The Krytyczna rola Rzeczywiste imperium zabaw znów się rozwija. W czwartek ogłoszono grupę aktorów głosowych grających w Dungeons & Dragons Latarnia morska, nowy program członkostwa, który obiecuje być „najbardziej bezpośrednim sposobem” wspierania roli krytycznej. Beacon będzie oferować swoim członkom „szeroką gamę ekskluzywnych programów z wczesnym dostępem” i, co najważniejsze, pozwoli Critical Role ominąć zewnętrzne usługi wideo, takie jak YouTube i Twitch, gdzie większość treści jest przesyłana strumieniowo i hostowana.
Ale Critical Role nie porzuca tych platform, twierdzą jego twórcy. „Nic się nie zmienia dla widzów na Twitchu i YouTube” – powiedział dyrektor generalny Critical Role i członek obsady Travis Willingham wideo zapowiadające Beacon. Ale Beacon przeznaczony wyłącznie dla nowych członków obiecuje „bardziej niefiltrowane wrażenia” fanom Critical Role, powiedział Willingham.
Beacon będzie kosztować 5,99 dolarów miesięcznie lub 59,99 dolarów rocznie. Critical Role oferuje obecnie bezpłatny, ograniczony, siedmiodniowy okres próbny.
Oprócz programów wczesnego dostępu i ekskluzywnych filmów Beacon obiecuje przedsprzedaż wydarzeń na żywo (co, miejmy nadzieję, pomoże członkom uniknąć wyprzedanych koncertów, skalperów i wzrost cen), natychmiastowy dostęp do filmów na żądanie i podcastów, dostęp do ekskluzywnego serwera Discord oraz zniżki na towary.
Beacon będzie mógł pochwalić się dwiema ekskluzywnymi seriami: Kluczowa rola Czat przy kominku, opisywany jako comiesięczna seria „Zapytaj mnie o wszystko”, w której członkowie obsady odpowiadają na pytania z Discorda; I Czas odnowienia roli krytycznej, „wejściówkę za kulisy”, dzięki której widzowie będą mogli doświadczyć reakcji obsady po występie. Abonenci Beacon otrzymają także wcześniejszy dostęp do seriali Skrócona rola krytycznaskondensowany program w stylu szpuli z najważniejszymi fragmentami, wraz z aktualnymi seriami audio dla wszystkich grup wiekowych Ujęcie Re-Slayera oraz aktualne wersje audio głównych audycji Critical Role.
Marisha Ray, członkini obsady i dyrektor kreatywna w Critical Role, powiedziała, że Beacon pozwala zespołowi „wnieść więcej naszych działań do siebie”. Mniejsza zależność od zewnętrznych dostawców platform wydaje się stanowić dużą część planu Critical Role. „Nie jest tajemnicą, że platformy wideo tak mają […] przeżywali wzloty i upadki” – powiedział Ray, dodając: „nierzadko zdarza się, że nasze treści tracą na wartości, ponieważ wszyscy posługujemy się słownictwem nastoletnich żeglarzy”. Ray przyznał także, że platformy takie jak YouTube i Twitch wyświetlają reklamy w treściach związanych z rolą krytyczną, „które tak naprawdę nie są zgodne z naszymi przekonaniami”.
Willingham wspomniał o innej platformie strony trzeciej: Patreonie. Powiedział, że Beacon zaoferuje fanom „bardziej bezpośredni dostęp” do treści, obsady i społeczności Critical Role.
„Jesteśmy niesamowicie podekscytowani tym, co otwiera przed nami Beacon i jak nawiązujemy kontakt z naszą publicznością” – powiedział Willingham w oświadczeniu. „Nic się nie zmienia w sposobie, w jaki widzowie mogą oglądać naszą obecną ofertę programów, dlatego jesteśmy podekscytowani możliwością zapewnienia dostępu, treści i korzyści w sposób, jakiego nigdy wcześniej nie mieliśmy”.
Critical Role wystartowało dziewięć lat temu jako serial internetowy, w którym profesjonalni aktorzy głosowi (Laura Bailey, Taliesin Jaffe, Ashley Johnson, Matthew Mercer, Liam O’Brien, Marisha Ray, Sam Riegel i Travis Willingham) improwizują w kampaniach D&D. W ciągu setek odcinków obejmujących wiele kampanii rola krytyczna ewoluowała i rozszerzyła się o komiks, serial animowany, własne systemy gier RPGi inne serie spinoffów wideo. Twórcy serialu twierdzą, że Beacon pozwoli im nadal inwestować w swoje franczyzy i biznes.