Jak plan wpłynie na firmy?


We wrześniu 2021 r. organy ochrony danych każdego kraju G7 spotkały się wirtualnie, aby omówić kwestię technologiczną lub innowacyjną, która ich zdaniem wymaga bliższej współpracy, aby właściwie rozwiązać problem. ICO, które współprzewodniczyło spotkaniu, wezwał do całkowitego przeglądu zgody na pliki cookie.

Internet ciasteczka umożliwiają właścicielom firm śledzenie aktywności odwiedzających ich witrynę, pomagając im nakreślić wyraźniejszy obraz tego, czego chcą ich klienci. Mają one również swoje zalety dla konsumentów, zapisując ich dane logowania i zapewniając bezproblemowy dostęp do ulubionych witryn, a także dostarczając wyłącznie treści, którymi użytkownik prawdopodobnie będzie zainteresowany. Jednak, jak argumentowało ICO, obecny system zgody na pliki cookie jest zmęczony, wadliwy i wymagający remontu.

Jego największy problem tkwi w wyskakujących okienkach – powiadomienia, które użytkownicy otrzymują za każdym razem, gdy wchodzą na stronę, z prośbą o zgodę na używanie plików cookie. Stało się to takim przykrym obowiązkiem dla użytkowników, że większość niemal instynktownie przyjmie je z niewielkim namysłem. Jest to poważny problem, ponieważ oznacza to, że nie mają znaczącej kontroli nad swoimi danymi i prowadzi do tego, że ludzie dzielą się większą ilością informacji, niż prawdopodobnie są świadomi, a najlepiej by chcieli.

Obecny system, choć niezwykle przydatny dla właścicieli firm, ma również swoje pułapki; jest to kosztowne, a takie wyskakujące okienka mogą przyczynić się do słabego doświadczenia użytkownika, co źle odbija się na firmie. Zamiast tego ICO przewiduje przyszłość, w której użytkownicy mogą ustalić trwałe preferencje dotyczące prywatności, aby przeciwdziałać regularnym wyskakującym okienkom, co według nich sprawi, że przeglądanie sieci będzie płynniejsze i bardziej przyjazne dla biznesu, jednocześnie oddając kontrolę nad danymi osobowymi z powrotem w ręce konsumenta.

Propozycja całkowitego przeglądu zgody na pliki cookie prawdopodobnie wywołała wiele zaniepokojenia i niepokoju wśród działów marketingu na całym świecie. Będzie to postrzegane jako niewygodne dla tych krajów, w których zgoda osoby, której dane dotyczą, znajduje się nisko na liście priorytetów, szczególnie jeśli chodzi o śledzenie online.

Co więcej, ponieważ wizja ICO obraca się wokół zapewnienia konsumentom większej kontroli nad swoimi danymi, firmy prawdopodobnie stracą na wielu spostrzeżeniach, do których mają obecnie dostęp, ponieważ jest prawdopodobne, że coraz więcej konsumentów będzie ograniczać to, co udostępniają.

Reklama

Proponowane przez nich trwałe ustawienia prywatności mogą również powodować pewne zaniepokojenie – grozi to potencjalnym przyjęciem jednego uniwersalnego podejścia do zgody na pliki cookie i ustawieniem uniwersalnych preferencji we wszystkich witrynach internetowych. W rezultacie autentyczne, godne zaufania strony internetowe będą tarte tym samym pędzelkiem, co niebezpieczne, złowrogie strony, które cieszą się złą reputacją.

Dane osób trzecich

Inną kwestią związaną z remontem jest stopniowe wycofywanie plików cookie stron trzecich które już mają wpływ na to, do czego firmy zajmujące się wywiadem marketingowym mają dostęp. Zaplanowane na 2022 r. Wdrożenie zainicjowane przez Google Chrome spowoduje zablokowanie plików cookie innych firm, co uniemożliwi osadzonym aplikacjom śledzenie osób.

Ta zmiana jest sama w sobie przeróbką ciasteczek, a dla firm, które musiałyby zareagować i zająć się inną tak szybko, wiele firm znalazłoby się pod dużą presją, aby zachować zgodność. Zamiast tego ustawodawcy powinni najpierw pozwolić firmom przezwyciężyć wyzwania związane z wycofywaniem plików cookie stron trzecich, zanim wyegzekwują tak radykalny przegląd zgody na pliki cookie, jak sugeruje ICO.

Jednak bez względu na to, jak istotne są te obawy, system zgody na pliki cookie wymaga aktualizacji. Zgodność z prywatnością i kontrola użytkowników online nad swoimi danymi osobowymi są najważniejsze, co znajduje odzwierciedlenie w zaangażowaniu G7.

Jeśli użytkownik ma być traktowany priorytetowo, programy ochrony prywatności muszą zostać unowocześnione i odejść od papierowego podejścia do zgodności. Bardziej niż kiedykolwiek organizacje potrzebują solidnych programów i technologii, które są wystarczająco elastyczne, aby dostosować się do ciągle zmieniającego się środowiska prywatności. Firmy często są przez to onieśmielone lub zniechęcone początkowymi kosztami, ale zgodność musi być częścią DNA każdej firmy, a dostępne jest wsparcie, które pomoże firmom poruszać się w stale zmieniającym się krajobrazie.

Jeśli proponowany przez ICO przegląd dotyczący plików cookie przyniesie skutek, firmy otrzymujące porady ekspertów będą najlepiej przygotowane do zareagowania i utrzymania się na bieżąco z nowymi przepisami. To zachęcające, aby zobaczyć wagę, jaką Wielka Brytania przywiązuje do praw osób, których dane dotyczą, ponieważ nadal budujemy zaufanie w tkance naszych firm i dajemy wiodący przykład reszcie świata.

Peter Borner jest współzałożycielem Grupa ds. Ochrony Danych, globalny dostawca usług w zakresie przestrzegania prywatności danych.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Procesor graficzny Intel Falcon Shores nowej generacji będzie zużywał 1500 W – nie jest planowany wariant chłodzony powietrzem

Nadchodząca karta graficzna Intel Falcon Shores zapowiada się na potężną jednostkę obsługującą sztuczną inteligencję i obciążenia obliczeniowe o wysokiej wydajności (HPC), ale będzie...

Palit prezentuje nową, wysokiej klasy kartę graficzną z serii GameRock z rozwiązaniem chłodzenia powietrzem i cieczą

Kiedy w styczniu Palit wypuścił na rynek linię niestandardowych kart graficznych GeForce RTX 4080 SUPER, obejmowała ona wyłącznie produkty GamingPro OC i JetStream...

Sony pracuje nad nowym komputerem przenośnym PlayStation obsługującym gry na PS4?

Biorąc pod uwagę, że przenośne urządzenia do gier są obecnie w modzie, a to za sprawą producentów komputerów PC, którzy zaczęli zwracać uwagę...
Advertisment