Ekspert badający system przechwytywania odmawia spotkania z „niegodnym zaufania” urzędem pocztowym


Były dyrektor Poczty z wieloletnim stażem, który prowadzi kampanię na rzecz użytkowników drugiego kontrowersyjnego systemu informatycznego Poczty, odrzucił ofertę swojego byłego pracodawcy dotyczącą spotkania w celu omówienia kwestii kontrowersyjny system przechwytywania.

Urząd Pocztowy bada obecnie twierdzenia, że ​​podobnie jak w przypadku systemu Horizon, Capture doprowadziło do postawienia w stan oskarżenia i niesłusznego zwolnienia byłych kierowników poczty.

System Capture został wprowadzony w 1993 roku. Opisywany jako chwalebny arkusz kalkulacyjny, umożliwiał kierownikom poczty automatyzację księgowości. W odróżnieniu od systemu Horizon nie był to złożony system podstawowy wdrażany w sieci oddziałów Poczty, ale samodzielne oprogramowanie na komputerze indywidualnego użytkownika. Pojawiły się jednak problemy, a od czasu wyemitowania przez ITV dramaturgii na temat skandalu na poczcie byli użytkownicy opowiadali traumatyczne historie o niewyjaśnionych brakach, oskarżeniach i ruinie finansowej.

Rupert Lloyd Thomas, który przepracował 27 lat na poczcie na różnych wysokich stanowiskach, w tym w IT, od początku lat 70. XX wieku, powiedział, że Urząd Pocztowy „kontaktował się” z nim, odkąd zaczął badać system przechwytywania i jego wady.

Lloyd Thomas powiedział jednak, że nie będzie współpracował z tą organizacją ze względu na brak zaufania. „Są ludzie skażeni przez Pocztę, którzy nadal tam pracują, i nie będę z nimi pracować, ponieważ są niegodni zaufania” – powiedział. „Przyglądałem się dochodzeniu i stwierdziłem, że jest tam mnóstwo złych nasion”.

Użytkowników systemu Capture spotkał ten sam los, co wiele ofiar skandalu związanego z Post Office Horizon – oskarżono ich o niewyjaśnione braki księgowe, które ich zdaniem wynikały z błędów komputera, a niektórym z nich wszczęto postępowanie karne.

Reklama

Tymczasem, wykorzystując dyskietki odkryte przez Computer Weekly, własne dochodzenie Thomasa dotyczące błędów Capture ujawniło więcej problemów z oprogramowaniem.

Lloyd Thomas odkrył niedawno przewodnik dotyczący rozwiązywania problemów z programem Capture z początku lat 90. XX wieku, z którego wynika, że ​​przerwy w dostawie prądu mogą spowodować uszkodzenie danych i nieprawidłowe konta.

Poradnik opisuje problem jako „uszkodzone dane – czyli podsumowania nie wyświetlają prawidłowej liczby transakcji lub wartości pokazanej na ekranie” lub „całkowita wartość pokazana na dole ekranu różni się od liczby transakcji pokazanej powyżej”.

Podaje przyczynę jako „wyłączenie komputera lub przerwę w dostawie prądu (nawet jeśli tylko na kilka sekund) podczas pracy w programie przechwytującym”.

Dysk instalacyjny programu Capture marki Post Office

Lloyd Thomas wzywa byłych kierowników poczty, aby pomogli jemu i innym w dalszym badaniu poprzez dostarczenie kolejnych dysków. Zaapelował w szczególności o wersję C50 lub dowolne wersje dla regionu Londynu, które różniły się od wersji prowincjonalnych używanych poza Londynem.

Rzecznik Urzędu Pocztowego powiedział: „Nadal aktywnie badamy szereg dochodzeń dotyczących programu Capture i przez cały ten czas regularnie informowaliśmy Departament Biznesu i Handlu oraz posła Kevana Jonesa o naszych ustaleniach. Podzieliliśmy się teraz z działem zaleceniem dotyczącym dalszych działań i mamy nadzieję, że jak tylko będzie to możliwe, przekażemy dalsze informacje byłym użytkownikom programu Capture”.

Niedawno rząd zgodziła się na powołanie niezależnego eksperta IT w celu zbadania systemu Captureo którym Urząd Pocztowy zdaje się niewiele wiedzieć.

Ekspert ds. informatyki śledczej Jason Coyne, który odegrał kluczową rolę w ujawnieniu luk w systemie Horizon, powiedział, że jest przygotowany do podjęcia się tego zadania. W odpowiedzi na oświadczenie rządu na X, dawniej Twitterze, napisał: „Korzystając z tych samych solidnych procesów dochodzeniowo-śledczych z zakresu IT, które zastosowano w 2003 r., analizując pocztę w Cleveleys i dochodzenie w sprawie programu Horizon na lata 2017–2019, zalecane przez sędziego Frasera, byłbym szczęśliwy podjąć się śledztwa w sprawie przejęcia poczty, po otrzymaniu odpowiednich instrukcji.

Skandal na poczcie był po raz pierwszy zaprezentowany przez Computer Weekly w 2009 rokuukazujący historie siedmiu podoficerów i problemy, jakie napotkali z powodu oprogramowania księgowego (zobacz poniżej kalendarium artykułów Computer Weekly na temat skandalu).


• Przeczytaj także: Co musisz wiedzieć o aferze Horizon

• Obejrzyj także: Dokument ITV – Pan Bates kontra poczta: prawdziwa historia




Source link

Advertisment

Więcej

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Dziennikarstwo ekologiczne jest atakowane

Według a raport wydany przez UNESCO dla upamiętnienia Światowy Dzień Wolności Prasy.UNESCO i Międzynarodowa Federacja Dziennikarzy przeprowadziły ankietę wśród 905 dziennikarzy ze 129...

Wall Genie na iPhone’a chce pomóc Ci w tworzeniu pięknych tapet za pomocą sztucznej inteligencji

Zaobserwowaliśmy niesamowity postęp w zakresie wizualnych narzędzi sztucznej inteligencji, takich jak DALL•E, Midjourney firmy Open AI i nie tylko. Teraz niezależny programista...

Mówi się, że iOS 18 ma pomóc użytkownikom podsumowywać wiadomości tekstowe za pomocą sztucznej inteligencji

Słyszeliśmy wiele plotek o tym, że iOS 18 będzie miał nowe funkcje oparte na sztucznej inteligencji, ponieważ sam dyrektor generalny Apple Tim Cook...
Advertisment