To jest Gorąca kapsuła, Krawędź”biuletyn o podcastingu i branży audio. Zapisać się Tutaj po więcej.
Mam nadzieję, że wszyscy wypoczęli po świątecznym weekendzie. Dzisiaj mam pytania i odpowiedzi z dwoma założycielami Dobra taśma, nowy drukowany magazyn ukazujący się dwa razy w roku, którego celem jest opowiadanie nieopowiedzianych historii w branży podcastów. Publikacja ma zawierać mieszankę dziennikarstwa i krytyki kulturowej na temat opowiadania historii audio – z naciskiem na mniej znanych twórców i niezależne sposoby produkcji. Planowany jest pierwszy numer wydany jesienią.
Istnieje kilka cennych punktów sprzedaży skupionych na branży podcastów (to oczywiście jeden z nich), więc chciałem dowiedzieć się, na co mają nadzieję założyciele Dobra taśma mogą wnieść coś do obecnego dyskursu na temat audio — i dlaczego uważają, że druk jest odpowiednim medium do tego. Nawiązałem kontakt z wydawcą magazynu, Danem Cardielem (który jest również wiceprezesem ds. współpracy twórców w Gumball) i dziennikarką Alaną Hope Levinson, która kształtuje redakcję publikacji. Oto lekko zredagowany zapis naszych pytań i odpowiedzi, które zostały przeprowadzone przez e-mail.
Rzucam też okiem na ankietę Acast wśród nabywców reklam podcastów i ciekawą nową ofertę pracy w Spotify.
Dlaczego Dobra taśma uważa, że rozmowa musi się zmienić wokół podcastów
Czy możesz powiedzieć coś więcej o tym, co skłoniło Cię do uruchomienia pomysłu? Dobra taśma? W swoim ogłoszeniu wspomniał Pan o braku „poświęconego piśmiennictwa kulturowego”, które obejmuje branżę audio.
Dane Cardiel: Wiesz, podejrzewam, że wielu twórców nie widzi siebie w większości relacji medialnych z naszej branży. Co więcej, nie ma wielu dedykowanych zasobów dla pisarzy, aby omówić branżę z perspektywy kulturowej. Mając to na uwadze, po ubiegłorocznym udziale w On Air Fest w Los Angeles, poczułem potrzebę zbadania koncepcji magazynu i dość szybko wymyśliłem nazwę Dobra taśma – które bardzo kocham. Wydawało mi się, że nie mam innego wyjścia, jak tylko to przejrzeć.
Czy możesz przedstawić mi swoje teorie na temat tego, dlaczego brakuje tekstów o podcastach — a także jak wyglądałby ten przekaz?
Alana Hope Levinson: Vice, który zbudował globalne imperium informacyjne na „nowoczesnym” dziennikarstwie kulturalnym, złożył wniosek o upadłość po tym, jak został wyceniony na 5,7 miliarda dolarów w 2017 roku, mówi wszystko. Model biznesowy głównych firm medialnych zawiódł, a to oznacza, że pisarze mają o wiele mniej miejsc do pisania. Redaktorzy w istniejących redakcjach z kurczącymi się budżetami nie chcą ryzykować niczego, co nie generuje wirusowych wyników — nawet jeśli jest to ważne lub interesujące kulturowo. Myślę też, że dziennikarstwo o kulturze musi teraz konkurować z materiałami tworzonymi przez influencerów, które zyskują znacznie więcej wyświetleń, ponieważ nie mają żadnych problemów etycznych, które towarzyszą naszej pracy. Straszna rzecz! Dane i ja budujemy to bardzo powoli (i zaczynamy od małych), abyśmy mogli stworzyć coś trwałego, co jest nieco chronione przed tymi siłami.
Jeśli chodzi o to, jak będzie wyglądać nasza relacja — chciałbym zobaczyć historie o podcastingu, które nie dotyczą tylko biznesowej strony rzeczy. Jak to jest zrobić podcast będący hitem, a nawet taki, który się nie udaje? Mam na myśli historie kultury, które analizują wpływy i dźwięki, eseje, które mówią to, czego wszyscy się boją, profile ludzi, którzy robią różne rzeczy. Myśleć co zrobiłem dla męskich mediów w Melale o dźwięku.
Jaka jest najważniejsza historia branży podcastów, której brakuje obecnie mediom technologicznym i rozrywkowym?
DC: Czytelnikom brakuje historii opisujących rzemiosło, kunszt i źródła utrzymania twórców dźwięku stojących za naszymi ulubionymi programami. Mamy tendencję do skupiania się na talentach z listy A, pomijając scenarzystów, redaktorów, producentów, inżynierów i kompozytorów, którzy sprawiają, że te projekty śpiewają. Podcasting ma ogromny wpływ na życie ludzi — i nie zawsze jest pozytywny. Chciałbym dać platformę dla tych historii, których nie widzimy w mediach głównego nurtu.
Dlaczego magazyn drukowany? A co może uchwycić to medium, co nie jest możliwe w przypadku mediów online lub podcastu? Mówiłeś o czytelnikach postrzegających Good Tape jako „obiekt artystyczny”.
DC: Nasze cyfrowe nawyki konsumpcyjne sprawiły, że młodsze pokolenia są zmęczone i przytłoczone. Ponieważ nasze życie w coraz większym stopniu opiera się na interakcjach cyfrowych, jest coś przywracającego w angażowaniu się w fizyczne media i technologie analogowe. Prawdę mówiąc, druk jest dla nas wyróżnikiem. nie myślimy Dobra taśma mógłby przebić się jako biuletyn lub podcast — i w obu formach nasze zainteresowanie nie zostałoby utrzymane w ten sam sposób.
Publikując tylko dwa razy w roku, Dobra taśma staje się czymś więcej niż nowym źródłem; to przedmiot z limitowanej edycji, którego można pożądać. Magazyn drukujemy również na tradycyjnej gazecie, co daje nam tak wiele miejsca na eksplorację naszych pomysłów w przekonujący i świeży sposób, przy jednoczesnym utrzymaniu niskich kosztów.
Nabywcy reklam uważają, że podcasty biznesowe zapewniają najwyższy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki
Nabywcy reklam w podcastach uważają, że podcasty biznesowe — bardziej niż kryminały, komedie czy jakikolwiek inny gatunek — generują największy zwrot z wydatków na reklamę, jak wynika z niedawnej ankiety przeprowadzonej przez firmę Acast na temat reklam podcastów. Około 38 procent ankietowanych stwierdziło, że podcasty biznesowe oferują najwyższy ROA (zwrot z aktywów), większą grupę niż filmy i telewizja (16 procent) oraz sport (9 procent). Nawet popularne gatunki, takie jak prawdziwy kryminał (4 procent) i komedia (5 procent), zdawały się przynosić duże zyski niewielkiej części kupujących reklamy.
Portfele, a nie liczba uszu, wydają się być kluczowym czynnikiem decydującym o tym, dlaczego podcasty biznesowe królują w reklamach. „Jeżeli mierzymy zwrot z nakładów na reklamę, wysokie wyniki w kategorii Biznes nie są niczym zaskakującym, ponieważ wiemy, że ci odbiorcy są zwykle bardziej zamożni” — Gabriella Gregoris, dyrektor ds. powiedział Radio wewnętrzne.
Spotify mogło zatrudnić kierownika ds. kopiowania dla swojej platformy podcastów
Dział podcastów Spotify widział wiele głośnych wyjścia i przetasowania w tym roku, które nadeszły, gdy platforma próbuje ograniczyć wydatki. Ale firma wciąż stara się pozyskać twórców podcastów i sprzedawać swoje wewnętrzne narzędzia do podcastów.
Do niedawna Spotify poszukiwało nowego pracownika, który poprowadzi głos i przesyłanie wiadomości za Spotify for Podcasters, wewnętrznym narzędziem platformy do podcastów. Nowy pracownik będzie budował głos marki we wszystkich kanałach należących do firmy, w tym w programach społecznościowych, redakcyjnych, płatnych akwizycji i programach dla twórców. Lista była pierwsza cętkowany przez Cyfrowe wiadomości muzyczne. Według oferta pracy na Linkedin Spotify nie przyjmuje już aplikacji na to stanowisko — co może oznaczać, że znaleźli odpowiedniego kandydata.
W marcu Spotify for Podcasters włączył usługę tworzenia podcastów Anchor do swojej platformy i rozszerzył narzędzia dostępne dla twórców. Wygląda na to, że ten nowy pracownik podejmie wyzwanie przekazania wiadomości o narzędziach społeczności podcastów Spotify — a także wymyśli rozwiązania wszelkich problemów. Zwolnienia z podcastów w Spotify i likwidacja kilku programów sygnalizowały zaostrzenie strun portfela – ale ten nowy pracownik wydaje się wskazywać, że wciąż podejmuje wysiłki z twórcami podcastów.