Ambitny interfejs Microsoft DirectStorage API, który próbuje rozwiązać wąskie gardło pamięci masowej w grach, ułatwiając szybsze ładowanie gier, został oddzielony od systemu Windows 10. Aby z niego korzystać, gry wymagają teraz nowego systemu operacyjnego Windows 11 i procesora graficznego obsługującego DirectX 12 najlepszych interfejsów API. Ogranicza to wybór GPU do kart NVIDIA GeForce RTX z serii 20, RTX 30 z serii i AMD Radeon RX 6000.
Inne wymagania sprzętowe nieodłącznie związane z DirectStorage dotyczą używania dysku SSD NVMe, który korzysta ze sterownika Microsoft „Standardowy kontroler NVM Express”, który jest dołączony do systemu Windows. Innym wymagającym sprzętem, który jest zaskakujący, jest to, że dysk SSD powinien mieć co najmniej 1 TB pojemności. DirectStorage ułatwia przesyłanie skompresowanych danych zasobów gry bezpośrednio do procesora graficznego z urządzenia pamięci masowej i ich dekompresowanie przez procesor graficzny (przy użyciu shaderów obliczeniowych), dzięki czemu następuje znaczne zmniejszenie opóźnień podsystemu pamięci masowej i wykorzystania procesora, wpływający na czas ładowania gry.