firmie. Dzieje się tak z powodu luki, którą dwóch studentów...

Mac Pro i Studio otrzymają ukłon w stronę M4 dopiero w połowie 2025 roku

Jednak przez cały 2024 rok wszystkie laptopy Apple (z wyjątkiem MacBooka Air) będą wyposażone w chip M4, który firma właśnie dałem iPada Pro,...

Mówi się, że AirTag 2 ponownie zostanie ogłoszony w 2025 roku

Minęły trzy lata od premiery Apple AirTag, moduł do śledzenia przedmiotów, który integruje się z urządzeniami Apple. Niewiele jednak słyszano o planach...
Advertisment