Już można kupić pierwsze nowe produkty firmy General Motors dotyczące energii dla domu, w tym sprzęt niezbędny do przekształcenia pojazdu elektrycznego wyprodukowanego przez firmę GM w mobilny generator prądu dla Twojego domu.
GM od miesięcy drażni swoje nowe domowe produkty energetyczne, w tym domową ładowarkę do pojazdów elektrycznych i zestaw do podłączenia pojazdu do domu (V2H), który umożliwia domowi pobieranie energii z akumulatora pojazdu elektrycznego w przypadku przerwy w dostawie prądu. Sprzęt ten jest teraz dostępny dla klientów, ale tylko tych mieszkających w Kalifornii, na Florydzie, w Teksasie, Michigan i Nowym Jorku. Firma twierdzi, że w nadchodzących miesiącach planuje ekspansję na kolejne stany.
GM od miesięcy drażni swoje nowe domowe produkty energetyczne
Nowy pakiet, który obejmuje ładowarkę GM Energy Powershift Charger (1699 USD) i zestaw GM Energy V2H Enablement Kit (5600 USD), kosztuje około 7299 USD, podaje firma. Koszty instalacji i podatki nie zostaną uwzględnione i będą się różnić w zależności od wielu czynników. GM współpracuje z firmą Qmerit, instalatorem domowego ładowania pojazdów elektrycznych, która będzie współpracować z zainteresowanymi klientami i przedstawi im ofertę cenową na podstawie lokalizacji, zużycia energii i nie tylko.
Obecnie GM ma tylko jeden pojazd elektryczny z możliwością ładowania dwukierunkowego: Chevy Silverado EV RST 2024. GM twierdzi, że elektryczne Silverado, wyposażone w akumulator o pojemności 200 kWh, który może wygenerować do 10,2 kW energii pochodzącej z pokładu, mogłoby zasilać cały dom przez 21 dni.
Silverado EV jest fabrycznie wyposażony w funkcję ładowania dwukierunkowego. Inne pojazdy elektryczne GM, w tym GMC Sierra EV Denali, Chevy Equinox i Blazer EV oraz Cadillac Lyriq, będą musiały poczekać na bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania lub nawet ręczne aktualizacje u dealera, aby uzyskać tę możliwość.
Pomysł polega na wykorzystaniu dwukierunkowego sprzętu do ładowania w celu przesyłania i pobierania energii z pojazdów elektrycznych w dowolnym momencie
Pomysł polega na wykorzystaniu dwukierunkowego sprzętu do ładowania w celu przesyłania i pobierania energii z pojazdów elektrycznych w dowolnym momencie. Zasadniczo traktuje akumulatory litowo-jonowe o dużej pojemności nie tylko jako narzędzia do zasilania pojazdów elektrycznych, ale także jako zapasowe ogniwa magazynujące do ładowania innych urządzeń elektrycznych, całego domu, a nawet do przesyłania energii do sieci elektrycznej w celu możliwych oszczędności energii.
Fale upałów będące skutkiem zmiany klimatu powodują większe obciążenie sieci elektrycznych. Agencja ds. Informacji o Energii ostrzegła niedawno, że dwie trzecie Ameryki Północnej może stanąć w obliczu niedoborów energii elektrycznej, gdy temperatury w lecie gwałtownie wzrosną.
Na rynku pojawia się coraz więcej pojazdów elektrycznych obsługujących ładowanie dwukierunkowe. Oprócz F-150 Lightning dostępne są także nadchodzące nadchodzące modele Hyundai Ioniq 5 i Kia EV6. Volvo EX90a nawet skromny Nissan Leaf. Tesla prawdopodobnie wprowadzi tę technologię do swojej oferty do 2025 roku.
Uruchomiono GM Energia GMO, jej wydzieloną część w dziedzinie energii, w 2022 r. jako sposób na konkurowanie na szybko rozwijającym się krajowym rynku energii. Firma planuje ostatecznie sprzedać dodatkowy sprzęt, w tym stacjonarne baterie domowe i panele słoneczne, próbując konkurować z takimi firmami jak Tesla na rynku określanym jako wartym 150 miliardów dolarów.