Microsoft prawie nigdy nie uruchomił swojego kontrolera Xbox Adaptive Controller. W rozmowie z PograniczeRobin Seiler, korporacyjny wiceprezes Microsoftu ds. Windows i urządzeń, ujawnił, jak blisko nie pojawił się kontroler Xbox zorientowany na ułatwienia dostępu.
„Był taki moment, kiedy kontroler Xbox, który został zaprojektowany z myślą o ułatwieniach dostępu, znajdował się na liście elementów ciętych” — wspomina Seiler. Microsoft zarządzał budżetami i miał być nieopłacany i nigdy nie wydany. „W zespołach Xbox i Surface powiedzieliśmy: „Nie, to jest naprawdę ważne dla świata. Nie chodzi o przychody czy pozycjonowanie marki; po prostu ważne jest, aby ludzie mogli grać w gry, jeśli chcą” – mówi Seiler.
Adaptacyjny kontroler Xbox pochodzi z hackathonu wewnątrz Microsoftu i był udoskonalany przez lata w kilku prototypach i koncepcjach. Tak więc zespół pracowników Microsoft, zdeterminowany, aby poprawić wysiłki firmy w zakresie dostępności, postanowił urzeczywistnić to, niezależnie od napiętych budżetów. Pracownicy Microsoftu w produkcji w Chinach, projektanci w Redmond i zespół Xbox „połączyli się i powiedzieli, że skunkworks to zrobimy”, mówi Seiler.
Później stał się centralnym punktem Reklama Microsoft Super Bowl w 2019 roku, z dwuminutowym slotem opowiadającym historie młodych niepełnosprawnych graczy, którzy skorzystali z Adaptive Controller. Zasadniczo pracownicy firmy Microsoft zbuntowali się przeciwko budżetom i stworzyli coś, co naprawdę odmieni życie ludzi.
Kontroler Xbox Adaptive Controller od tego czasu jest sukces dla społeczności moddingoweji zachęciło firmę Logitech do stworzenia szeregu akcesoria do kontrolera adaptacyjnego. Widzieliśmy nawet, jak Hori stworzył zewnętrzny kontroler dla Switcha i jasne jest, że wielkie nazwisko Microsoftu pomogło zwiększyć świadomość branży w zakresie dostępności sprzętu w grach.
Odkąd Bryce Johnson po raz pierwszy wynalazł kontroler dostępności w firmie Microsoft, zmieniło się stanowisko firmy w sprawie dostępności. Teraz dostępność jest również dużym naciskiem na Surface i Microsoft jako całość. „Okazuje się, że jeśli skupiasz się na dostępności, często tworzysz produkt, który jest lepszy dla wszystkich”, mówi Ralf Groene, szef badań i projektowania systemów Windows i urządzeń, w wywiadzie dla Pogranicze. Firma Microsoft stworzyła laboratorium techniczne dotyczące ułatwień dostępu, w którym tworzy prototypy sprzętu zaprojektowanego w celu poprawy dostępności.
„To dla nas ogromny temat”, mówi Groene. „Microsoft nie jest marką niszową. Mamy dużą bazę klientów i im bardziej możemy zdemokratyzować informatykę, tym jesteśmy lepsi. Sprawiamy, że produkty są nie tylko piękne, ale także pięknie użyteczne.”
Niektóre z tych ulepszeń są prawie bezgłośne, a klawiatury zostały ulepszone, aby były łatwiejsze do odczytania, lub ulepszone opakowanie, aby było łatwiejsze do otwarcia. A potem są oczywiste rzeczy, takie jak zestaw adaptacyjny aby laptopy Microsoftu były bardziej dostępne dzięki nasadkom klawiszy, etykietom wypukłości i nie tylko.
Kontroler Xbox Adaptive Controller i najnowsze akcesoria Surface pochodzą prosto z laboratorium Microsoftu. The Akcesoria dopasowujące się do powierzchni trafiły do sprzedaży wraz z nową linią urządzeń Surface w tym tygodniu i są przeznaczone dla każdego, kto może mieć trudności z używaniem tradycyjnej myszy i klawiatury.
„Docieramy do tego tematu dzięki akcesoriom, ale teraz jest to centralny element systemu operacyjnego iw 100 procentach będzie towarzyszył produktom” — mówi Groene.
Spędziliśmy dzień w centrali Microsoftu na początku miesiąca, aby porozmawiać z kadrą kierowniczą o ostatnich 10 latach Surface i przyszłości urządzeń Microsoftu. Możesz przeczytać cały wywiad tutaj.