Apple od jakiegoś czasu jest liderem na rynku prawdziwie bezprzewodowego zestawu słuchawkowego stereo (TWS), a zarówno AirPods, jak i model Pro znajdują się na szczycie łańcucha pokarmowego. Zgodnie z analizą rynku raport według Counterpoint Research Apple będzie nadal utrzymywać swoją koronę lidera segmentu również w 2021 roku, ale udział w rynku będzie się zmniejszał w ujęciu rok do roku.
W raporcie dodano, że globalny rynek TWS osiągnie 310 milionów w 2021 roku, odnotowując 33% wzrost w skali roku. Z tej liczby Oczekuje się, że Apple osiągnie ogromny 27% udział, a szacunki wskazują na 84 miliony sztuk, podczas gdy nadchodzące AirPods 3 po załamaniu w ostatnich dwóch kwartałach mogą zwiększyć sprzedaż.
„Najbardziej oczekiwana jest nowa wersja Apple, pierwsza od dwóch lat. Spodziewamy się, że będzie to jeden z największych motorów wzrostu rynku TWS od IV kwartału 2021 r. Do następnego roku. Apple utrzyma silną pozycję lidera na rynku w oparciu o bazę lojalnych klientów, chociaż jego udział nieuchronnie spadnie wraz z nasilającą się konkurencją ”, Liz Lee, starszy analityk ds. Badań w firmie Counterpoint, została zacytowana jako wypowiedź.
Jabłko u góry. Xiaomi i Samsung wciąż daleko w tyle!
Nawet jeśli Udział Apple w rynku w segmencie TWS zmniejszy się o 4%, przewaga nad rywalami nadal będzie niebotyczna. Oczekuje się, że chiński gigant elektroniki użytkowej Xiaomi zdobędzie 9% udziału w rynku, podczas gdy Samsung plasuje się na trzecim miejscu z 7% udziałem. Udział w rynku tych dwóch firm był taki sam również w 2020 roku.
Chociaż udział Apple w rynku znacznie wyprzedza konkurencję, innym obszarem, w którym firma zostawia konkurencję daleko w tyle, jest rentowność i przychody netto. Linia urządzeń audio Apple AirPods znajduje się na wyższych szczeblach poziomu cenowego, gdzie marża zysku jest znacznie wyższa. Z drugiej strony Xiaomi pozostaje blisko swojej mantry sprzedaży produktów po jak najniższej cenie, co w konsekwencji ogranicza również zyski.
Zobacz AirPods Pro w Amazon