Gen Con 2022: SolForge Fusion, nowa gra karciana od twórców Magic, Ascension


Każdy entuzjasta gier stołowych ma swojego ulubionego mechanika. Moja jest konstrukcja pokładu. Jestem zapalonym graczem Wniebowstąpieniewtrącający się w Magia: Zgromadzeniemiłośnik Ponuryi pasjonat wszystkich innych podstaw tego gatunku. Aby powiedzieć, że byłem podekscytowany słysząc, że Richard Garfield (twórca MTG) i Justin Gary (twórca Wniebowstąpienie) tworzyliśmy Fuzja SolForge razem to mało powiedziane. Po wielu miesiącach śledzenia na Kickstarterze i przeszukiwania forum Reddit, w zeszłym tygodniu wreszcie udało mi się przetrzeć szlak do kuźni podczas tegorocznego Gen Conu w Indianapolis.

Zasadniczo gra jest odrodzeniem oryginału SolForge (darmowa cyfrowa gra karciana wydana w 2016 r.). Połączenie został zaprojektowany jako gra karciana, w którą mogą grać gracze na wszystkich poziomach umiejętności. Oznacza to wprowadzenie mechaniki budowania talii, która pozwala uniknąć pułapek przeładowanych „sieciowymi taliami” (tworzonych przez jednego gracza, przesyłanych do Internetu i kopiowanych przez masy w celu zmiażdżenia przeciwników) i zmniejsza koszty początkowe.

Kolejny kluczowy cel, jaki przyświecali twórcom Połączenie tworzył historię i tradycję. W odpowiedzi na tę historię Gary wspomniał, że napisano już ponad trzy lata łuków, a do oficjalnej premiery gry pozostał jeszcze ponad miesiąc. To imponujący wyczyn, biorąc pod uwagę, że gracze pomogą kształtować przyszłość Fuzja SolForge uniwersum — każde drzewo narracyjne będzie się rozgałęziać i zmieniać w zależności od wyników wydarzeń fabularnych (konkursy raz na wydanie, które decydują o wyniku przyszłych punktów fabuły), z których pierwsze odbędzie się w ten weekend na Gen Con.

Swój pierwszy mecz rozegrałem dalej Symulator stołowy (TTS) z Garym i zaczęliśmy od ustawienia naszego wirtualnego stołu. Po połączeniu naszych talii i wybraniu Forgeborn każdy z nas wyciągnął ręce i nadszedł czas, aby zobaczyć, kto zacznie z kuźnią.

Gra wybrała Gary’ego na początek, więc nadszedł czas, abym usiadł i przyglądał się jego grze. Kiedy twoja kuźnia jest zapalona, ​​możesz zagrywać karty z przodu dowolnej z pięciu linii lub wyrzucić kartę z ręki, a także wykonać dowolne darmowe akcje. Po zagraniu karty rozpoczyna się ulepszanie talii. Wersja karty niższego poziomu zostaje wygnana, a wersja następnego poziomu jest umieszczana na twoim stosie kart odrzuconych.

Skończył swoją kolejkę i to była moja szansa na odpowiedź. Wszystkie elementy gry były takie same w mojej turze, z wyjątkiem tego, że moje stworzenia były zagrywane do tylnych rzędów moich linii. Gdy każdy z nas skończył dwie tury, rozpoczęła się walka. Stworzenia w pierwszym rzędzie atakowały i zadawały obrażenia innym stworzeniom lub bezpośrednio uderzały przeciwnika. Stworzenia w tylnym rzędzie mogły się tylko bronić.

Reklama

Przechodziliśmy z linii na linię, odpędzając stwory, które zginęły w bitwie, dostosowując nasze życie do otrzymanych obrażeń i kończąc fazę walki. Dzięki temu nasza pierwsza faza talii została zakończona. Kuźnia została następnie przekazana do mnie i wylosowaliśmy nowe ręce po pięć kart, aby rozpocząć kolejną fazę talii. Gra trwała, dopóki nie osiągnę zera zdrowia. Gdyby żadne z nas nie osiągnęło zera przed końcem czwartego cyklu talii, wygrałby ten, kto ma najwięcej zdrowia.

Po mojej pierwszej grze z Garym przeprowadziłem własne testy, aby lepiej poznać grę.

Obraz: Rozrywka z kamiennym ostrzem

Rozgrywka ma wyraźną krzywą uczenia się. Zauważyłem, że w przeciwieństwie do MTG lub Wniebowstąpienie, Fuzja SolForge nie ma powolnego przyspieszania. Do zagrywania silniejszych zaklęć lub stworzeń nie potrzeba żadnych lądów ani zasobów. Pod pewnymi względami naprawdę mi się to podobało. Zamiast gry ciągnącej się z niczym na planszy, gra natychmiast zniknęła. Niestety ta funkcja może być onieśmielająca dla nowych graczy, ponieważ nie ma zbyt wiele czasu na nauczenie się przebiegu tury lub cykli talii przed wrzuceniem do walki.

Zauważyłem również, że ja i moi koledzy testerzy zapominaliśmy o używaniu naszych mocy Forgeborn. Często rozpraszały nas inne elementy gry lub po prostu gubiliśmy się w tym, co zrobiło. Potrzeba jednej do dwóch gier z kartami frakcji, aby naprawdę zrozumieć synergię i jak najlepiej nimi posługiwać. Z ograniczonym czasem gry i dostępem tylko do sieci TTS wersji, trudno nam było wejść w jakąkolwiek strategię.

Innym wzorem było zamiatanie zwycięstwa. Zwłaszcza między dwoma nowymi graczami wygrane były raczej dużym marginesem, a nie kilkoma punktami. W moich testach gry jeden gracz często wygrywał partię, a następny przegrał spektakularnie. Po zagraniu solidnego rzędu stworzeń przeciwnik prawie nie mógł uniknąć otrzymania ponad 20 obrażeń w jednej turze. Nawet na oficjalnie sankcjonowanych transmisjach na żywo obserwowałem, jak zespół dewelopera Stone Blade Entertainment przeciwko sobie, rozgrywka zmierzała w kierunku graczy wygrywających w osuwisku przeciwko finezyjnemu zwycięstwu.

Istnieje jednak wiele interesujących i przyjemnych aspektów gry. Jedyne w swoim rodzaju decki sprawiają, że szkicowanie i fusion są świeże. Tworzenie talii nigdy się tak naprawdę nie kończy, ponieważ kontynuujesz budowanie podczas gry. Ta sama połączona talia może zachowywać się zupełnie inaczej w zależności od kart, które zagrasz i ulepszysz w trakcie gry, co jest głównym remisem.

Gary i Garfield usunęli pewne bariery dla nowych graczy, aby zainteresować się tytułem. Zestawy i pakiety boosterów można łączyć na tysiące sposobów, pozwalając graczom czerpać więcej korzyści z gry bez kupowania kosztownych talii od razu. Gra jest również hybrydowym konstruktorem talii, więc zostanie uruchomiona TTS i do blatów jednocześnie. W przeciwieństwie do innych tytułów z aplikacjami towarzyszącymi, takimi jak Wniebowstąpienie, gracze mogą skanować tworzone przez siebie unikatowe talie i przesyłać je. Dzięki temu gra online nie jest tylko wirtualną platformą i pozwala na osiągnięcie prawdziwych wrażeń z gry zarówno w trybie online, jak i poza nim.

Gra Fuzja SolForge na TTS nie jest doskonały. Błędy wczytywania i wady projektowe (takie jak nakładki zasłaniające pięć moich linii przed moim przeciwnikiem) kończą wyprowadzanie graczy z gry. Zwłaszcza dla tych, którzy są nowicjuszami na platformie, interfejs może znacznie odciągnąć od nauki i czerpania przyjemności z gry. Pojawiło się kilka opóźnień w wydaniu gry i chciałbym, aby twórcy wykorzystali ten czas na stworzenie aplikacji towarzyszącej, wyprodukowanej z taką samą funkcją skanowania i odtwarzania.

Miłym elementem, jaki oferuje hybrydowa premiera, jest to, że oficjalnie sankcjonowane turnieje mogą odbywać się od razu online. Talie i gracze również wyrównują poziomy rywalizacji. Zapobiega to wyrzucaniu nowicjuszy przez profesjonalistów, a także zapewnia zachętę do zwiększania poziomu talii, aby rywalizować w wydarzeniach wyższego poziomu.

Ale czy gra będzie w stanie zainteresować zwykłych graczy, czy też wpadnie w pętlę głównie rywalizacji? Jest świetna wartość powtórek i są unikalne aspekty budowania talii, które zdecydowanie doceniam, ale nie jestem pewien, czy sama rozgrywka robi coś nowego. Czy nie polega zbytnio na uroku rywalizacji i różnorodności talii? Tylko czas powie.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Mówi się, że AirTag 2 ponownie zostanie ogłoszony w 2025 roku

Minęły trzy lata od premiery Apple AirTag, moduł do śledzenia przedmiotów, który integruje się z urządzeniami Apple. Niewiele jednak słyszano o planach...

We wtorek Sonos zapowiada swój „najbardziej pożądany produkt wszechczasów”.

Sonos dokucza zarówno w e-mailach, jak i poza nim Media społecznościowe, że „najbardziej pożądany produkt wszechczasów” „wkrótce” pojawi się 21 maja (w najbliższy...

„Flight of the Conchords” sprawił, że nowy film Netflixa „Thelma” stał się wielkim hitem

Nowy film animowany Netflixa Thelma Jednorożec jest pełen uduchowionej muzyki rockowej, ale jeden numer wyróżnia się niczym neonowy ból kciuka:...
Advertisment