Artykuł w HouseFresh, witrynie poświęconej jakości powietrza, uderzył w nerw w lutym: opisał, jak niezależni wydawcy są stopniowo wypierani z wyników wyszukiwania Google, a ich miejsce zajmują duże firmy medialne. Jak wynika z dalszych badań opublikowanych przez HouseFresh, kilka miesięcy później sytuacja stała się jeszcze bardziej tragiczna.
W lutym redaktor naczelna HouseFresh, Gisele Navarro, zwróciła się do wydawców takich jak BuzzFeed I Rolling Stone’a jak niektórzy z winowajców, którzy pomimo braku wiedzy specjalistycznej publikują treści na temat oczyszczaczy powietrza — ale Google i tak nagradza te witryny wysokimi rankingami. Wynik to strona wyników wyszukiwania wypełniona treściami SEO-firstktórego zadaniem jest jedynie wysoka pozycja w Google.
W kawałku opublikowany dzisiajtwierdzi, że witryna HouseFresh „praktycznie zniknęła” z wyników wyszukiwania: ruch związany z wyszukiwaniem spadł w ostatnich miesiącach o 91 procent, z około 4000 odwiedzających dziennie w październiku 2023 r. do 200 dziennie.
„Straciliśmy rankingi, które utrzymywaliśmy przez miesiące (a czasem lata) dla artykułów, które są stale aktualizowane i ulepszane w oparciu o wnioski z naszych bezpośrednich i dogłębnych testów, nasze długoterminowe doświadczenia z produktami i opinie naszych czytelników ” – pisze Navarro. „Nasz artykuł [previously ranked at #2] jest teraz głęboko ukryte pod sponsorowanymi postami, poradami Quora z 2016 r., listami najlepszych pozycji z witryn dużych mediów i nie mniej niż 64 listami produktów w Zakupach Google. Sześćdziesiąt. Cztery.
Firma Google nie odpowiedziała natychmiast na prośbę o komentarz.
Artykuł HouseFresh to fascynujące i głębokie zanurzenie się w kawałek Internetu, który jest tak wszechobecny, że łatwo uznać go za coś oczywistego: recenzje produktów. Prawie każda witryna z wiadomościami zawiera takie informacje, nawet jeśli produkty nie są bezpośrednio związane z wiedzą specjalistyczną danego punktu sprzedaży. woła HouseFresh Forbesana przykład, która opublikowała mnóstwo artykułów na temat kotów i szczeniąt jako sposób spróbować nakłonić czytelników do wykupienia ubezpieczenia zwierząt domowych. Nie ma oczywistej konieczności redakcyjnej Forbesa pisać artykuły takie jak „20 największych ras psów” lub „Jakie owoce mogą jeść psy?” — dopóki nie spojrzysz na boczny pasek tych historii, który jest wypełniony dziesiątkami linków partnerskich do ubezpieczenia zwierząt domowych Forbesa dostaje łapówkę za każdym razem, gdy ktoś się zarejestruje.
Ten rodzaj treści afiliacyjnych zorientowanych na SEO jest bezwzględnie wdrażany w niezliczonych witrynach. Kiedy w zeszłym roku CNET odkryto, że używa narzędzi sztucznej inteligencji do tworzenia dziesiątek historii, były to „wiecznie zielone” artykuły obciążające SEO skupił się najpierw. W przypadkach Ilustrowane sporty I USA dziś‘S Porażka w zakresie treści AI, ale także recenzje produktów tworzono przy użyciu narzędzi do automatyzacji.
Agresywne kierowanie na czołowe miejsca wyszukiwania Google – ze sztuczną inteligencją lub bez niej – przez duże media najbardziej wpływa na małe witryny, takie jak HouseFresh. Znacząca utrata ruchu w przypadku niezależnych wydawców często wystarcza do całkowitego zamknięcia placówki.
„Ten spadek ruchu w wyszukiwarce Google wpłynął na nasze dochody, zdolność do utrzymania zespołu i nasze plany na przyszłość” – pisze Navarro. Wydaje się jednak, że HouseFresh ma tendencję spadkową: outlet obiecuje „odkrywać oszukańcze produkty”, przeglądając produkty polecane przez dużych wydawców w przewodnikach po produktach.
„A jeśli Google nie chce oceniać naszych recenzji, wykorzystamy przeciwko nim ich własne, niepełne wyniki, aby przedstawić nasze usunięcia ludziom, zanim zmarnują pieniądze na zawyżony i przereklamowany produkt”.