Klub ma ogromna konkurencja od dużych firm, które chcą posiadać przestrzeń audio na żywo, ale może to wybić się w określony sposób. Firma wprowadza nowy tryb muzyczny, który może uczynić go lepszym miejscem do grania i słuchania muzyki na żywo przed Zgłoszony wpis Amazona w tę przestrzeń i jako Twitter rozpoczęło wprowadzanie „przestrzen biletowanych” gdzie muzycy również mogli organizować występy. Spotify ma również własną aplikację audio na żywo.
Jeśli jesteś muzykiem w Clubhouse lub lubisz słuchać muzyki na żywo w aplikacji, nowy tryb muzyczny „optymalizuje Clubhouse, aby nadawać Twoją muzykę w wysokiej jakości i doskonałym dźwięku stereo”, zgodnie z wpis na blogu firmy. Clubhouse nie mówi, co oznacza wysoka jakość, ale wspomina również, że możesz teraz podłączyć profesjonalny sprzęt, taki jak mikrofon USB lub mikser, i używać go podczas transmisji. Clubhouse dodał już dźwięk przestrzenny pod koniec sierpnia, dzięki czemu rozmowy brzmią bardziej jak pomieszczenie pełne ludzi niż zwykła rozmowa głosowa.
Możesz łatwo włączyć tryb muzyczny, dotykając trzech kropek w prawym górnym rogu pokoju, wybierając Jakość dźwięku, a następnie wybierając Muzyka. Jeśli jednak chcesz tylko posłuchać występu, nie musisz tego robić — po prostu usiądź i ciesz się stereofonicznym dźwiękiem ze słuchawek, głośników lub samego telefonu.
Clubhouse zauważył również, że niedawno wprowadzona funkcja Clips — co pozwala uchwycić 30-sekundowe nagranie — obsługuje również dźwięk stereo, więc jeśli zdecydujesz się zapisać fragment wykonania w trybie muzycznym, jakość dźwięku pozostanie taka sama. Tryb muzyczny będzie początkowo dostępny tylko na iOS, ale Clubhouse twierdzi, że wkrótce pojawi się wersja na Androida.
Oprócz trybu muzycznego Clubhouse zaktualizował również funkcję wyszukiwania. Platforma wyświetli teraz pasek wyszukiwania w wygodniejszym miejscu na górze Twojego korytarza. A jako dodatkowy plus, będziesz także mógł machać do znajomych bezpośrednio z paska wyszukiwania, funkcja, która pozwala szybko zapraszać znajomych do pokoju audio na żywo.
Amazon jest daleki od jedynej konkurencji Clubhouse w zakresie dźwięku na żywo. Clubhouse prawdopodobnie nauczył się swojej lekcji w zeszłym roku, kiedy Twitter, Facebook, LinkedIn, a nawet Spotify stworzyły własne wersje czatów z dźwiękiem. Wszystko to miało miejsce w czasie, gdy Clubhouse wciąż był w stanie „tylko dla zaproszonych”, co utrudniało rozwój aplikacji. Ale teraz, gdy aplikacja kwitnie, Clubhouse chce zachować jak najwięcej korzyści.