Jak najlepsze marki smartfonów i laptopów radzą sobie z naprawą


Według nowego raportu laptopy i smartfony Apple, Microsoft i Google są znacznie mniej łatwe w naprawie niż te produkowane przez konkurentów Asusa, Della i Motorolę. Te odkrycia mogą nie być zaskoczeniem dla osób, które lubią naprawiać gadżety, ale dane, które mają stanowić ich kopię zapasową, pochodzą z nietypowego źródła: z samych firm.

ten raportopublikowany dzisiaj przez Fundusz Edukacyjny Amerykańskiej Grupy Interesów ds. Badań Publicznych, opiera się na danych, które firmy publikują obecnie we Francji, aby spełnić wymogi rządowe pierwsze na świecie prawo dotyczące „wskaźnika naprawialności”, który wszedł w życie w zeszłym roku. Prawo wymaga, aby producenci niektórych urządzeń elektronicznych, w tym telefonów komórkowych i laptopów, oceniali każdy ze swoich produktów w oparciu o łatwość jego naprawy i udostępniali tę ocenę wraz z danymi, które do niej trafiły, konsumentom w punkcie sprzedaży. wyprzedaż.

Aby te informacje były bardziej dostępne dla Amerykanów, US PIRG, z pomocą strony z przewodnikami napraw iFixit, zebrała francuskie wyniki napraw dla 187 laptopów i telefonów wyprodukowanych przez 10 największych amerykańskich producentów. Zamiast po prostu powtarzać francuskie wyniki po angielsku, US PIRG, który prowadzi a kampania na rzecz praw do naprawy, postanowili je wzmocnić, penalizując firmy, które walczą z ustawodawstwem, które ułatwiałoby samodzielną naprawę. Rezultatem jest wynik hybrydowy, który pokazuje, jak trwałe są produkty firm oraz czy firma aktywnie sprzeciwia się prawu konsumentów do ich naprawy.

„Jeśli firma aktywnie lobbuje lub jest częścią wysiłków lobbujących koalicji, aby uniemożliwić dostęp do części, informacji serwisowych i narzędzi naprawczych, oznacza to wrogie nastawienie do wyboru naprawy”, autor raportu Nathan Proctor, który kieruje prawem PIRG w USA do -kampania naprawcza, opowiada Pobocze. „Jeśli chcesz mieć pewność, że Twój produkt będzie można naprawić teraz i w przyszłości, powinieneś rozważyć podejście producenta do ekosystemu napraw”.

francuski wskaźnik naprawialności to wynik na 10, który mówi konsumentom, jak można naprawić produkt, w oparciu o pięć kryteriów: łatwość demontażu, dostępność instrukcji napraw, dostępność części zamiennych, ceny części zamiennych i kategoria urządzenia. Firmy przypisują swoim produktom punkty w ramach każdej z tych pięciu kategorii na podstawie szeregu określonych kryteriów cząstkowych w arkuszu work. Prawo wymaga, aby zarówno ogólna punktacja, jak i leżący u jej podstaw arkusz roboczy były publikowane dla francuskich konsumentów. (Na przykład wszystkie arkusze robocze, które firma Apple ukończyła dla urządzeń sprzedawanych we Francji można znaleźć na jego francuskiej stronie internetowej.)

US PIRG obliczyła ogólny wynik naprawy dla każdej z analizowanych firm. W tym celu uśredniono francuskie wskaźniki naprawialności produktów tej firmy z podpunktem za łatwość demontażu. Kryterium, które zdaniem Proctora należy nadać dodatkową wagę, ponieważ możliwość fizycznego rozebrania urządzenia jest „najbardziej trwałym i uniwersalnym aspektem” jego możliwość naprawy. Wreszcie, US PIRG odjęła jeden punkt od ogólnego wyniku firmy, jeśli ma ona publiczny rejestr lobbowania przeciwko amerykańskim rachunkom za prawo do naprawy, plus kolejny ćwierć punktu, jeśli jest członkiem TechNet lub Consumer Technology Association, dwóch stowarzyszeń branżowych to lobby przeciwko niezależnym naprawom.

Reklama

Urządzenia Surface Microsoftu uzyskały tylko nieznacznie wyższe wyniki niż Apple
Fot. Amelia Holowaty Krales / The Verge

Spośród 10 firm w rankingu US PIRG, Apple otrzymał najgorsze oceny, przy czym 12 całkiem nowych modeli MacBook Air i Pro uzyskało średnio 3,16 na 10 punktów, a 20 modeli iPhone’a pochodzących z iPhone’a 7 otrzymało zaledwie 2,75 na 10 punktów. Microsoft wypadł tylko nieznacznie lepiej na laptopach, średnio 4,6 punktu dla dziewięciu ostatnich laptopów Surface, które zdobyła US PIRG, podczas gdy Google otrzymał również niskie oceny za smartfony Pixel 4a, 6 i 6 Pro, które uzyskały średnio 4,64 na 10.

Z kolei Dell i Asus znalazły się na szczycie listy laptopów do naprawy. 36 laptopów Dell i 22 laptopów Asus US PIRG, które uzyskały wyniki, które obejmują głównie aktualne modele firm z grudnia i stycznia, wyniosły odpowiednio 7,81 i 7,61 punktu. Motorola wypadła porównywalnie na froncie smartfonów, otrzymując 7,77 na 10 punktów w 18 telefonach.

Chociaż te wyniki odzwierciedlają zarówno możliwości naprawy urządzeń, jak i praktyki lobbingu korporacyjnego (za które wszystkie firmy z wyjątkiem Acer i Motoroli straciły kilka punktów), konsumenci, którzy są po prostu zainteresowani tym, jak fizycznie naprawić produkty firmy, mogą również znaleźć te informacje w raporcie. W przypadku niektórych firm te dwa wyniki są bardzo zbliżone: na przykład laptopy Apple otrzymały średnią ocenę demontażu 3,24, podczas gdy Dell wypadł w tej kategorii średnio 9,55 na 10 punktów. Godnym uwagi punktem odstającym jest Microsoft. Jego komputery uzyskały dość dobre wyniki pod względem łatwości demontażu (7,34), ale urządzenia Microsoft straciły punkty w ogólnym francuskim wyniku naprawy z powodu braku dostępu do części zamiennych i dokumentacji naprawczej. Firma straciła dodatkowe punkty w punktacji US PIRG za swoje historia lobbingu przeciwko przepisom naprawczym.

Chociaż ani Apple, ani Google nie skomentowały raportu konkretnie, gdy zostały o to poproszone, każde z nich wysłało oświadczenie potwierdzające swoje zobowiązanie do tworzenia trwałych, nadających się do naprawy produktów. Microsoft nie odpowiedział na prośbę o komentarz.

Raport oferuje przydatny, choć ogólny, przewodnik dla konsumentów, którzy chcą kupić więcej naprawialnych urządzeń i dostosować swoje decyzje zakupowe do ich wartości. Wczesne dane z Francji sugerują, że indeks napraw może mieć duży wpływ: a głosowanie zlecone w zeszłym roku przez Samsunga wykazało, że 86 procent francuskich konsumentów twierdzi, że ich decyzje zakupowe prawdopodobnie będą miały wpływ na te wyniki w przyszłości.

To może skłonić niektóre firmy do zmiany swoich praktyk. Być może biorąc pod uwagę wyniki ankiety, Samsung po cichu pracuje nad poprawą wyników naprawy smartfonów, publikując instrukcje naprawy w języku francuskim. Poza Francją inne niedawne kampanie również pokazały, jak ważne jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na zasady naprawy firm technologicznych: w zeszłym roku Microsoft zobowiązał się do zwiększenia możliwości naprawy swoich urządzeń na podstawie uchwały wspólników. Wkrótce potem Apple ogłoszony program samoobsługowych napraw po latach nacisków niezależnych rzeczników napraw i nowsze naciski ze strony akcjonariuszy.

Ci giganci technologiczni mogą zrobić znacznie więcej, aby wesprzeć niezależną naprawę, od wodowanie zastrzeżonych łączników i klejów na etapie projektowania do aktywnego wspierania prawa do naprawy w Kongresie. Być może raport, który zestawia firmy z innymi firmami — w oparciu o ich własne dane — zmotywuje niektórych do wzmożenia wysiłków. Gdybym odpowiadał na pytania dziennikarzy dotyczące tego raportu, wolałbym być Asusem niż Apple.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

AMD łata lukę Zenbleed w aktualizacji AGESA 1.2.0.Ca

Firma AMD sklasyfikowała lukę Zenbleed, CVE-2023-20593, jako: zagrożenie średniego poziomu około rok temu. Firma AMD przyznała, że ​​w pewnych okolicznościach mikroarchitektonicznych może...

AMD przeprojektuje sprzęt do śledzenia promieni na RDNA 4

Oczekuje się, że architektura graficzna AMD RDNA 4 nowej generacji będzie wyposażona w zupełnie nowy silnik ray tracingu – twierdzi Kepler L2, wiarygodne...

Kanguru przedstawia wewnętrzne, samoszyfrujące dyski SSD Defender oparte na sprzęcie

Kanguru ogłasza nową, wyjątkową linię sprzętowych, wewnętrznych dysków samoszyfrujących, zaprojektowanych, aby pomóc organizacjom zabezpieczyć i chronić ich dane. Pod marką Kanguru Defender,...
Advertisment