Halloween Kills było prawie końcem Michaela Myersa, dopóki nie wydarzyła się trylogia


Halloween zabija, kontynuacja 2018 roku Halloween, był w porównaniu do Avengers: Wojna bez granic ze względu na swoją pozycję jako otwartej konfiguracji do planowanej trylogii-capper 2022, Halloween się kończy. Ale obserwowanie rozwijającego się horroru przypomniało mi trochę więcej Mad Max: Droga furii. Co reżyser George Miller zrobił dla pościgów samochodowych, filmowiec David Gordon Green robi dla pomysłowej rzezi. Rozpocznij konfrontację z siwiejącą Laurie Strode (Jamie Lee Curtis) Halloween, Michael Myers wychodzi z płonącego budynku z zemstą. Myślałem, że wiem, jak wygląda szał slashera — film z 2018 roku jest makabryczny! – ale Halloween zabija to nieustanne morderstwo. Szczerze mówiąc, Green umieścił to w tytule.

Środkowy rozdział, balet marzeń o rozwalaniu głowy, nie zawsze był częścią planu Greena. Kiedy on i współautor Danny McBride podpisali kontrakt z oryginałem Johna Carpentera z 1978 roku Halloween z kontynuacją historii Laurie i przedstawieniem jej córki (Judy Greer) i wnuczki (Andi Matichak), para wyobraziła sobie dwuczęściowy, kręcony tyłem do siebie.

„Rozmawialiśmy o zrobieniu dwóch naraz” – mówi Green Polygon. „Za bardzo się przestraszyłem, ponieważ pomyślałem, że jeśli wszyscy nienawidzą pierwszego filmu, to będę musiał siedzieć i czuć się obrzydliwy przez rok, zanim wyjdzie drugi!”

Reklama

Zdjęcie: Ryan Green/Universal Pictures

Praca z pisarzem Jeffem Fradleyem (Wicedyrektorów), Green i McBride zasadniczo nakreślili łuk dla dwóch filmów, Halloween i gdziekolwiek Halloween się kończy wchodzi. „Ale potem, kiedy postanowiliśmy skupić się na jednym filmie, posunęliśmy się bardzo dużo [the ideas] z boku i skoncentrowaliśmy się na naszym odcinku z 2018 roku, przywracając niektóre postacie i koncepcje z filmu Johna Carpentera i Deborah Hill z 1978 roku, wprowadzając do niego nowe charakterystyczne ruchy. Kiedy to się udało i poczuliśmy, że możemy uzasadnić fanom, że mamy więcej historii do opowiedzenia, stworzyliśmy dwa kolejne filmy. Udało nam się zakończyć to, co uważam za fajny sposób na zakończenie i rozwiązanie sytuacji, która rozpoczęła się w 1978 roku”.

Seria Halloween jest zaśmiecona sequelami, które stawały się coraz bardziej zawiłe, gdy Michael stawał się coraz mniej „Kształtem”, jak pierwotnie zdefiniował go Carpenter, i bardziej uszkodzoną, ale trójwymiarową osobą. Seria filmów obejmuje bezpośrednie kontynuacje oryginalnej osi czasu Carpentera, dwa filmy w odnowionej osi czasu „H20”, a następnie oddzielny wszechświat ponownego uruchomienia Roba Zombie. Green i McBride zmyli to wszystko, kiedy odebrali z Laurie, ze swoim Halloween pozycjonowana jako „pierwsza” prawdziwa kontynuacja filmu z 1978 roku. Ale w tworzeniu Halloween zabija, stanęli w obliczu presji, aby uniknąć pułapek z przeszłości, nawet dając Michaelowi więcej uwagi.

„Michael jest sercem filmu, a to jedna z przeszkód i możliwości jako scenarzysty” – mówi Green. „Ale odmawiamy zagłębiania się w psychologię. Nie chcemy wiedzieć więcej”.

Reżyser porównuje Michaela do rekina w Szczęki — nie żeby chciał zrobić Szczęki 2. W przełomowym horrorze Spielberga pierwsze pojawienie się zabójczej ryby sygnalizuje widzom, że śmierć dla bohaterów może nastąpić wszędzie, nawet jeśli nie widzą, jak nadchodzi. Green chciał, aby The Shape funkcjonował w ten sam sposób, a widzowie niepokoili się, gdzie może się pojawić? „A więc jest to inny rodzaj horroru, w którym nie ma tradycyjnego usprawiedliwiania charakteru, a charakter superzłoczyńca. To nic, esencja zła. To pozbawiona wyrazu, pozbawiona emocji istota zabijania”.

Laurie łapie oddech z tyłu ciężarówki w Halloween Kills

Obraz: Uniwersalne zdjęcia

Green uważał, że kluczem jest utrzymanie Laurie jako „serca i duszy naszego filmu”, nawet podczas tworzenia bardziej gwałtownego i perkusyjnego rytmu chaosu Michaela. w Halloween zabija, kiedy inni mieszkańcy Haddonfield łapią wiatr po powrocie Michaela Myersa (tej samej nocy, co wydarzenia z filmu z 2018 roku), Green mówi, że chciał „nawigować po tym, jak [Laurie] zajmuje się Michaelem i przedstawia go społeczności. Wtedy rozpętuje się piekło.

Unikanie charakteryzacji i pójście na całość w dziale rozprysków sprawia, że Halloween zabija naprawdę wyjątkowy w porównaniu do innych pół-serdecznych sequeli horrorów. Decyzja odbiła się także na Greenie. Opisywany jako „a bardzo agresywny film do zrobienia”, produkcja składała się z siedmiu tygodni nocnych ujęć i kilku scen, w których obsada i ekipa mogli złapać oddech.

„Teraz się z tego śmiejemy, ale wtedy było to bardzo stresujące. Nie było żadnej sceny, w której dwie osoby rozmawiały w pokoju. Wszystko to szaleństwo, logistyka, sztuczki kaskaderskie, morderstwo lub krzyki. Codziennie kładziesz się spać zestresowany o 8:30 rano. Ale jednocześnie mamy grupę współpracowników i gwiazdorów, a wszyscy zaangażowani są tam z właściwych powodów, wstrzykując tyle entuzjazmu i zabawy. To była chora przygoda, która przypomina sen na jawie”.

Halloween zabija otwiera się w kinach i streamach na Peacock Premium 15 października



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

AGGRO DR1FT oferuje niechlujne, żywe powitanie w incelowym życiu

Ta recenzja AGGRO DR1FT został pierwotnie opublikowany po pokazie na Festiwalu Filmowym w Nowym Jorku w 2023 roku. Został...

Apple zwiększa kredyt w zamian za iPhone’a 15

Jeśli nadal masz iPhone'a 14 lub starszego, Apple oferuje Ci kredyt na zakup nowego iPhone'a, gdy zwrócisz go do firmy. Już wkrótce...

Jak małe i średnie firmy mogą powstrzymać złośliwe oprogramowanie dla komputerów Mac – bezpłatne seminarium internetowe

Niektórzy z nas są na tyle starzy, że pamiętają czasy, gdy złośliwe oprogramowanie było wyłącznie problemem systemu Windows. Komputery Mac były z...
Advertisment