Gry praktyczne PlayStation VR2: Horizon, Resident Evil i nie tylko


Gdy w 2019 roku Oculus przeszedł na łączność bezprzewodową z zestawem słuchawkowym Quest, wydawało się, że nie ma odwrotu. Przez lata wszyscy mówili o tym, jakie kłopoty są dla VR i jak nieuchronnie znikną pewnego dnia, gdy tylko technika się zorientuje. A tutaj był Oculus przed terminem, rozgryzając to.

Jasne, gry wyglądały na przestarzałe o generację lub dwie w porównaniu z tymi na Valve Index, Oculus Rift S, a nawet PlayStation VR, ale wydawało się to uczciwym kompromisem za coś, co nie sprawiało, że czułeś się tak, jakbyś był na smycz. Niemal natychmiast przerzuciłem się i zacząłem używać Questa mniej więcej wyłącznie do VR.

Nie byłem sam. Quest wystartował, stając się najpopularniejszą linią słuchawek i dostarczając milionom ludzi bardzo wygodną, ​​przyzwoitej jakości VR.

Po spróbowaniu PlayStation VR2 ostatnio przypomina mi się, czego nam brakowało.

W zeszłym tygodniu po raz pierwszy wypróbowałem nowy zestaw słuchawkowy Sony i zostałem zaskoczony tym, jak wspaniałe są dwie z jego gier namiotowych, Horyzont Zew Góry oraz Resident Evil Village, spojrzał. Nie polegali na cząsteczkach ani stylizowanym kierunku artystycznym; wyglądały jak gry konsolowe AAA, które akurat trafiły na VR. Ostatnie kilka lat grania w Quest ponownie skalibrowało moje oczekiwania dotyczące tego, jak powinny wyglądać gry VR, i wspaniale było zobaczyć, jak gry po raz kolejny pchają do przodu wizualnie bez konieczności skomplikowanej konfiguracji.

Nadal nie jestem szczególnie zachwycony powrotem do zestawu słuchawkowego na uwięzi, ale przy tak ładnym wsparciu Sony i grach jest to od razu kuszące.

Reklama

Zdjęcie: Matt Leone/Polygon

Zestaw słuchawkowy

Na konferencji prasowej Sony miałem okazję pobawić się sprzętem PSVR2 i wypróbować cztery wersje demonstracyjne gier. W przeważającej mierze wyskoczyło to, że sprzęt wydaje się być zaktualizowanym oryginalnym PSVR. Sony nie kołysze łodzią ani nie zmienia planów, jak to robili inni; kontynuuje tę samą ścieżkę, którą rozpoczęła sześć lat temu.

Sam zestaw słuchawkowy tym razem wygląda nieco inaczej – wysadzany kamerami i wycięty z ostrzejszymi krawędziami, aby pasował do wyglądu sprzętu PlayStation 5 – ale wydaje się znajomy, z tym samym rodzajem suwaka, wyściółki, elastyczności i rozłożenia ciężaru, jakie otrzymaliśmy na oryginalnej PlayStation VR.

Kluczowe korzyści wynikają z surowej mocy i sztuczek wizualnych, takich jak preferowane renderowanie (gdzie sprzęt w pełni renderuje tylko obszary, na które patrzysz), które pomagają grafice wyglądać na high-end – z pewnością imponujące jest to, że może replikować grę taką jak Resident Evil Village z minimalnym spadkiem z wersji konsolowej — i szeregiem zmian jakości życia.

Na przykład pod przodem urządzenia znajduje się teraz przycisk, który możesz nacisnąć w dowolnym momencie, aby przełączyć się na widok przezroczystości za pomocą wbudowanych kamer wbudowanych w zestaw słuchawkowy. Dzięki temu możesz wstrzymać grę, aby porozmawiać z kimś w pokoju lub podnieść kontrolery bez konieczności zdejmowania zestawu słuchawkowego, a następnie dostosować go po ponownym założeniu.

Fajnie też, że Sony uprościło okablowanie związane z konfiguracją. Chociaż musisz mieć do czynienia z wystającym z tyłu przewodem, teraz jest to pojedynczy przewód, który podłącza się do PS5, a nie bałagan kabli. Jeśli używasz przewodowych słuchawek, zdejmowanie ich, a następnie zdejmowanie zestawu słuchawkowego, wciąż jest trochę kłopotliwe, ale to postęp. Brak potrzeby PlayStation Camera dodatkowo upraszcza konfigurację dzięki kamerom w zestawie słuchawkowym.

Kamery te umożliwiają również systemowi dokładniejsze i dokładniejsze śledzenie Twoich ruchów. Na oryginalnym PSVR posiadanie jednej kamery w stałej pozycji oznaczało, że gry miały problemy, gdy prosiły graczy, aby odwrócili się w bok lub spojrzeli za siebie. Teraz, ponieważ śledzenie pochodzi z zestawu słuchawkowego, o ile trzymasz kontrolery przed sobą, możesz bez problemu szukać wszędzie. Stare wiadomości na innych platformach, ale tutaj mile widziany dodatek.

Podobnie, kontrolery Sony PlayStation VR2 Sense aktualizują interfejs, wyglądając i czując się bardzo podobnie do kontrolerów dołączonych do Quest i Quest 2, z uchwytami zamkniętymi w plastikowych pierścieniach, aby pomóc w śledzeniu i możliwości raczej zarejestrowania dotknięcia przycisku niż prasa. Ponownie działają dobrze i stanowią kluczową aktualizację, ale będą znajome dla tych, którzy nadążali za innym sprzętem.

Połącz haptyczne sprzężenie zwrotne i adaptacyjne wyzwalacze w kontrolerach, wibracje w zestawie słuchawkowym i wbudowane śledzenie gałek ocznych, a urządzenie Sony oferuje wiele sposobów na zamieszanie z graczami, a także kilka elementów, które odróżniają go od konkurencja.

Ale wydarzenie Sony nie dotyczyło tylko sprzętu. W rzeczywistości niewiele z tego było — większość skupiała się wokół czterech wersji demonstracyjnych gier.

Gracz celuje łukiem i strzałą w Obserwatora na brązowym, otwartym obszarze

Zdjęcie: Sony Interactive Entertainment

Horyzont Zew Góry

Jedna z najpiękniejszych gier jakie widziałem w VR, Zew Góry wygląda jak wizualna wizytówka nowego zestawu słuchawkowego Sony. Liście, wiatr, ogień, eksplozje i gigantyczne roboty wypełniają niebo, gdy przemierzasz nową historię Horizon.

Podczas gdy gra toczy się w tym samym wszechświecie, co Horyzont Zero Świt oraz Zakazany Zachód, to inny rodzaj doświadczenia. Po pierwsze, zamiast sterować gwiazdą serialu Aloy, grasz jako Ryas, „zhańbiony były żołnierz Carji poszukujący odkupienia”, według Sony. Po drugie, grasz w pierwszej osobie, więc przede wszystkim widzisz Ryasa za pomocą pary bezcielesnych rąk, gdy wspinasz się, pływasz, używasz łuku i strzały oraz w inny sposób wchodzisz w interakcje z otaczającym cię światem.

Według twórców gra potrwa około sześciu lub siedmiu godzin, a walka będzie polegać przede wszystkim na strzelaniu strzałami, a nie na dzikich akrobacjach w zwarciu, które widzieliśmy we wcześniejszych grach. Ale jeśli gigantyczna bitwa Thunderjaw, którą rozegrałem w demie wydarzenia prasowego, jest jakąkolwiek wskazówką, te walki powinny wydzielać wiele takich samych endorfin.

W porównaniu z innymi grami na wystawie, Zew Góry wydawał się najbardziej niestandardowym rozwiązaniem dla nowego zestawu słuchawkowego, z miłymi akcentami, takimi jak wibracje zestawu słuchawkowego i używanie śledzenia wzroku do kontrolowania menu gry.

Lady D patrzy na gracza w Resident Evil Village

Zdjęcie: Capcom

Resident Evil Village

Duży szef o długości 9 stóp i 6 cali Lady Dimitrescu to rodzaj kaskaderskich spektakli Twórcy VR budują całe gry, więc dobrze się sprawdziło, że Capcom ustawił ją w kolejce Resident Evil VillageWedług Capcom, tryb VR, który będzie składał się z podstawowej kampanii gry i jest „obecnie opracowywany wyłącznie” na PSVR2.

W krótkim pokazie na wystawie Lady D wyraźnie wyróżniała się, rozmawiając z tobą, gdy zwisasz z sufitu pokoju z haczykami w dłoniach, dając ci z bliska spojrzenie na to, jak ogromna i onieśmielająca jest — i o ile bardziej szczegółowo wygląda w porównaniu do modeli postaci w Resident Evil 7 na PSVR lub Resident Evil 4 na Quest.

Przedstawiciele Capcom twierdzą, że tryb VR będzie zawierał niewielkie poprawki balansu i szereg drobnych poprawek interfejsu (takich jak możliwość trzymania obu rąk w górze, aby zablokować), ale bez znaczących zmian treści w stosunku do oryginalnej kampanii.

Gwiezdne wojny: Opowieści z krańca galaktyki — edycja rozszerzona

Połączyć Gwiezdne Wojny: Opowieści z Skraju Galaktyki i jego Ostatnie połączenie kontynuacja w jednym pakiecie, wygładzenie projektu, aby dwie wyglądały jak jedna gra, dodaj ulepszone efekty wizualne i masz Gwiezdne wojny: Opowieści z galaktyki — Edge Wersja rozszerzonawyłącznie na PSVR2.

Podobnie jak w przypadku serii Vader Immortal firmy ILMxLAB, gra ma lekki rodzaj parku rozrywki, w stylu pudełka z zabawkami, co być może jest odpowiednie, biorąc pod uwagę tytuł. Demo na imprezie prasowej Sony składało się z dyskusji i minigier w barze, po których nastąpiła krótka strzelanina na świeżym powietrzu, ale wydaje się, że jest to gra stworzona z myślą o dłuższych sesjach gry, więc trudno było uzyskać doskonałe wyczucie to w krótkiej próbce.

Żywe trupy: Święci i grzesznicy – Rozdział 2: Odwet

Ostatnia gra na wystawie mogła być najbardziej niepokojąca, co mówi coś, biorąc pod uwagę, że na tej liście znajduje się gra Resident Evil. Ale ataki w zwarciu Walking Dead wyciągają z ciebie coś z bliska w VR i to, czy czytasz to jako pochwałę lub krytykę, może dobrze zdecydować, czy powinieneś zagrać w tę grę.

Jako początkujący walczyłem o znalezienie broni i amunicji oraz przeładowanie, będąc ściganym przez zombie, co z pewnością miało na celu zwiększenie strachu przed tym wszystkim, ale wydawało mi się to trochę przytłaczające, więc mam nadzieję, że pełna gra przyspiesza wszystko w bardziej stopniowy sposób.

Wracając do środka

Podobnie jak w przypadku każdego nowego sprzętu do gier, wsparcie oprogramowania będzie miało większe znaczenie niż sam sprzęt. I jak dotąd wydaje się, że Sony jest na dobrej drodze, z dobrą mieszanką gatunków i licencji, choć jest jeszcze za wcześnie. Horizon wygląda znacznie bardziej solidnie niż większość dużych gier licencyjnych, które widzieliśmy na PSVR1, i chociaż te cztery gry są powiązane z dużymi markami, Sony ogłosiło wczoraj, że Quest jest ulubionym dungeon crawlerem Demo trafi również na PSVR2.

Wielkim pytaniem w tym momencie jest to, jak będzie wyglądać następna fala oprogramowania. Czy zobaczymy nowy pokaz świateł synestezji od Enhance? Coś radosnego od zespołu Asobi? Kolejna przejażdżka filmowa z London Studio? Gdy te karty będą się układać, uzyskamy znacznie jaśniejszy obraz tego, czego możemy się spodziewać po PSVR2. Ale na poziomie sprzętowym trudno nie lubić tego, co do tej pory pokazało Sony.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Zarobki Alphabet pokazują chęć zwiększenia wykorzystania Google Cloud i sztucznej inteligencji

Alphabet, matka Google, odnotowała 15% wzrost przychodów w pierwszym kwartale do 80,5 miliarda dolarów. Chociaż reklama nadal zarabia najwięcej, działalność firmy w...

Doskonała stabilność dzięki BIOSowi GIGABYTE BETA z technologią Intel Baseline na płytach głównych Z790/B760

GIGABYTE TECHNOLOGY Co. Ltd, wiodący producent płyt głównych, kart graficznych i rozwiązań sprzętowych, wypuścił najnowszą wersję beta BIOS-u z funkcją Intel Baseline dla...

Western Digital ogłasza wyniki finansowe za trzeci kwartał 2024 r

Western Digital Corp. opublikowało dzisiaj wyniki finansowe za trzeci kwartał 2024 r.„Jak potwierdzają nasze doskonałe wyniki za trzeci kwartał, Western Digital w dalszym...
Advertisment