Biznes procesorów graficznych Intel w dziurze o wartości 3,5 miliarda dolarów, Jon Peddie zaleca sprzedaż lub zabicie


Jon Peddie Research (JPR) zapewnia jedne z najbardziej miarodajnych i pouczających badań rynku w branży sprzętu graficznego do komputerów PC. Firma właśnie opublikowała zjadliwy artykuł wstępny na temat przyszłości Intel AXG (Accelerated Computing Systems and Graphics), firmy, której zadaniem było opracowanie konkurencyjnych dyskretnych akceleratorów GPU i HPC dla Intela. Założona z wielką fanfarą w 2016 roku i kierowana przez Raję Koduri od 2016 roku; Firma AXG była w wiadomościach dotyczących rozwoju grafiki i architektury obliczeniowej Xe, szczególnie z akceleratorem HPC Xe-HP „Ponte Vecchio”; oraz marka Arc, oferująca rozwiązania graficzne dla klientów indywidualnych. JPR donosi, że Intel zainwestował kilka miliardów dolarów w AXG, z niewielkimi korzyściami, a żadna z jego linii produktów nie przyniosła firmie znaczących przychodów. Procesory iGPU oparte na Xe-LP nie liczą się, ponieważ są zintegrowane z procesorami klienckimi, a ich przychody są połączone z CCG (Client Computing Group).

Intel zaczął raportować przychody z biznesu AXG od I kwartału 2021 r., kiedy to zaczął sprzedawać swoje pierwsze oddzielne procesory graficzne jako Intel DG1 Xe MAX, oparte na tej samej architekturze Xe-LP, która napędza jego iGPU. Architektura Xe-HPG firmy, zaprojektowana z myślą o grach o wysokiej wydajności, została wprowadzona na rynek jako pierwsza ostateczna odpowiedź na NVIDIA GeForce i AMD Radeon. Od I kwartału 2021 r. Intel stracił na rzecz AXG 2,1 miliarda dolarów, nie mając zbyt wiele do pokazania. Artykuł JPR sugeruje, że Intel przegapił autobus zarówno ze względu na jego czas wprowadzenia na rynek, jak i skalę.

Spora premiera Arc „Alchemist” w 2021 r. lub na początku 2022 r., w samym środku kryzysu podaży GPU, umożliwiłaby Intelowi zarobienie na sprzedaży każdemu, kto jest na rynku karty graficznej. Wraz z zakończeniem kryzysu dostaw w następstwie popytu na kopanie kryptowalut na procesory dGPU, Intel uważa, że ​​Arc „Alchemist” konkuruje z produktami GeForce i Radeon wyłącznie w zakresie wydajności w grach, gdzie jego najszybszy produkt „Alchemist” dorównuje produktom ze średniej półki. Zarówno NVIDIA, jak i AMD są gotowe do wprowadzenia nowej generacji, co z pewnością jeszcze bardziej powiększy różnicę w wydajności z Intelem. Poza grafiką, NVIDIA i AMD są gotowe nawet na swoje skalarne produkty obliczeniowe nowej generacji, z Hopperem NVIDIA i CDNA3 AMD, które zwiększają różnice w wydajności dzięki „Ponte Vecchio”.

Po niedawnym osłabieniu biznesu Optane Memory, który opierał się na obietnicy pionierskiej technologii pamięci 3D XPoint, wynalezionej przez Intela, jest to otwarty sezon dla nierentownych firm Intela, zwłaszcza gdy dyrektor generalny Pat Gelsinger widzi w Waszyngtonie korzystne wyniki w zakresie legislacji to sprawia, że ​​firma jest korzystna dla firmy Intel i zwiększa dotacje rządowe dla firmy. JPR zaleca, aby w świetle strat poniesionych przez AXG Intel rozważył sprzedaż całej dywizji i wyjście z tego rynku.

Artykuł wstępny JPR można przeczytać pod poniższym linkiem źródłowym.



Source link

Advertisment

Więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Advertisment

Podobne

Advertisment

Najnowsze

Chiński APT podejrzany o włamanie do Ministerstwa Obrony

Podejrzewa się, że nieujawniony podmiot zajmujący się zaawansowanym trwałym zagrożeniem (APT), prawdopodobnie wspierany przez chiński rząd, jest podejrzany o udział w poważnym naruszeniu...

Tutaj możesz zamówić w przedsprzedaży najnowszego iPada Air i iPada Pro firmy Apple

Wreszcie Apple najnowsze iPady Pro i iPady Air wreszcie są oficjalnie prawdziwe. Przedsprzedaż rozpoczyna się dzisiaj, 7 maja, ceny pierwszego egzemplarza zaczynają...

Nowy iPad Pro porzuca obsługę 5G mmWave ze względu na problemy z wprowadzeniem na rynek operatora

Jak również utrata ultraszerokokątnego aparatu, nowego iPada Pro zrezygnował również ze wsparcia dla 5G mmWave. Jak widać na stronie specyfikacji iPada Pro, iPad...
Advertisment