Linie lotnicze będą wkrótce musiały zwrócić Ci pieniądze, jeśli odwołają lub opóźnią Twój lot


Departament Transportu (DOT) sfinalizował przepisy, które wkrótce będą wymagać od linii lotniczych szybkiego zwrotu pieniędzy pasażerom w przypadku odwołania lub opóźnienia lotów bądź wprowadzenia znaczących zmian.

Linie lotnicze muszą zwrócić pasażerom pieniądze w gotówce lub w pierwotnej formie płatności, bez względu na powód odwołania lotu. Alternatywnie pasażerowie mogą zaakceptować kredyt podróżny, inny rodzaj transportu lub inny lot oferowany przez linię lotniczą.

Linie lotnicze muszą także zwrócić pasażerom pieniądze, jeśli ich trasa lotu ulegnie „znacznym zmianom” i nie akceptują alternatywnych opcji podróży oferowanych przez linię lotniczą. W szczególności oznacza to, że możesz odzyskać pieniądze, jeśli Twój lot zmieni godzinę przylotu lub odlotu o trzy lub więcej godzin w przypadku lotów krajowych lub o sześć godzin w przypadku lotów międzynarodowych. Ta zasada ma również zastosowanie w kilku innych sytuacjach, na przykład w przypadku zmiany lotniska wylotu lub przylotu.

Jeśli Twój płatny bagaż rejestrowany jest znacznie opóźniony, linie lotnicze muszą również zaoferować zwrot opłaty za bagaż. Najpierw musisz zgłosić zagubienie bagażu, a otrzymasz zwrot pieniędzy, jeśli nie otrzymasz bagażu w ciągu 12 godzin od przybycia lotu krajowego do bramki lub 15–30 godzin od lotu międzynarodowego. Możesz także odzyskać pieniądze, jeśli linia lotnicza nie zapewni opłaconych na pokładzie usług dodatkowych, takich jak przydział miejsc, Wi-Fi i rozrywka.

Departament Transportu ogłosił również, że będzie wymagał od linii lotniczych ujawniania dodatkowych opłat za takie rzeczy, jak bagaż rejestrowany i anulowanie rezerwacji, zanim pasażerowie kupią bilety.

„Linie lotnicze powinny ze sobą konkurować, aby zabezpieczyć interesy pasażerów, a nie sprawdzać, kto może pobrać najwięcej niespodziewanych opłat” – stwierdził w oświadczeniu sekretarz transportu USA Pete Buttigieg. „Nowe zasady DOT pozwolą pasażerom zaoszczędzić ponad pół miliarda dolarów rocznie na niepotrzebnych lub nieoczekiwanych opłatach, pociągając linie lotnicze do odpowiedzialności za zachowanie przejrzystości wobec swoich klientów”.

Reklama

DOT rozpocznie wdrażanie nowych zasad w ciągu najbliższych sześciu do 12 miesięcy.



Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Apple @ Work: Jak użycie klucza zmienia zachowanie użytkownika?

Usługa Apple @ Work jest dostarczana wyłącznie przez firmę Mosyle, jedyna zunifikowana platforma Apple. Mosyle to jedyne rozwiązanie, które integruje w jednej...

PSA: Uważaj na podstępne oszustwo phishingowe Netflix

Oszustw typu phishing jest mnóstwo, a jednym z najnowszych, jakie zaobserwowaliśmy, jest próba przekonania klientów Netflix, że ich konta „wygasły” i oferują opcję...

ChromeOS zyskuje lepszą wielozadaniowość i priorytetyzację ruchu Wi-Fi

Najnowsza wersja ChromeOS (M124) to z kilkoma fajnymi ulepszeniami, w tym szybszą konfigurację podzielonego ekranu i nową funkcję ustalania priorytetów ruchu internetowego. ...
Advertisment