Konflikt pomiędzy usługą telewizji strumieniowej Fubo a Warner Bros. Discovery stale się zaostrza. Ogłoszono Fubo w popołudniowym komunikacie prasowym że natychmiast zrezygnował z sieci Discovery – „w tym między innymi Discovery, HGTV, Food Network i TLC” – i nie był w stanie osiągnąć osobnej umowy w sprawie udostępnienia swoim klientom sieci sportowych Turner TNT, TBS i truTV.
Firma twierdzi, że nie miała innego wyjścia, jak porzucić część kanałów Discovery po tym, jak rozmowy z WBD nie przyniosły żadnych rezultatów, i oskarża WBD o negocjacje w złej wierze oraz „nadużycie ogromnej siły rynkowej, które ostatecznie ogranicza wybór konsumentów”.
Fubu twierdzi, że zaoferowała WBD „stawki rynkowe” w celu zabezpieczenia całej tej zawartości, ale nigdy nie otrzymała kontroferty. Uważa się, że gigant branży rozrywkowej nalegał na „stawki powyżej stawek rynkowych”. Fubo dalej podnosi alarm, mówiąc w zasadzie, że dokładnie takie zachowanie przewidział, gdy Warner Bros. Discovery, Disney i Fox ogłosiły plany opracować własną usługę transmisji strumieniowej skoncentrowaną na sporcie.
Fubo nie tracił czasu, pozywając firmy, mając nadzieję, że albo zapewni uczciwe warunki swoim własnym umowom dotyczącym transmisji strumieniowej w dłuższej perspektywie, albo, jeśli to się nie uda, całkowicie zablokuje uruchomienie usługi. To ma uzyskał wsparcie od Dish i DirecTVobie wyraziły obawy, że znajdą się w niekorzystnej sytuacji w związku z koniecznością konkurowania z megausługą sportową.
Oto fragment dzisiejszego komunikatu prasowego Fubo:
Warner Bros. Discovery uniemożliwiło także naszym klientom możliwość subskrybowania treści sportowych Turner oddzielnie od treści Discovery w ramach tańszego pakietu sportowego typu skinny. Jednak Warner Bros. Discovery ogłosiło, że planuje udostępnić te niezbędne treści w ramach nadchodzącego wspólnego przedsięwzięcia związanego z transmisją sportową z The Walt Disney Company i Fox Corp.
To wszystko brzmi znajome przechodzenie tam i z powrotem które zwykle słyszymy za każdym razem, gdy serwisy streamingowe i właściciele treści kłócą się o przedłużenie umowy. Proszą o zbyt wiele to stały refren, a Fubo uważa usunięcie sieci Discovery za najlepszy wysiłek mający na celu „unikanie przenoszenia dodatkowych kosztów na konsumentów”. Obecnie plany usługi zaczynają się od 79,99 USD miesięcznie, więc podwyżka cen sprawi, że Fubo stanie się poza zasięgiem jeszcze większej liczby osób.
W przypadku gdyby w dającej się przewidzieć przyszłości sieci Discovery przepadły, czy Fubo nie powinno stać się… tańsze? Chciałbyś tak myśleć! Ale zwykle to nie działa w ten sposób.
Oto sieci, które zniknęły do dziś:
Krawędź zwrócił się do Warner Bros. Discovery z prośbą o komentarz. Pójdę dalej i założę, że firma wskaże Fubo jako nierozsądną stronę w tym sporze.