Porsche pracuje nad zupełnie nowym, wysokiej klasy elektrycznym SUV-em, luksusowym producentem samochodów ogłoszono podczas dorocznej konferencji prasowej w poniedziałek. Nienazwany jeszcze EV będzie czwartym w zaktualizowanej ofercie pojazdów elektrycznych firmy, która obejmuje elektrycznego Macana na rok 2024, a następnie elektryczna wersja dwumiejscowego 718 i nowo ogłoszona w pełni elektryczna wersja Cayenne.
Elektryczny SUV zostanie umieszczony jako model wyczynowy nad Cayenne i będzie oparty na nowej platformie pojazdów elektrycznych SSP Sport opracowanej przez Porsche. Firma macierzysta producenta samochodów, Volkswagen, rozwijała nową platformę SSP, aby odnieść sukces swoją platformę MEB. Ale proces był boryka się z problemami z oprogramowaniempowodując opóźnienie „Projektu Trinity” Volkswagena, który miał być debiutanckim pojazdem platformy.
Ultraluksusowe wozidła rodzinne
Pogłoski sugerują nowy SUV Porsche będzie duży siedmioosobowy, który, podobnie jak Cayenne, byłby atrakcyjny dla osób poszukujących ultra-luksusowego wozu rodzinnego. Oliver Blume, przewodniczący zarządu Porsche, powiedział w przemówieniu, że nowy SUV będzie miał „całkowicie nowe wrażenia” we wnętrzu, będzie miał zautomatyzowane funkcje jazdy, a jego nadwozie będzie miało „typową linię lotniczą Porsche”. Blume jest również dyrektorem generalnym Grupy Volkswagen, zastępując go Herberta Diessa w zeszłym roku w niespodziewane poruszenie.
Porsche koncentruje się na budowaniu elektrycznych SUV-ów, co, jak wyjaśnił Blume, wynika z rosnących zysków w tym segmencie, szczególnie w USA i Chinach. Macan spełnia wymagania segmentu kompaktowych SUV-ów; Cayenne, który wchodzi opcje hybrydowe już pasuje do kategorii SUV-ów średniej wielkości; a teraz nowy SUV wypełnia najwyższy poziom.
Ze względu na wzrost w tym segmencie Porsche koncentruje się na budowaniu elektrycznych SUV-ów
Porsche ogłosiło również, że dwumiejscowe 718 EV będzie sprzedawane wraz z modelem na gaz, ale później będzie produkować wyłącznie wersję elektryczną. Producent samochodów planuje dostarczać ponad 80 procent swoich nowych pojazdów jako w pełni elektryczne do 2030 roku.
Jedynym w pełni elektrycznym pojazdem Porsche dostępnym obecnie w sprzedaży jest Sportowy sedan Taycan, który, podobnie jak Model S Tesli, zaczyna być nieco przestarzały w porównaniu z resztą konkurencji. Siostrzana firma Porsche, Audi, prawdopodobnie zbudowana lepiej wyglądający elektryczny sedan w Audi RS E-tron GT, które zapożycza architekturę EV z Taycana.