AAPL inwestorzy muszą zajrzeć do wnętrza „czarnej skrzynki 70 miliardów dolarów” firmy – mówią analitycy – odniesienie do Apple, który łączy wszystkie swoje przychody z usług w jedną liczbę, mimo że skutecznie obejmuje nią dziesięć różnych biznesów.
Kwestia ta ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia poziomu zagrożenia, jakie stanowi dla Apple przez: antymonopolowy przepisy w zakresie Sklep z aplikacjamiMówią …
Bardziej tajne finanse Apple
Firma Apple była stosunkowo otwarta na temat swoich źródeł dochodów, w tym raportowania indywidualnych danych dotyczących sprzedaży iPhone’a, iPada i Maca.
Zmieniło się to w 2018 roku, kiedy firma ogłosiła, że będzie przestań zgłaszać numery sprzedaży, a zamiast tego ujawniłby tylko strumień przychodów dla każdej linii produktów. Biorąc pod uwagę zakres cen detalicznych dla różnych modeli, znacznie trudniej było zorientować się, jak dobrze sprzedają się poszczególne linie produktów.
Apple raportowanie dochodów z usług jako jednej liczby nie stanowiło większego problemu w czasach, gdy wiedzieliśmy, że jest to App Store plus znacznie mniejsze dochody z różnych innych rzeczy.
Ale dzisiaj sprawy mają się zupełnie inaczej. Usługi to olbrzymi elementem zarobków firmy. Firma jest warta o wiele więcej niż Mac i iPad razem wzięte i zbliża się do łącznej sumy komputerów Mac + iPad + AirPods + Apple Watch. Cholera, od najnowszych numerów to prawie o połowę mniej niż przychody z iPhone’a!
- iPhone: 40,67 miliarda dolarów
- Mac: 7,38 miliarda dolarów
- iPad: 7,22 miliarda dolarów
- Urządzenia do noszenia: 8,08 mld USD
- Usługi: 19,60 mld USD
Serwis to także jedyna część biznesu Apple, w której przychody (prawie) porusza się tylko w jednym kierunku – w górę.
Inwestorzy AAPL muszą zobaczyć wycinek App Store
Analitycy twierdzą, że muszą zobaczyć podział tych przychodów, aby właściwie zrozumieć przyszłe perspektywy firmy. Bloomberg raporty.
Rozważmy kwartał zakończony w czerwcu [where] 12% tempo wzrostu usług było znacznie wolniejsze niż 25%, które segment uśredniał w ciągu ostatnich czterech kwartałów […]
Apple wyraźnie nie umieścił App Store jako jednego z kilku biznesów napędzających wzrost usług, jak to miało miejsce od kilku lat. Zamiast tego Apple powiedział, że wzrost usług wynikał „głównie z wyższej sprzedaży netto z reklam, usług w chmurze i AppleCare”.
Co się dzieje? Czy naciski regulacyjne i prawne na praktyki i opłaty w App Store mogą mieć wpływ? Nie wiemy i o to chodzi […]
Analityk Arete Research, Richard Kramer, który zwrócił uwagę na stałe ograniczanie ujawnianych informacji przez Apple, w marcu zeszłego roku opisał usługi „jako czarną skrzynkę o wartości 70 miliardów dolarów, składającą się z 10 różnych firm”. Wydaje się, że to w porządku.
App Store jest tutaj wielką niewiadomą; konsensus jest taki, że pozostaje to największy kawałek przychodów z Usług, a marża zysku szacowana jest na 80%. Oznacza to, że przyczynia się do większości zysków z usług Apple. Więc jeśli środki antymonopolowe szkodzą tym dochodom, to bardzo ważna sprawa.
Apple zmaga się z ogromną presją antymonopolową na całym świecie, a głównym celem jest App Store. Na przykład w USA ustawa o otwartych rynkach aplikacji – która jest bliska głosowania – wymagałaby dużych zmian w modelu biznesowym App Store, w tym zezwalanie na zewnętrzne sklepy z aplikacjami. Inwestorzy AAPL bardzo chcieliby wiedzieć, jaki wpływ miałoby to na przychody i zyski firmy – a teraz nawet nie wiedzą, o jaką stawkę toczy się gra.
Zdjęcie: Milad Fakurian/Unsplash
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich do zarabiania. Więcej.
Sprawdź 9to5Mac na YouTube, aby uzyskać więcej informacji o Apple: